طرح درس تعلیمات مدنی پنجم دبستان 💯

دانلود طرح درس تعلیمات مدنی پنجم دبستان باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

طرح درس تعلیمات مدنی پنجم دبستان

طرح-درس-تعلیمات-مدنی-پنجم-دبستانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏طرح‏ ‏درس‏ ‏تعلیمات‏ ‏مدنی‏ ‏پنجم‏ ‏دبستان‏:‏عنوان‏ ‏درس‏ ‏وحدت
‏روش‏ ‏تدریس‏ : ‏الگوی‏ ‏ایفای‏ ‏نقش
‏اهداف‏ ‏کلی‏: 1. ‏اشنايي‏ ‏با‏ ‏وحدت‏ ‏درجامعه‏ ‏اسلامي‏
‏اهداف‏ ‏جزيي‏ 1- ‏توصيه‏ ‏قران‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏وحدت‏ 2- ‏دانش‏ ‏اموزان‏ ‏با‏ ‏كلمه‏ ‏وحدت‏ ‏اشنا‏ ‏شوند‏
‏ 3- ‏كلمه‏ ‏وحدت‏ ‏را‏ ‏تعريف‏ ‏كنند‏ 4- ‏كامل‏ ‏كردن‏ ‏داستان‏ ‏ناتمام‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏وحدت‏
‏واژه‏ ‏های‏ ‏مهم‏: ‏وحدت‏ ‏در‏ ‏ميان‏ ‏مردم‏ – ‏رهبري‏ ‏امام‏ ‏خميني‏ – ‏اشنايي‏ ‏با‏ ‏قبله‏ –
‏گام‏ ‏اول‏: ‏گرم‏ ‏کردن‏ ‏گروه‏
‏ ‏معلم‏ ‏پس‏ ‏از‏ ‏ورود‏ ‏به‏ ‏کلاس‏ ‏از‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏می‏ ‏پرسد‏ : ‏اگر‏ ‏دشمن‏ ‏به‏ ‏كشور‏ ‏ما‏ ‏حمله‏ ‏كند‏ ‏مردم‏ ‏چه‏ ‏می‏ ‏کردند؟
‏ ‏پاسخ‏ ‏های‏ ‏هر‏ ‏گروه‏ ‏را‏ ‏روی‏ ‏تخته‏ ‏سیاه‏ ‏می‏ ‏نویسد‏ ‏و‏ ‏مسیر‏ ‏هر‏ ‏پاسخ‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏سمت‏ ‏كلمه‏ ‏وحدت‏ ‏هدايت‏ ‏مي‏ ‏كند‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏انها‏ ‏توضيح‏ ‏مي‏ ‏دهد‏ ‏كه‏ ‏در‏ ‏قران‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏وحدت‏ ‏سفارشهاي‏ ‏زيادي‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏سپس‏ ‏داستان‏ ‏يك‏ ‏پيرمرد‏ ‏همراه‏ ‏فرزندانش‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏نمايش‏ ‏اجرا‏ ‏مي‏ ‏كنيم‏ .
‏ ‏گام‏ ‏دوم‏: ‏انتخاب‏ ‏شرکت‏ ‏کنندگان
‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏خصوصیات‏ ‏و‏ ‏علاقه‏ ‏ی‏ ‏آنها‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏ایفای‏ ‏نقش‏, ‏آموزگار‏ ‏افراد‏ ‏را‏ ‏انتخاب‏ ‏می‏ ‏نماید‏.‏كسرا‏ ‏از‏ ‏گروه‏ 1 ‏محسن‏ ‏از‏ ‏گروه‏ 2 ‏عباس‏ ‏از‏ ‏گروه‏ 3 ‏نقش‏ ‏پسران‏ ‏پيرمرد‏ ‏و‏ ‏علي‏ ‏نقش‏ ‏پيرمرد‏ ‏و‏ ‏حسين‏ ‏نقش‏ ‏قصه‏ ‏گو‏ ‏انتخاب‏ ‏مي‏ ‏شوند‏.
‏ ‏معلم‏:‏بچه‏ ‏ها‏ ‏حالا‏ ‏تا‏ ‏دوستانتان‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏آماده‏ ‏ی‏ ‏نمایش‏ ‏می‏ ‏کنند‏,‏شما‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏سؤالاتی‏ ‏که‏ ‏می‏ ‏پرسم‏ ‏فکر‏ ‏کنید‏. ‏تا‏ ‏به‏ ‏حال‏ ‏در‏ ‏مراسمات‏ ‏راهپيمايي‏ ‏شركت‏ ‏كرده‏ ‏ايد‏ ‏چه‏ ‏خاطره‏ ‏اي‏ ‏از‏ ‏ان‏ ‏داريد‏ ‏–‏ ‏براي‏ ‏چه‏ ‏شما‏ ‏به‏ ‏همديگر‏ ‏كمك‏ ‏مي‏ ‏كنيد‏
‏گام‏ ‏سوم‏: ‏صحنه‏ ‏سازي
‏ ‏ایفا‏ ‏گران‏ ‏نقش‏ ‏طرح‏ ‏صحنه‏ ‏را‏ ‏تهیه‏ ‏می‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏حین‏ ‏پردازش‏ ‏صحنه‏ ‏سؤالاتی‏ ‏از‏ ‏قبیل‏ ‏محل‏ ‏اجرای‏ ‏نمایش‏ ‏و‏ ‏اینکه‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ ‏آیا‏ ‏با‏ ‏نقش‏ ‏خودتان‏ ‏ارتباط‏ ‏برقرار‏ ‏نموده‏ ‏اید‏ ‏آنها‏ ‏را‏ ‏راهنمایی‏ ‏می‏ ‏کنیم‏.
‏گام‏ ‏چهارم‏: ‏آماده‏ ‏کردن‏ ‏مشاهده‏ ‏گران
‏در‏ ‏این‏ ‏مرحله‏ ‏از‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏می‏ ‏خواهیم‏ ‏که‏ ‏ضمن‏ ‏تماشای‏ ‏نمایش‏ ‏فکر‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏جای‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏نقش‏ ‏های‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏ایفا‏ ‏کننده‏ ‏بگذارند‏ ‏که‏ ‏چه‏ ‏کارهایی‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏توانیم‏ ‏انجام‏ ‏دهیم‏.
‏گام‏ ‏پنجم‏: ‏نمایش
‏بازیگران‏ ‏نقش‏ ‏می‏ ‏گیرند‏ ‏و‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏نقش‏ ‏باور‏ ‏می‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏یکدیگر‏ ‏از‏ ‏روی‏ ‏واقعیت‏ ‏پاسخ‏ ‏می‏ ‏دهند‏. ‏قصه‏ ‏گو‏ ‏شروع‏ ‏به‏ ‏خواندن‏ ‏روی‏ ‏کتاب‏ ‏می‏ ‏نماید‏ ‏و‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏ایفای‏ ‏نقش‏ ‏در‏ ‏زمان‏ ‏های‏ ‏خود‏ ‏اقدام‏ ‏به‏ ‏ایفای‏ ‏نقش‏ ‏می‏ ‏کنند‏.
‏گام‏ ‏ششم‏: ‏بحث‏ ‏و‏ ‏ارزشیابی‏
‏ ‏معلم‏: ‏بچه‏ ‏ها‏ ‏اگر‏ ‏شما‏ ‏به‏ ‏جای‏ ‏پيرمرد‏ ‏بوديد‏ ‏چكار‏ ‏مي‏ ‏كرديد‏ ‏–‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏وحدت‏ ‏چه‏ ‏چيزهايي‏ ‏مي‏ ‏گفتيد‏ ‏و‏ ‏سوالاتي‏ ‏درباره‏ ‏درگير‏ ‏كردن‏ ‏دانش‏ ‏اموزان‏ ‏با‏ ‏مساله‏ ‏وحدت‏ ‏در‏ ‏جامعه‏ ‏اسلامي
‏گام‏ ‏هفتم‏: ‏نمایش‏ ‏دوباره
‏ ‏برای‏ ‏درگیر‏ ‏نمودن‏ ‏سایر‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏و‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏عواطف‏ ‏روحی‏ ‏آنها‏ ‏نمایش‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏کلاس‏ ‏تکرار‏ ‏می‏ ‏نماییم‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏صورت‏ ‏وجود‏ ‏خطا‏ ‏در‏ ‏میان‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏آنها‏ ‏را‏ ‏راهنمایی‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ .
‏گام‏ ‏هشتم‏: ‏بحث‏ ‏و‏ ‏ارزشیابی

 

دانلود فایل