دانلود پاورپوینت اسکولیوز 💯

دانلود دانلود پاورپوینت اسکولیوز باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود پاورپوینت اسکولیوز

دانلود-پاورپوینت-اسکولیوزلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 8 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
1
پشت کج (اسکولیوز) ( تعریف – تشخیص – اصلاح) تعریف: اسکولیوز عبارتست از انحراف طرفی ستون مهره ها به نحوی که زواید شوکی مهره ها به سمت تعقر و بدنه مهره ها به سمت تحدب چرخش پیدا کنند. برخلاف وضعیتهای طبیعی کیفوز ( قوس پشتی) ، لوردوز ( قوس گردنی و کمری) که بصورت طبیعی در همه افراد وجود دارند، این وضعیت همیشه غیر طبیعی محسوب می شود.
2
انواع: بر اساس قابل اصلاح بودن یا نبودن اسکولیوز به دو دسته تقسیم می شود: 1- اسکولیوز های متحرک () به اسکولیوزهایی اطلاق می شود که با استفاده از حرکات اصلاحی، قابل اصلاح باشند. این 2- نوع اسکولیوز ها پیشرفت کننده نبوده و با تغییر شکل ساختمانی مهره ها با دیسک بین مهره ای همراه نیست. اسکولیوزهای ساختمانی(): به اسکولیوزهایی اطلاق می شود که با استفاده از حرکات اصلاحی قابل اصلاح نباشد.
3
علل: 1- کوتاهی عضلات دور کننده ران در یک پا: این کوتاهی سبب افتادگی لگن در سمت عضلات کوتاه شده می شود و بدنبال آن اسکولیوز در ستون مهره ها شکل می گیرد. شروع اسکولیوز از ناحیه کمری – خاجی خواهد بود. 2- کوتاهی عضلات نزدیک کننده ران در یک پا: این کوتاهی سبب می شود که لگن در سمت عضلات کوتاه شده بالا برود و به دنبال آن اسکولیوز در ستون مهره ها ایجاد شود. شروع اسکولیوز از ناحیه کمری – خاجی خواهد بود. 3- کوتاهی یک پا: کوتاهی پا سبب می شود که لگن در سمت پای کوتاه افتادگی پیدا کند و بدنبال آن اسکولیوز ایجاد شود. شروع اسکولیوز از ناحیه کمری – خاجی خواهد بود. 4- ناراحتی سیاتیک( فتق دیسک) : ممکن است فرد به فتق دیسک مبتلا شده باشد و عضلات یک طرف کمر دچار گرفتگی شده باشند و این امر منجر به ایجاد اسکولیوز شود. 5- اتخاذ وضعیتهای غلط: – حمل اجسام با یک دست بصورت طولانی مدت – عادت به نشستن یک طرفی 6- بیماری هیستری (اسکولیوز هیستریکی) 7- بیماریهای التهابی یک طرفی نظیر التهاب آپاندیس
4
عوارض: 1- درد 2- اختلال در عملکرد سیستم قلبی – ریوی 3- اختلالات عصبی 4- اختلال در راه رفتن 5- کاهش تحرک ستون فقرات

 

دانلود فایل