طرح درس قرآن 💯

دانلود طرح درس قرآن باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

طرح درس قرآن

طرح-درس-قرآنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 5 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏باسمه‌تعالي
‏مشخصات
‏کلي
‏شماره طرح درس: 5 ‏مجري: نام الگو: ‏دريافت مفهوم
‏نام درس: ‏قرآن پايه: ‏سوم راهنمايي تاريخ اجرا: تعداد فراگير: ‏نفر
‏موضوع: ‏آموزش قاعده تمرين 4 (بخش مفاهيم) ‏مدت اجرا: 10 ‏الي 12 دقيقه
‏موقعيت يابي
‏از اين الگو در چه شرايطي مي توان استفاده کرد؟
‏هنگامي که بخواهيم نحوه‌ي تفکر دانش‌آموزان را بررسي کنيم و با دست يافتن به مفاهيم، آن مفاهيم را توصيف کنند و به کارآمدي بيشتري با تغيير در شيوه‌ها و آموختن با استفاده از شيوه‌هاي جديد و مقايسه دست‌ يابند و با تغيير نحوه‌ي ارايه اطلاعات و با قدري تغيير در الگو مي‌توانيم بر نحوه‌ي پردازش اطلاعات دانش‌آموزان اثر بگذاريم. استفاده از اين الگو به فعاليت‌هاي يادگيري خاص شکل مي‌دهد و به سرعت بخواهيم عمق فهم دانش‌آموزان را آشکار سازيم و دانش قبلي آنان را تقويت کنيم و با تفسيرهاي متعددي از نمونه‌ها و مثال‌ها آنان را تشويق به مباحثه کرده تا انگيزه‌اي قوي براي کاوش‌گري بيشتر درباره‌ي هر موضوع درسي در آنان ايجاد شود.
‏گام اول: ارايه مثال‌هاي سازمان‌دهي شده توسط معلم و تنظيم آن در يکي از دو ستون آري يا خير:
‏گام دوم: ارايه مثال‌ها توسط معلم و آوردن نشانه در ستون آري يا خير توسط فراگيران:
‏گام سوم: ارايه مثال‌ها و نشانه‌ها توسط فراگيران: با توجه به درس 2 ‏صفحه دوم و درس 7 صفحه اول
‏آري
‏خير
‏آري
‏خير
‏آري
‏خير
‏وَ ما ارسلناک من قبلک

‏و ما کان لي عليکم من سلطان
‏و ما کان عليهم من سلطان

‏ما علي المحسنين من سبيل


‏وَ النَّبي‏ن من رَبِّهم


‏وَ منْهم مَن حقَّت عليه الضلالة

‏و هَو في‌الاخرةَ مِنَ الخاسِرين
‏و ما اسئلَکُم عليه من اجر
‏و ما ارسلنا من رسول


‏هل مِن خالق غير الله


‏اَنّي اَخْلُقُ لکُم مِن الطين و منَ المُقرَّبيِن

‏و ما لهم من ناصرين
‏و ما کان من المشرکين

‏گام چهارم: ارايه حدسيات و شرح و بسط آنها و جمع‌بندي توسط معلم: چه نتيجه‌اي گرفتيم؟
‏فراگيران: من در جملاتي که منفي باشد هيچ معني مي‌شود و اين در ترجمه عبارات و ترکيبات قرآني به ما کمک مي‌کند که به ترجمه‌ي صحيح برسيم.
‏معلم: پس از اين به بعد با فراگيري اين مطلب که در جملات منفي من (هيچ) معني مي‌شود، سعي بر اين شود که در ترجمه‌ي عبارات و ترکيبات قرآني به اين روش و قاعده‌ي ترجمه توجه شود. اکنون تمرينات تمرين 4 صفحه‌ي 47 ‏را با توجه به اين قاعده ترجمه کنيد. اول به‌صورت فردي و بعد به‌صورت گروهي
‏براي جلسه‌ي آينده علاوه بر حل انس با قرآن، اگر مي‌توانيد از قرآن يک نمونه از اين قاعده ترجمه را پيدا کرده و بنويسيد.
‏سيستم اجتماعي
‏ميزان فعاليت معلم به دانش‌آموز (پرساخت، ميان‌ساخت، کم‌ساخت)
‏اين الگو با توجه به اينکه معلم کنترل کننده‌ي مراحل الگو است و با توجه به آزاد بود مکالمه در تمامي گام‌ها و تشويق فراگيران به ابتکار عمل بيشتر براي تفکر استقرايي (از جزء به کل) از سيستم ميان‌ساخت برخوردار است.
‏اصول واکنش
‏کارهايي که معلم انجام مي‌دهد تا دانش‌آموزان فعال شوند:
1- ‏با تأکيد بر ماهيت فرضيه‌2- اي مباحثات بايد فراگيران را حمايت کرد.
3- ‏معلم بايد به فراگيران کمک کند تا تيک فرضيه (‏حدس) را با فرضيه‌4- اي ديگر موازنه کنند.
5- ‏توجه به نمودهاي خاص مثال‌6- ها متمرکز شود.
7- ‏فراگيران را در مباحثه و ارزشيابي راهبردهاي تفکر ياري کند.
‏سيستم حامي
‏وسايل آموزشي: کتاب درسي، گچ رنگي يا وايت‌برد و ماژيک
‏ساير موارد: گزينش دقيق و سازمان‌دهي مطالب در شکل واحدهاي جداگانه‌ي مثال‌ها و نمونه‌ها و اطلاعات قبلي فراگيران
‏آثار آموزشي
1- ‏فراگيران؛
2- ‏با الگوي ترجمه تمرين 4 آشنا مي‌3- ‏شوند.
4- ‏الگوي يادگرفته را در ترجمه عبارات و ترکيبات قرآني به‌5- کار مي‌6- برند.
7- ‏با ماهيت مِن و چند جانبه بودن معني آن در ترجمه آشنا مي‌8- شوند.
9- ‏بين ترجمه‌10- هاي عبارات قرآني با وجود کلمه ينْ فرق مي‌11- گذارند.
‏هنگام ترجمه عبارات و ترکيبات قرآني با توجه به چند ‏جانبه بودن کمله من دقت بيشتري مي‌کنند.

 

دانلود فایل