دانلود پاورپوینت کتاب بازرگانی بین الملل دکتر محمد حقیقی

دانلود پاورپوینت کتاب بازرگانی بین الملل دکتر محمد حقیقی

دانلود پاورپوینت کتاب بازرگانی بین الملل دکتر محمد حقیقی

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

دانلود پاورپوینت کتاب بازرگانی بین الملل دکتر محمد حقیقی

دانلود پاورپوینت کتاب بازرگانی بین الملل دکتر محمد حقیقی

مشخصات فایل

تعداد صفحات 243
حجم 103/174 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بازرگانی بین الملل (نظریه ها و کاربردها) جهت رشته مدیریت در قالب 243 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

کتاب مفید بازرگانی بین الملل (نظریه ها و کاربردها)، نوشته محمد حقیقی، توسط انتشارات دانشگاه تهران چاپ شده است. پاورپوینت این کتاب تهیه و در سایت فایلینا قرار داده شده است.

 

فصل اول
دیدگاه‌ها و نظریات بازرگانی بین‌المللی

از همان آغاز پیدایش علم اقتصاد مبادلات بین المللی هم مورد بحث قرار گرفته است. مرکانتیلیسم اولین مکتب اقتصادی است که در مورد تجارت خارجی سخن گفته و سیاست تشویق صادرات و کاهش واردات و در نهایت افزایش یافتن تراز تجاری کشورها را مورد تأکید قرار داده است. از این دیدگاه فزونی صادرات بر واردات به انباشت ذخایر پولی و افزایش قدرت سیاسی و اقتصادی دولت ها می انجامد.

 

 

نظریه آدام اسمیت
بنیانگذار مکتب اقتصاد کلاسیک یعنی آدام اسمیت نیز مبادلات تجاری بین ملت ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با مطرح نمودن نظریه برتری مطلق و تقسیم کار بین المللی به کشورها توصیه نموده است که منابع اقتصادی خود را در زمینه کالاهایی به کار برند که در تولید آنها نسبت به سایر کشورها از مزیت مطلق برخوردارند.

 

 

نظریه ریکاردو
دیوید ریکاردو هم که از شاگردان همین مکتب محسوب می شود، با انجام مطالعات ارزنده خود نظریه برتری نسبی را ارایه کرد که نسبت به تئوری اسمیت فراگیرتر بوده است. از دیدگاه این نظریه نه تنها برخورداری از مزیت مطلق بلکه دارا بودن مزیت نسبی هم می تواند فرصت مناسبی برای کشورها در عرصه تجارت خارجی فراهم نماید. بر پایه این تئوری کشورهایی که در تولید چندین کالا برتری مطلق دارند، باید منابع اقتصادی خود را در کالاهایی متمرکز نمایند که در تولید آنها بیشترین کارآمدی را دارند؛ همچنین کشورهایی هم که در تولید هیچ کالایی برتری مطلق ندارند، بر پایه برتری نسبی می توانند با سایر کشورها وارد مبادله شده و منافعی بدست آورند.

 

 

نظریه وفور عوامل تولید
این نظریه بر اساس پژوهش های اقتصادی- هکتچر و اهلین – که هردو اقتصاددان بودند، به شرح زیر مطرح گردید: هنگامی که عوامل تولید یک کالا در کشوری فراوان باشد، کشور مذکور در تولید این کالا از مزیت برخوردار خواهد شد.

 

 

دیدگاه سیکل عمرکالا
در دهه1960، ریماند ورنون تئوری سیکل عمر کالا یا گردش تکنولوژی در جهان را مطرح نمود. بر پایه این نظریه، ورود یک کالا به مراحل مختلف سیکل عمر مصرفی آن و تفاوت هایی که بین کشورها از این نظر وجود دارد، همچنین انتقال تکنولوژی کالای مذکور از کشور ابداع کننده به کشورهای صنعتی درجه دوم، سپس به کشورهای تازه صنعتی شده، جایگاه تولید و جریان صادرات و واردات این کالاها را تغییر می دهد و در الگوی تجارت آن تأثیر می گذارد، تفاوت در هزینه های تولید یک کالا، در کشورهایی که از نظر درجه توسعه اقتصادی با هم فاصله دارند و نیز انتقال فناوری منجر به گردش تکنولوژی در جهان و تغییر جهت تجارت می گردد.

 

 

دیدگاه پیشتاز بودن
در دهه 1970 نیز تئوری نوین تجارت بین الملل به نام نظریه مزیت پیشتاز بودن، بر پایه تحلیل های گروهی از اقتصاددادن ها شکل گرفت. از این دیدگاه در آن دسته از صنایعی که نیاز به سرمایه گذاری اولیه سنگین داشته و سهم هزینه های ثابت در قیمت تمام شده محصول آنها بزرگ می باشد، شرکتی که پیش از دیگران وارد این صنعت شده و به سرمایه گذاری و تولید پرداخته از یک مزیت رقابتی برخوردار می شود.

 

 

 

 

فهرست : 

فصل اول : ديدگاها و نظريات بازرگاني بين الملل 
فصل دوم : جنبه هاي سياسي و نقش دولتها در تجارت بين الملل
فصل سوم : پيدايش تشكل هاي اقتصادي در جهان 
فصل چهارم : استراتژيهاي بازرگاني در عرصه جهاني
فصل پنجم : مديريت توليد و عمليات در قلمرو جهاني
فصل ششم : نظام پولي و مالي بين الملل
فصل هفتم : بازار ارز و عمليات ارزي 
فصل هشتم : تراز پرداخت هاي خارجي 
فصل نهم : ورود موسسات بازرگاني به بازارهاي جهاني

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢