دولت ملت در اقتصاد جهاني 💯

دانلود دولت ملت در اقتصاد جهاني باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دولت ملت در اقتصاد جهاني

دولت-ملت-در-اقتصاد-جهانيلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 23 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
اقتصاد سیاسی جهانی: درک نظم اقتصادی بین المللی
دولت /ملت در اقتصاد جهاني
مقدمه
ايده تضعيف جايگاه «دولت / ملت» توسط نيروهاي فراملي جهاني شدن اقتصادي اغلب در نوشته‌هاي مربوط به نظام بين المللي و اقتصاد جهاني منعكس شده است. بسياري از نويسندگان ادعا مي‌كنند كه سازمان‌هاي بين المللي و بازيگران غير دولتي جايگزين دولت – ملت‌ها به عنوان بازيگران برتر نظام بين الملل مي‌شوند. آثاري كه اين ايده را تبليغ مي‌كنند اغلب عناوين تحريك كننده‌اي مانند «عقب نشيني دولت» ، «پايان جغرافيا» و «پايان حاكميت» دارند.
افزايش گروه‌هاي قومي و منطقه‌اي و تمايل آنها براي كسب استقلال يا خودمختاري بيشتر، در بسياري از كشورها، يكپارچگي دولت‌ها را به شدت به چالش مي‌كشد.
در ابتداي قرن بيست و يكم، دولت / ملت تحت فشارهاي مهمي از دورن و بيرون قرار دارد و ترديدي نيست كه دگرگوني‌هاي مهمي در آن ايجاد شده است .
اما به نظر مي رسد جهاني شدن اقتصادي و نيروهاي اقتصادي فراملي در حال تضعيف و فرسايش حاكميت اقتصادي از ابعاد مختلف هستند، همچنين درباره ميزان جهاني شدن و پيامدهاي آن بر وضعيت دولت / ملت مبالغه شده است. اما خوب يا بد، جهان همچنان دولت محور است.
با اين وجودبايد توجه داشت كه كردها، فلسطيني‌ها و ساير گروه‌هاي قومي، خواهان تشكيل دولت- ملت‌هاي خاص خود از راه تقسيم دولت- ملت‌هاي موجود به واحدهاي كوچكتر هستند ولی اين اقدام آنها به معناي از بين رفتن دولت- ملت نيست.

 

دانلود فایل