طرح درس جغرافيا اول راهنمايي موقعيت ايران در جهان 💯

دانلود طرح درس جغرافيا اول راهنمايي موقعيت ايران در جهان باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

طرح درس جغرافيا اول راهنمايي موقعيت ايران در جهان

طرح-درس-جغرافيا-اول-راهنمايي-موقعيت-ايران-در-جهانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏طرح درس جغرافيا اول
 
‏به‌نام‌خدا
‏شماره طرح درس: 1 ‏مدت اجرا: 50 ‏دقيقه
‏پايه تحصيلي: ‏اول راهنمايي‏ محل اجرا: ‏مدرسه راهنمايي
‏موضوع درس: ‏آيا مي‌دانيد ايران در کجا واقع شده‌است؟‏ تعداد دانش‌آموزان: 30 ‏نفر
‏تاريخ اجرا: /7/83 ‏مجري: ‏خانم
‏هدف کلي: آشنايي با موقعيت ايران در جهان
‏هدف ورودي (رفتار ورودي): سؤال از پيش دانسته‌هاي دانش‌آموزان
‏هدف‌هاي جزئي: دانش‌آموزان فرا مي‌گيرند:
‏تعريف: قاره را
‏تعريف: اقيانوس را
‏موقعيت ايران نسبت به خط استوا
‏موقعيت ايران نسبت به نصف‌النهار مبدأ
‏موقعيت و وسعت قاره‌ي آسيا را
‏شناخت موقعيت ايران در جهان و آسيا
‏آگاهي از موقعيت ايران نسبت به خطوط فرضي استوا و نصف‌النهار مبدأ
‏اطلاعاتي در مورد وسعت و ميزان جمعيت ايران
‏وسعت و ميزان جمعيت ايران نسبت به کشورهاي همسايه
‏هدف‌هاي رفتاري: دانش‌آموزان پس از پايان درس بايد بتوانند:
‏قاره‌ها و اقيانوس‌هاي جهان را نام ببرند و روي نقشه نشان دهند.
‏موقعيت جغرافيايي ايران را روي يک کره‌ي جغرافيايي تعيين کنند.
‏وسعت و ميزان جمعيت ايران را بيان کنند.
‏با استفاده از نقشه‌ي جهان‌نما وسعت ايران را با کشورهاي همسايه و کشورهاي ديگر مقايسه کند.
‏خطوط فرضي استوا و نصف‌النهار مبدأ را روي نقشه و کره‌ي جغرفيايي نشان دهد.
‏موقعيت ايران را در قاره‌ي آسيا روي نقشه نشان دهد.
‏اقيانوس‌هاي اطراف قاره‌ي آسيا را روي نقشه نشان دهد.
‏قاره‌هاي مختلف را روي نقشه از نظر وسعت با هم مقايسه کند.
‏محتوي: صفحات 2 و 3 از کتاب جغرافياي اول راهنمايي
‏شيوه‌ (روش تدريس): روش فعال «ياران در يادگيري» يا «دريافت مفهوم»
‏رسانه: تخته‌سياه، گچ، نقشه، کره‌ي جغرافيايي
 
 
 
 
‏جدول زمان‌بندي
‏فعاليت دانش‌آموز
‏فعاليت معلم
5 ‏دقيقه
‏دانش‌آموزان به‌صورت گروهي در جاي خود نشسته و وسايل خود را آماده مي‌کنند.
«‏روش ياران در يادگيري»
‏پس از انجام حضور و غياب و ارائه‌ي توضيحي مختصر درباره‌ي روش کار، بچه‌ها به‌صورت گروهي در مجاي خود نشسته و پس از نوشتن عنوان درس بر روي تابلو و گرفتن زمان، کار را در کلاس آغاز مي‌کنيم.
5 ‏دقيقه
  ‏قاره‌هاي جهان: آسيا، آفريقا، اروپا، آمريکاي شمالي و جنوبي، اقيانوسيه و استراليا.
  ‏بزرگ‌ترين قاره‌ي آسيا است.
‏ارزشيابي تشخيصي:
‏قاره‌هاي جهان کدامند؟
‏بزرگ‌ترين قاره‌ي جهان کدام است؟
30 ‏دقيقه
  ‏با استفاده از نقشه و کره‌ي جغرافيايي قاره‌ها و اقيانوس‌هاي روي زمني را پيدا مي‌کند.
  ‏اقيانوس‌ها و قاره‌ها را از نظر ‏وستعت با هم مقايسه مي‌کند.
  ‏نام قاره‌ها و اقيانوس‌ها را به ذهن مي‌سپارد.
‏تعيين نقطه‌ي شروع و ارائه‌ي مطلب:
‏از بچه‌ها مي‌خواهيم که به‌صورت گروهي نشسته و هر فرد و گروه صفحه‌ي 2 را مطالعه نموده و فعاليت‌هاي صفحه‌ي 3 را ‏جواب داده و سپس اگر اشکالي در حل فعاليت‌ها داشتند با توضيح براي يکديگر به رفع آن بپردازند.
‏با توجه به اينکه مطالبي در مورد قاره‌ي آسيا و اقيانوس‌هاي اطراف و کشور ايران در سال‌هاي گذشته در کتاب‌هاي درسي بيان شده بود دانش‌آموزان کمتر دچار مشکل شده و مي‌توانند فعاليت‌هاي صفحه‌ي 3 را با بحث گروهي انجام دهند و اگر اشکالي داشتند به‌صورت گروهي و در زمان مشخص رفع کنند. پس از اتمام زمان تعيين شده سؤالاتي از هر يک از اعضاي گروه‌ها مي‌پرسيم تا براي بچه‌ها توضيح دهند

 

دانلود فایل