شفافیت در معماری 💯

دانلود شفافیت در معماری باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

شفافیت در معماری

شفافیت-در-معماریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 73 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

شفافیت در معماری
مقدمه :
نقطه مقابل مفهوم فضای بسته و تمام شده، مفهوم شفافیت و تداوم قرار دارد، در چنین فضایی، مسیر حرکت انسان و یا نگاه او در تداومی پیوسته صورت می گیرد، به طوری که گشایش های فضایی در خطوط افقی و عمودی موجب شفافیت در لابه لای دیوارها و ستون ها می گردد که دور نما و منظر نهایی در افقی لایتناهی و مستهیل، مجدداً جان و جلوه تازه به خود می گیرد.
هنگامی که با نور کار می کنیم در جستجو برای سبکی و شفافیت هستیم و از حذف کردن چیزهای زائد می فهیم که چه چیزهایی ضروری هستند و معماری را به عنوان یک فضای سراسر شفاف و پوسته نازک و شفاف که بین انسان را احاطه می کند وفضاهای شهری را متجانس می کند.
ایدئولوژی شفافیت:
فرضیه ای وجود دارد که در آن ایهام و نه تملق قابل اعتماد نیست، حتی اگر در حقیقت چیز بدی را هم مخفی نکند در حقیقت پنهان کردن چیز بدی است. به عبارت دیگر، نورگذر کرده بطور مستقیم روشن است، واضح و کاملاً حقیقی است و تاریکی گرفته، مبهم و غیر واقعی است .
هنگامی که به دنبال سبکی هستید خود به خود به چیز با ارزش دیگری دست می یابید که شاعرانه بسیار مهم است: شفافیت یا کم کردن. کدر بودن مصالح را هم حذف می کنید. در این کار جستجویی سردرگم و تقریباض ناخودآگاه در پی برازندگی وجود داشت سبکی وسیله است و شفافیت کیفیتی شاعرانه این تفاوت بسیار مهمی است

 

دانلود فایل