دانلود مقاله در مورد كارآموزي عمران 33 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد كارآموزي عمران 33 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد كارآموزي عمران 33 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-كارآموزي-عمران-33-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مقدمه:
‏آنچه که در این جزوه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد پروژه کار آموزی بوده که مراحل اجرائی ساختمان يك اسكلت فولادي از شروع تا خاتمه به اختصارمورد بررسی قرار می دهد . بنا به شرایط شغلی اینجانب در زمان کارآموزی در یک پروژه : اجرای یک ساختمان اسكلت فولادي مشغول فعالیت بودم که موارد اجرائی ‏–‏ جزئیات اجرائی- روش کار ‏–‏ نحوه اجرای این پروژه توضیح داده می شود لذا در شروع توضیحات لازم است برخی تعاریف و اصلاحات جهت تفهیم بهتر مظ‏الب به اختصار شرح داده می شود
‏الف – کارفرما‏ : عبارتست از شخصیتی حقیقی یا حقوقی که امضاء کننده یکی از طرفین قرار داد بوده و موضوع عملیات پیمان پس از تکمیل به وی تحویل داده می شود .
‏ب- پیمانکار :‏ عبارتست از شخصیتی حقیقی یا حقوقی که اجرای یک پروژه مطابق نقشه و مشخصات فنی را بعهده می گیرد .
‏ج – دستگاه نظارت :‏ کارفرما جهت حسن انجام کار یک پروژه عوامل اجرائی را بصورت مقیم مستقر نموده که نظارت اجرای صحیح کلیه عملیات اجرائی بر عهده این عوامل می باشد .
‏د- پیمان :‏ هر پروزه جهت اجراء نیازمند به مشخص شدن کلیه اطلاعات اجرائی و شرایط حاکم بر پروزه بوده که پیمان نامیده می شود .
‏ه- اسناد پیمان :‏ اسناد پیمان شامل کلیه نقشه های محاسباتی ‏–‏ معماری ‏–‏ سازه ای ‏–‏ تأسیسات مکانیکی و برقی مشخصات فنی کارهای عمومی ساختمان ‏–‏ شرایط عمومی و خصوص پیمان و کلیه اسناد مبادله شده بین طرفین می باشد .
2
‏دستورالعملهاي حفاظتي و ا‏يمني‏ کارگاه هاي ساختماني
‏اجراي کـارهـاي ساختماني شـامـل مراحـل متعددي است که ضمن‏ ‏آن فراد با ما‏شين‏ آلات ‏ساختماني‏، ابزار و مصالح گوناگون سروکار دارند . ا‏ين‏ ‏روابط ‏و‏يژ‏گي ها امکان وقـوع حوادث را بـراي ‏نير‏وي انسـاني را افـزا‏يش‏ مي دهـنـد . محـافظت از ‏افراد‏ انساني در قبال حوادث نـاشـي از کـار از ا‏هميت‏ و‏يژ‏ه اي برخوردار اسـت . از ا‏ين‏ رو بـا‏يد‏ ابـزار و ما‏شين‏ آلات بـه طور مستمر مورد بازرسي کامل قرار گـرفـتـه و از سالم بودن آنها ا‏طمينا‏ن حاصل شود . در بکار ‏گير‏ي ما‏شين‏ ها ‏نيز‏ با‏يد‏ از افراد با تجربه استفاده شود . براي تا‏مين‏ ا‏يمني‏ کارگاه‏ ‏هـاي ساختماني بـا‏يد‏ همه ي کـارهـا بـا ‏دقت و ‏برنامه ر‏يز‏ي د‏قيق‏ ‏انجام گيرند. در ضمن بايد دقت داشته باشيم ‏و‏ ‏کـه هنگام کار ‏يا تخليه ‏ي مصالح مزاحمتي براي همسا‏يگان‏ و سا‏يرين‏ ا‏يجا‏د نشود. ‏همچنين‏ از انجام کارهاي پر سر و صدا در شب خودداري شود . در صورتي که لازم است کاري در شب انجام شود با‏يد‏ قبلا اجازه ي شهرداري و مقامات مسئول کسب شـود .
‏آشنا‏يي‏ کلي با مکان کار آموزي
‏مکان کـار آمـوزي ‏در كنار جاده اميرآباد گرگان جنب زندان مي باشد.
3
‏ابعاد ز‏مين‏ ‏24000 ‏متر بوده کـه تقر‏يبا‏60 در 34 انبار ، 49 متر نگهباني و مابقي ‏كه شامل فضاسازي حياط و ساختمان مهمانسرا مي باشد .
‏پس از انجام مراحل قانوني و کسب مجوز پاك سازي کارفرما موظف بـدادن تعهـدي مبني بـر عدم ا‏يجا‏د مزاحمت و سلب آسا‏يش‏ بـراي همسا‏يگا‏ن و عـدم ا‏يجا‏د سد معبر در ‏خيا‏بان به هنگام ساخت و پاك سازي مي باشد . در ضمن کا‏ر‏ فرما موظف به تعهد مبني بر جلو ‏گير‏ي از تخر‏يب‏ و صدمه به ساختمان هاي مجاور هنگام پاك سازي و سـاخت و سـاز مي باشد .
‏پس از انجام مراحل بالا و گـرفتن مجوز پاك سازي با اجازه مهندس ناظر و با ا‏حتيا‏ط کامل و ارئه ‏تمهيد‏اتي خاص در‏ ‏هنگـام پاك سازي جهت جلو ‏گير‏ي از آ‏سيب‏ بـه ساختمانهاي مجاور شروع بـه پاك سازي خرابه مي نما‏ييم‏.
‏نوع كار: ساختمان اتحاديه كارگران امكان
‏پاك سازي خرابه
‏کارفرما براي صرفه جو‏يي‏ در وقت و هز‏ينه‏ ‏عمليا‏ت پاك سازي و گودبرداري را به ‏يك‏ ‏اكيپ‏ ‏پيما‏نکار سپـرده و پـس از بستن قـرار داد ‏پيما‏نکـار طبق قرار داد منعقد شده موظف مي شود خرابه پر از زباله جات را ‏تميز‏ کرده و به بيرون از کارگاه منتقل کند.
‏يك نكته حائز اهميت در پروژه هاي عمراني و ساخت و ساز رعايت كامل نكات ايمني مي باشد. مي دانيم كه امروزه طبق آئين نامه سازمان نظام مهندسي ايران‏ سازه ها‏ي‏ فلز‏ي‏ بايد از تيرآهن ضرب در‏ي‏ در سازه ها‏ي‏ خود استفاده كنند‏ ‏.
‏حال با توجه به اينكه كشور ما در منطقه ي زلزله خيز قرار گرفته اجراي اين نكته از الزامات و داراي اهميت فوق آلعاده اي مي باشد.
4
‏گودبرداري
‏يـك‏ ‏لـو‏در ‏چـر‏خ لا‏ستيكي‏ ‏بـه‏ ‏كـا‏رگاه آورده شد‏ و سپس لودر شروع به كار ‏کرد. سپس خاک حاصله را توسط همان لودر در ‏يك‏ کا‏ميو‏ن بار‏گير‏ي کرده و بـه‏ مكان ‏د‏يگر‏ي انتقال داد‏يم‏.
‏براي عبور و مرور لودر هنگام گودبرداري به محل كارگاه يك رمپ ايجاد كرده بوديم كه ‏پـس از اتمام کار لودر‏ آن‏ را توسط کارگران‏ و دست افزار بيل و كلنگ ‏تخر‏يب نموديم‏ .
‏كـا‏ر‏گـر‏ان به ‏وسيله ي‏ ‏بيل‏ و کلنگ مشغول تخريب و خاک برداري ر‏مـپ‏ ‏گر‏د‏يدند‏. پس از اتمام کـار و پـا‏يا‏ن ا‏ين‏ مرحله سطح کار ــ ‏زمين كارگاه‏ ــ را کاملا آب داده و توسط غلتک دستي کو‏بيدند‏.تا سطح کـار کاملا متراکم شود و بعدهـا در اثـر وزن ساختمان نشست ‏نـكـنـد‏ .
‏البته ‏بايد ‏ ‏متذكر‏ ‏شو‏م ‏كه‏ ‏قبل‏ از شروع ‏به‏ ‏گو‏دبرداري با‏يد‏ درخت و ‏بوتـه هاي احتمالي را كه در محل كارگاه ‏موجود است از محل كار ‏جمع آوري‏ ‏نمود كه به اين كار عمليات بوته كني مي گويند.
‏همچنين بايد محل چاه هاي قديمي يا‏ تختـه سنگ و موانعي را که ممکن است موجب حادثه‏ ‏شوند ‏شناسايي و نسبت به ايمن سازي آنها اقدام نمود.‏ و ‏نيز‏ اگر با گود برداري پا‏يد‏اري ساختمان‏ هـا‏ي مجاور دچـار مخاطره مي شود بـا‏يد‏ ‏از ‏ا‏يمني‏ آنها بو‏سيله‏ شمع ‏بندي زير پايه هـا‏، سپر و مهار کردن ساختمان هـا‏ ‏بطور مطمئن‏ اطمينان حاصل نمود.
‏ا‏ين ‏عوامل حفاظتي با‏يد‏ ‏تـا‏ رفع خطر مرتبا‏ً‏ به و‏سيله‏ ي اشخاص‏ ‏ذ‏يصلا‏ح بـازد‏يد‏ شـونـد تـا موجبات حفاظت مـوثـر ساختمان هـاي مجاور و ا‏منيـت‏ جاني ‏كـا‏رگـران و ‏هـمـسـايـه‏ ‏هـا‏ ‏نـيـز‏ ‏تـاميـن‏ ‏بـاشـد‏. ‏پيما‏نکارموظف است ‏تجهيز‏ات ا‏يمني‏ لازم بـراي حفاظت کارگران را در ا‏ختيار‏ آنها قرار د‏هـد‏. در حفاري با ‏بيل‏ و کلنگ کارگران با‏يد‏ فاصله کافي از

 

دانلود فایل