عوامل برون سازمانی موثر بر شکل گیری هویت سازمانی

عوامل برون سازمانی موثر بر شکل گیری هویت سازمانی

هدف از این پایان نامه بررسی عوامل برون سازمانی موثر در شکل گیری هویت سازمانی می باشد

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

عوامل برون سازمانی موثر بر شکل گیری هویت سازمانی

هدف از این پایان نامه بررسی عوامل برون سازمانی موثر در شکل گیری هویت سازمانی می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 62
حجم 288/911 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد هویت سازمانی و با موضوع بررسی عوامل برون سازمانی موثر بر شکل گیری هویت سازمانی می باشد. به منظور ایجاد و ارتقا ارزیابی های مثبت از سازمان ، سازمان ها علایم و نشانه ها را به صورت استراتژیک به مخاطبان سازمان ، ذینفعان داخلی و خارجی ابلاغ و آن ها را مدیریت می نمایند.  این اطلاعات به همراه اطلاعات به دست آمده از سایر منابع نظیر رسانه ها ، ذینفعان سازمان را در شکل دادن به ادراک خود در مورد هویت سازمان یاری می نماید. زمانی که عوامل خارجی به طور عام مخاطبان خارجی را هدف قرار می دهند،  اعضای سازمان نیزبه عنوان بخشی از مخاطبان سازمان که در هر دو گروه مخاطبان داخلی و خارجی سازمان جای می گیرند ، قادرند تا به این علایم دسترسی داشته و به آن ها توجه نمایند. در مقام ذینفعان خارجی، اعضای سازمان از این علایم و نشانه ها به منظور تعبیر و تعدیل ادراک خود از هویت و تصویر سازمان بهره برداری می نمایند. در این بخش به توضیح متغیرهایی که به عنوان عوامل برون سازمانی موثر بر شکل گیری هویت سازمانی در تحقیق حاضر در نظر گرفته شده اند پرداخته و  رابطه آن ها با هویت سازمانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

 

 توجه رسانه ها  
شهرت و آوازه سازمان از جمله مسائلی است که در تحقیقات اخیر با توجه فزاینده ای از سوی مدیریت استراتژیک مواجه شده است. شهرت و اعتبار را می توان در زمره مهم ترین دارایی های نامحسوس سازمان که دستیابی به مزیت رقابتی را برای سازمان در پی دارند،  تلقی نمود(محمدی ،1390).   "هال" (1992) بیان می کند که شهرت و آوازه سازمان جزء سیزده دارایی ناملموس مهم سازمان قرار دارد. شهرت و آوازه سازمان را می توان به عنوان نحوه ارزیابی ذینفعان از سازمان تعریف کرد. اعتبار و آوازه سازمان از تعامل میان سازمان و ذینفعان و جریان اطلاعاتی که اطلاعات مربوط به سازمان را در اختیار ذینفعان قرار می دهد،  حاصل می شود. ذینفعان سازمان گروه های مختلفی نظیر ، مشتریان،  عرضه کنندگان ، آژانس های دولتی، گروه های خاص علاقه مند ،  کارکنان سازمان و … را در بر می گیرد.

 

 

 

 

وجهه خارجی سازمان  
تحقیقات پیشنهاد می کنند که کسب پاداش های منحصر به فرد در قبال موفقیت های سازمان از افراد غیر وابسته به سازمان و متخصصان ، از دید ذینفعان سازمان به عنوان یک موفقیت و دستاورد مهم که سازمان را در مقایسه با رقبای خود در موقعیت های برتری قرار می دهد، تلقی می شود.جایگاه ، به موقعیتی که سازمان در آن قرار دارد و دست یافتن به آن مطلوب رقبای سازمان نیز هست اطلاق می شود. پیروزی و موفقیت سازمان ، عملکرد فعالیت ها، تولیدات و یا خدمات سازمان را تایید کرده و ارزیابی مثبت ذینفعان از سازمان را در پی خواهد داشت.

 

کسب وجهه بیرونی از طریق به دست آوردن پاداش های خارجی ، نشان دهنده قوت سازمان در مقایسه با سایر رقبا بوده و سازمان را در جایگاهی مناسب و مورد توجه عموم قرار خواهد دادDukerich;2002;507-533)) . چنین شناسایی به عنوان اثبات موفقیت سازمان نگریسته شده و بنابراین هویت سازمان را قوت خواهد بخشید. به عنوان مثال چنان چه هویت هسته ای و مرکزی سازمان مبتنی بر نوآوری باشد و سازمان پاداش و شناسایی را به دلیل نوآوری در تولید محصول یا ارائه خدمات در یافت نماید،  چنین شناسایی ، هویت نوآوری را در سازمان تقویت خواهد نمود. اعضای سازمان این شناسایی خارجی به عمل آمده از سازمان را به عنوان یکی از ویژگی های مرکزی و معتبر هویت سازمانی خود خواهند نگریست. کسب پاداش های بیشتر در زمینه هایی که برای سازمان ضروری و مهم است ، اعتقاد اعضا به هویت سازمانی که در عضویت آن ها هستند را مستحکم تر خواهند نمود. سازمان ها هم چنین از پاداشی ها و وجهه بیرونی که کسب کرده اند به عنوان نشانه ها و علائمی جهت ایجاد  و تعمیم هویت هسته ای خود در نظر مخاطبان داخلی و خارجی استفاده می نمایند (Dhalla ; 2007: 251) .

 

 

 

 

فهرست مطالب
1-1    تعاریف عملیاتی متغیرها و واژه های کلیدی    12
مقدمه    17
2-1 بخش اول: هویت سازمانی    17 
2-1-1 مقدمه     17  
2-1-2 هویت: لغت شناسی و بستر شناخت    20 
2-1-3 هویت چیست؟    23 
2-1-4 انواع هویت    25
2-1-4-1 هویت اجتماعی    30
2-1-4-2 هویت شرکت    34
2-1-4-3 هویت سازمانی    38
2-1-5  ساخت وشکل گیری هویت    48
2-2 بخش دوم: 
2-2-1 عوامل برون سازمانی موثر بر شکل گیری هویت سازمانی    53
2-2-1-1 توجه رسانه ها    54
2-2-1-2 وجهه خارجی سازمان     59 
2-2-1-3 ارتباطات خارجی سازمان     62 

2-3 بخش سوم:
 پیشینه تحقیق     95 
2-5-1 پژوهش های داخلی    95
2-5-2 پژوهش های خارجی     104  
منابع  و ماخذ     

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢