دانلود پاورپوینت در مورد سيستم هاي اطلاعات استراتژيک 💯

دانلود دانلود پاورپوینت در مورد سيستم هاي اطلاعات استراتژيک باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود پاورپوینت در مورد سيستم هاي اطلاعات استراتژيک

دانلود-پاورپوینت-در-مورد-سيستم-هاي-اطلاعات-استراتژيکلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 44 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

سيستم هاي اطلاعات استراتژيک
S trategic I nformation S ystems
مقدمه
برنامه ریزی استراتژیک یک موضوع با اهمیت قابل مشاهده و جذاب در سیستم اطلاعات حرفه ای هر دو جامع دانشگاهی و تجاری از سال 1970 می باشد.سالهاست تعدادی از سازمانها تصمیمات یک موضوع با اهمیت قابل مشاهده و جذاب در سیستم اطلاعات حرفه ای هر دو جامع دانشگاهی و تجاری از سال 1970 می باشد.سالهاست تعدادی از سازمانها تصمیمات تکنولوژیکی و مالکیتی را تحت تاثیر سیستم های اطلاعات سازمانی قرار دارد،بر اساس آنچه که خود باور دارند و یا توصیه هایی که از فروشندگان یا همکاران خود در سازمانهای دیگر می گیرند، انجام می د هند. نتایج این رویکرد برای اتخاذ تصمیم و مصرف سرمایه ها نسبتا غیر قابل پیش بینی است. امروزه اغلب سازمانها بر این موضوع پافشاری می کنند که تکنولوژی و سیستم های اطلاعات تصمیماتی که با یک فهم واضح از کسب و کار و استراتژی سازمانی و رهبری ایجاد شده اند را گزارش می کنند.
مفهوم سيستم
سيستم گروهي از عناصر مي‌باشد که بخاطر خواسته مشترک رسيدن به يک هدف با هم ترکيب مي‌شوند. مثلاً در يک مرکز اطلاعاتي، منابع انساني، رايانه‌اي و اطلاعاتي براي رسيدن به هدف مسترک که همان ارائه اطلاعات به مديران يا کارکنان آن سازمان مي‌باشد، باهم ترکيب مي‌شوند. در هر سيستمي پنج عنصر درون‌داد (ورودي)، برون‌داد (خروجي)، تبديل، مکانيسم کنترل و در نهايت اهداف وجود داردند. بطوريکه حرکت سيستم بطوري است که درون‌داد به برون‌داد تبديل مي‌شود.
مفهوم سيستم
در اين ميان مکانيسم کنترل فرآيند تبديل را براي اطمينان از رسيدن به اهداف سيستم، زيرنظر قرار مي‌دهد. مکانيسم کنترل توسط حلقة بازخور به جريان منابع متصل مي‌شود بطوريکه حلقة بازخور، اطلاعات را از برون‌داد سيستم کسب مي‌کند و آنرا براي مکانيسم کنترل قابل دسترسي قرار مي‌دهد. مکانيسم کنترل، علائم بازخور را با اهداف تطبيق داده و منجر به علائمي به عنصر درون‌داد مي‌شود تا وقتي که سيستم لازم است عملياتش را تغيير دهد.
مفهوم سيستم اطلاعات سازماني (Enterperise Information System)
مجموعه‌اي از سيستم‌هاي کامپيوتري که مورد استفاده يک سازمان هستند را فناوري اطلاعات مي‌نامند. يک سيستم اطلاعات به جمع‌‌آوري، پردازش، ذخيره، تحليل و انتشار اطلاعات براي هدف خاص مي‌پردازد. سيستم اطلاعات مانند هر سيستم ديگري داراي ورودي و خروجي است. سيستم‌هاي اطلاعات براي دستيابي به اهداف گوناگوني طراحي شده‌اند . يکي از اهداف اساسي، پردازش اقتصادي داده و تبديل آن به دانش و اطلاعات است. با توجه به تعريف سيستمهاي اطلاعات، فناوري اطلاعات را مي توان بعنوان جنبة تکنولوژيکي يک سيستم اطلاعات فرض نمود که در برگيرنده سخت‌افزار، پايگاه‌هاي داده، نرم‌افزار، شبکه و ابزارهاي الکترونيکي ديگر مي‌باشد. ساختاري که در آن تمامي افراد شرکت به شبکه متصل شده و در کليه نقاط سازمان قادر به برقراري ارتباط و دسترسي به اطلاعات باشند سيستم اطلاعات سازماني نام دارد.

 

دانلود فایل