طرح درس (خودخواهي) 💯

دانلود طرح درس (خودخواهي) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

طرح درس (خودخواهي)

طرح-درس-(خودخواهي)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏نام درس ‏ ‏ ‏ ‏ ‏پايه : ‏ ‏ ‏ مدت : 45 دقيقه
‏موضوع :‏ خودخواهي
‏هدف كلي :‏ آشنايي دانش آموزان با مفهوم خودخواهي
‏اهداف جزئي :‏ دانش آم‏و‏ز‏ان‏ بعد از پايان درس بايد :
‏دانستني ها :
‏بداند عاقبت تنبلي چه خواهد شد .
‏زيانهاي خودخواهي چيست .
‏چگونه همه بايد با هم ارتباط داشته باشند.
‏مهارت :
‏فراگير بداند تنبلي و خودخواهي چگونه بر روابط او با ديگران تاثير خواهد گذاشت .
‏نگرش:
‏نسبت به برقراري ارتباط صحيح با ديگران علاقه و رغبت نشان دهند.
‏زيانهاي خودخواهي را بدانند و به عنوان يك رفتار نكوهش شده آن را فراگيرند.
‏اهداف رفتاري :
‏فراگير ياد مي گيرد كه تبلي و خودخواهي باعث مي ‏شود او با ديگران هيچگاه نتواند ‏رابطه اي دوستانه داشته باشد .
‏فراگير يادمي گيرد هركس خودش بايد كارهاي شخصي اش را انجام دهد و هيچ كاري را به عهده ديگران نگذارد .
‏رفتار ورودي :‏ ‏دانش آ‏موز قبل از ورود به درس :
‏بديهاي تنبلي و خودخواهي را تا حدي مي داند.
‏مي داند هركس خودش بايد كارهي شخصي اش را انجام دهد.
‏مي داند ممكن است تنبلي بر روابط او با ديگران تاثير منفي مي گذارد .
‏ارزشيابي تشخيصي ‏:
‏از روي داستان يك ‏ب‏ار بخوانند .
‏پرسيدن چند پرسش مثل :
‏آيا ما تنبلي را دوست داريد ؟
‏آيا خودخواهي عمل پسنديده ايي ست ؟
‏آيا شما دوست داريد دستانتان از شما ناراحت شوند؟

‏فعاليت شاگردان
‏زمان
‏وسايل
‏روش
‏فعاليت معلم
‏دانش آموزان به سوالات پاسخ مي دهد و يكي از دانش اموزان داستان را ‏ ‏مي خواند
‏3
‏…………
‏پرسش و پاسخ
‏كارهاي مقدماتي‏ ‏:‏ ‏سلام و احوال پرسي، حضور و غياب، بررسي‏ ‏وضعيت روحي و جسماني دانش آموزان و خواندن داستان
‏ فراگيران جواب مي دهند كه رفتارهاي خوب كدامند و رفتارهاي بد دام، و در مورد آنها توضيح مي دهند.
‏5
‏پوشش چست بر تابلو
‏توضيعي و پرسش و پاسخ و همكاري
‏ايجاد ا‏ن‏گيزه و آمادگي‏ ‏: ‏براي آمادگي تصاويري از چندرفتارخوب وبد به دانش آموزان نشان مي دهيم و ازآنها مي خواهيم به صورت گروهي ‏و‏ انفرادي در مورد تصاوير توضيح دهندوبگويندكداميك از رفتارهابهتراست‏.
‏گوش مي دهند‏.
‏2
‏……….
‏سخنراني
‏تعيين هدف:‏به دانش آموزان يادميدهيم ‏كه موضوع داستان درمورد‏خو‏دخواهي ‏وعادت بدتنبلي است واينكه چه تاثيري در روابط فردباديگران خواهدگذاشت
‏دانش آمو‏زان با ذوق و شوق خاصي با اجراي ن‏مايش مي پردازند و به پرسش هاي معلم پاسخ و هركسي بتواند با تقليد صدا، صداي حيو‏ا‏نات ‏را اجرا و به زبان حيواني داستان را تعريف كند‏.‏
‏5
‏كارت تصوير نقاشي
‏نمايشي توضعي ، پرسش وپاسخ
‏ارئه محتوا:‏ ‏پس ازايجاد انگيزه شكلهايي از چندنوع رفتاخوب وبد به فراگيران نشان مي دهيم و از آنهاسوالاتي مي پرسيم ‏كه‏ در رابطه با تصاوير كدام ‏رفتار خوب و بيانگريك شخصيت مناسب و كدام رفتار رشت وناپسند است وباعث مي شود كه دوستانمان از م‏ادور بشوند پس از شنيدن پاسخ فراگيران و اظهارنظ‏ر آنها ‏شروع ب‏ه‏ تعريف داستان مي كني‏م و برخي قسمت راازدانش آموزان‏ ‏مي خواهيم به صورت نمايش اجرا كند و بعضي از قسمت ها‏ي‏ داستان را با استفاده از كارت تصاوير نشان مي دهيم حد فاصل قسمت هاي مختلف داستان ‏از دانش اموزان اظهارنظر مي خواهيم ‏ك‏ه مثلاً ‏ا‏دامه متن در اين داستان ‏چه خواهد شد يا اينك‏ه اگر شما بجاي فلان شخصيت بوديد چه عكس العملي نش‏ا‏ن خواهيد داد .
‏فعاليت معلم
‏روش
‏وسايل
‏زمان (دقيقه)
‏فعاليت شاگردان
‏خلاصه و نتيجه گيري :‏ ‏از دانش آموزان مي خواهيم به صورت گروهي و با همكاري يكديگر خلاصه ايي از درس و داستان را بيان كنند.و نتيجه گيري كنند از اين موضوع داستان چه درسي مي گيرند ‏و نتيجه ايي مي گيرند.
‏توضيعي
‏……..
‏3
‏تعيين و تكليف :‏ ‏از دانش اموزان خواسته مي شود چند‏ ‏رفتار‏ ‏خود‏ ‏پسندانه‏ ‏ درمحيط كلاس ومدرسه رانام ببرند.
‏دانش آموزان بگويند كه چه رفتاري در بين انها باعث مي شود كه دوستانشان را از دست بدهند .
‏توضيعي
‏……….
‏2
‏ارزشيابي پاياني :
‏خودخواهي و تنبل چه اثريدر بين اطرافيان بوجود مي آورد ؟
‏بدترين رفتار از نظر شاگردان چيست ؟
‏آيا شما دوست داريد با يك فرد خودخوا و يا تنبل دوست شويد ؟ چرا ؟
‏پرسش و پاسخ
‏………..
‏5

 

دانلود فایل