دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 5.816 مگا بایت
تعداد صفحات 91
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

ماهیت وتعاریف مفاهیم مدیریت منابع انسانی

فرآیند برنامه ریزی منابع انسانی

فرآیند کارمند یابی

فرآیند انتخاب

فرآیند آموزش وتوسعه منابع انسانی

ارزیابی عملکرد

انواع روشهای ارزیابی شایستگی کارکنان

نظام پاداش

مدیریت حقوق و دستمزد

انوا ع روشهای ارزشیابی مشاغل

انضباط

ماهیت وتعاریف مفاهیم مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی شامل، شناسائی ، انتخاب ، استخدام ، تربیت و پرورش ،نگهداری وبکارگیری منابع انسانی به منظور نیل به اهداف سازمان می باشد .

مدیریت منابع انسانی عبارت از بکارگیری سرمایه های انسانی موسسه به منظور دستیابی به هدفهای سازمانی است.
مدیریت منابع انسانی عبارت از مدیریت و اداره استراتژیک و پایدار با ارزش ترین دارایی های شرکت می باشد ، یعنی کارکنانی که در آن جا کار می کنند و در کنار هم به شرکت در وصول به اهداف سازمان کمک می کنند.
بعضی از صاحب نظران از مفهوم مدیریت منابع انسانی به عنوان فرآیند استخدام شامل شناخت منابع انسانی ، مصاحبه و انجام آزمایش ها جهت انتخاب ، آموزش و پرورش و نگهداری به مفهوم حمایت و تقویت روحی و روانی کارکنان ، پرداخت مناسب و تامین امکانات رفاهی و خدماتی تعبیر دارند .
مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاست ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبه هایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد ، بویژه برای کارمندیابی ، آموزش دادن به کارکنان ، ارزیابی عملکرد ، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان شرکت می باشد .
-مدیریت منابع انسانی ، تخصص ویژه ای است که برای رضایت کارکنان و تامین هدفهای سازمانی ، برنامه ریزی و کوشش می کند .

اهمیت مدیریت منابع انسانی

1- دستیابی به بهره وری پایدار ، خلاقیت و نوآوری و کیفیت مناسب زندگی در گرو مدیریت و نیروی انسانی کارا،اثربخش ، هوشمند و متعهداست .

2- جلوگیری از اشتباهاتی که در زمینه کارکنان رخ می دهد.

برای مثال به اشتباهات زیر توجه نمایید :

فردی استخدام شود که برای شغل مورد نظر ، مناسب نیست .
شاهد جابجائی بسیار بالای کارکنان باشد .
کارکنانی را استخدام کند که به هنگام کار نهایت سعی خود را نمی نمایند .
متهم شود که تبعیض قائل شده و به دادگاه کشانده شود .
شرکت او متهم به رعایت نکردن قوانین ایمنی و بهداشت بشود .
نسبت به آموزش چشم خود را ببندد و شاهد کاهش اثربخشی دوایر سازمان گردد .
در رفتار با کارکنان متهم به نقض مقررات شود .

کسی که با اصول منابع انسانی آشنا است اطمینان دارد که از چنین اشتباهاتی اجتناب خواهد کرد .

و………………………….

فایل پاورپوینت 91 اسلاید