ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی و بررسی ابعاد و مدل های آن با تاکید بر عوامل موثر

ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی و بررسی ابعاد و مدل های آن با تاکید بر عوامل موثر

این پایان نامه در مورد کارآفرینی سازمانی می باشد که در آن به ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی و بررسی ابعاد و مدل های آن با تاکید بر عوامل موثر می پردازیم

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی و بررسی ابعاد و مدل های آن با تاکید بر عوامل موثر

این پایان نامه در مورد کارآفرینی سازمانی می باشد که در آن به ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی و بررسی ابعاد و مدل های آن با تاکید بر عوامل موثر می پردازیم

مشخصات فایل

تعداد صفحات 53
حجم 208/952 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد کارآفرینی سازمانی می باشد که در آن به ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی و بررسی ابعاد و مدل های آن با تاکید بر عوامل موثر می پردازیم. در ابتدا مفاهیم و تعاریف کارآفرینی، مفهوم کارآفرینی سازمانی، انواع کارآفرینی سازمانی از دیدگاه (تورنبري،2003)مورد بررسی قرار می گیرند و سپس به تشریح  ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی، رشد و توسعه و  موانع و محدودیت‌های کارآفرینی سازمانی ، می پردازیم . در ادامه مقایسه‌ ویژگی های سازمان های سنتی و سازمان های كارآفرین،ساختار و عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی از دید مقیمی خواهیم داشت و در آخر بررسی ابعاد و مدل های کارآفرینی سازمانی بررسی می کنیم.

 

 

 

 

ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی
امروزه بسیاری از شرکت‌ها به لزوم
کارآفرینی سازمانی پی برده‌اند. در واقع این‌گونه تغییر گرایش در استراتژی، در پاسخ به سه نیازی است که بر شرکت‌ها تحمیل گردیده است، که عبارتند از: افزایش سریع رقبای جدید؛ ایجاد حس بی‌اعتمادی نسبت به شیوه‌های مدیریت سنتی در شرکت‌ها؛ و خروج بهترین نیرو‌های کار از شرکت‌ها و اقدام آن ها به کارآفرینی مستقل (احمدپورداریانی،1384،ص63).بنابراین با توجه به پیشرفت سریع دانش و فناوری، تغییر روندهای جمعیت شناختی ، حضور اثربخش بازارهای سرمایه و آشنایی مدیران با پدیده‌ کارآفرینی سبب گردیده تا گرایش به کارآفرینی در استراتژی سازمان ها شدیداً مورد تأکید قرار گیرد(کوارتکو و هادجتس ،2001،ص36).

 

 

 

 

سازمان های کارآفرین در صددند تا فلسفه و روحیه سازنده ای را بر سازمان حاکم نمایند و ساختارسازمانی را بگونه ای درآورند که تعداد نوآوری های شرکت از حد متوسط بیشتر شود. سازمان های کارآفرین بمنظور تحقق این امر از ساختارهای دو منظوره  استفاده می نمایند. یعنی ساختار آن بگونه ای است که از یک سو برای خلاقیت و ابتکار عمل مفید است و از سویی دیگر برای بکارگیری پدیده  جدید مناسب می باشد. بنابراین هنگامیکه نظر یا ایده جدیدی ارائه شود سازمان حالت ارگانیک بخود می گیرد و چون مسأله بکارگیری پدیده جدید مطرح شود ساختار سازمانی بصورت مکانیکی در می آید. در چنین شرکت هایی دوایر خلاق و تیم های کارآفرین تشکیل می شوند و شرکت می کوشد تا تفکر خلاق و نوآوری را در سازمان ترویج نماید و بگونه ای عمل کند که همه اعضای سازمان در اندیشه خلاقیت ونوآوری باشند (هادیزاده مقدم  و رحیمی فیل آبادی،1384،ص92). 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه    11
1-2-کارآفرینی سازمانی    11
2-1-1. مفاهیم و تعاریف کارآفرینی    12
2-1-2. انواع کارآفرینی از دیدگاه صمد آقایی (1382)    14
2-1-3. مفهوم کارآفرینی سازمانی    15
2-1-4.انواع کارآفرینی سازمانی از دیدگاه (تورنبري،2003)    17
2-1-5. ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی    18
2-1-6. رشد و توسعه كارآفريني سازماني    18
2-1-7. موانع و محدودیت‌های کارآفرینی سازمانی    19
2-1-8. سازمان کارآفرین    19
2-1-9. ویژگی های سازمان کارآفرین    19
2-1-10. مقایسه‌ ویژگی های سازمان های سنتی و سازمان های كارآفرین    20
2-1-11. ساختار سازمان کارآفرین    21
2-1-12. عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی از دید مقیمی(1387)    22
2-1-13. ابعاد کارآفرینی سازمانی    23
2-1-14. مدل های کارآفرینی سازمانی    24
2-3-3. مدل مفهومی کارآفرینی سازمانی 53
فهرست منابع

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢