دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 49
حجم 341/849 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

 

پرخاشگري، مفهوم بسيار پيچيده اي است. اين رفتار از يک سو، زير تاثير عوامل موقعيتي و روانشناختي است و از سوي ديگر، عوامل ژنتيکي و زيست شناختي در استقرار و گسترش آن نقش بسيار عمده اي بازي مي کنند. از اين رو، ارائه تعريفي دقيق و عيني از اين سازه، دشوار است. با بيشترين بروز و ظهور پرخاشگري در سنين نوجواني است (کاپلان و سادوک، 1387). تحقيقات ميزان بالايي از جرم هاي خشونت آميز از جمله ضرب و جرح، دزدي، آتش افروزي، قتل و تجاوز را بين نوجوانان نشان مي دهد. اين نوع انحرافات به احتمال زياد ماهيتي پرخاشگرانه و خشونت-آميز دارند.

 

 

 

با توجه به اثرات ناخوشايند رفتار پرخاشگرانه، مدت مديدي است که عصبانيت و خشونت به عنوان مشکلي جدي در دوران نوجواني تلقي گرديده و نياز به بررسي هاي باليني و قانوني دارد. نوجواناني که در مهار خشم خود دچار مشکل مي شوند و اغلب رفتارهاي خشن از خود بروز مي دهند، هدف  روش هاي متعددي قرار گرفته اند. محققان زيادي در پي تمهيدات و روش هايي براي مهار پرخاشگري و درمان آن بوده اند بوده اند (فايندلر  و اکتون ، 1987).

 

 

يکي از روش هاي رفتاردرماني شناختي است که در مشکلات رفتاري نوجوانان نيز مداخلات سودمندي ارائه داده و در درمان و مهار خشم نيز کارايي آن مورد تاييد قرار گرفته است، ديدگاه اليس و درمان عقلاني- رفتاري- عاطفي مي-باشد. در ديدگاه اليس خشم به علت تاثير افکار غيرمنطقي بر احساسات و رفتار افراد ايجاد مي شود و درمان پرخاشگري نيز بوسيله تصحيح و تغيير افکار غيرمنطقي و جايگزين نمودن افکار منطقي صورت مي گيرد (اليس، 1999).شناخت پرخاشگري مستلزم آن است که نه تنها بين رفتارهاي مختلفي که به عنوان رفتار پرخاشگرانه در نظر گرفته مي شود تمايز قائل شويم، بلکه تمايز بين تاريخچه و هدف اين رفتارها نيز حائز اهميت است (هنسي و گويرين، 2002؛ ترجمه توزنده جاني، 1384). رفتار پرخاشگرانه کودک تجربه اي روزمره براي کودک و خانواده است که ريشه در ويژگي هاي خاص هر فرهنگ دارد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری پرخاشگری

تعریف عملیاتی پرخاشگری

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیات انجام شده در مورد پرخاشگری

2-6-پرخاشگري    4
2-6-1-تعريف پرخاشگري    7
2-6-2-انواع پرخاشگري    7

2-6-2-1نظريه هاي پرخاشگري    9

2-6-2-1-1-نظريه فرديت زدايي پرخاشگري زيمباردو    9
2-6-2-1-2-نظريه انسانيت زدايي- پرخاشگري فشباخ    10
2-6-2-1-3-نظريه انتقال برانگيختگي    10
2-6-2-1-4-نظريه درونگرايي- برونگرايي آيزنک    11
2-6-2-1-5-مدل شرمساري- پرخاشگري تانگني    11
2-6-2-1-6-مدل پرخاشگري- پرخاشگري    12
2-6-2-1-7-رفتار پرخاشگرانه در مراحل رشد کودکي و نوجواني    12
2-6-3-عوامل خطر ساز پرخاشگري    14
2-6-3-1-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگري از جانب کودک    15
2-6-4-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگري از جانب والدين    16
2-6-4-1-اسنادهاي نادرست والدين به عنوان عامل خطر ساز پرخاشگري    16
2-6-4-2-ويژگي هاي فردي والدين به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگري    17
2-6-5-روابط پدر – مادر به عنوان عامل خطر ساز در پرخاشگري    19
2-6-5-1-تعامل والدين- کودک به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگري    20
2-6-5-2-ساير تعاملات اجتماعي والدين به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگري    22
2-6-6-مداخلات در زمينه پرخاشگري    23
2-6-6-1-روان تحليلگري    24
2-6-6-2-رويکرد عقلاني-عاطفي-رفتاري    25
2-6-6-3-رويکرد شناختي-رفتاري    26
2-6-6-4-ديدگاه يادگيري اجتماعي    28
پيشينه پژوهشي    29

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢