دانلود مقاله در مورد فلیپ فلاپ 10 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد فلیپ فلاپ 10 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد فلیپ فلاپ 10 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-فلیپ-فلاپ-10-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فلیپ فلاپ
‏در ‏الکترونیک ‏و ‏کامپیوتر‏، ‏فلیپ فلاپ ‏یک نوع ‏مدار دیجیتال ‏است که می تواند به عنوان یک ‏بیت ‏حافظه ‏عمل کند. یک فلیپ فلاپ می تواند شامل ‏دو سیگنال ورودی، صفر یا یک در ‏پایه ورودی ‏باشد. ضمنا یک فلیپ فلاپ دارای ‏یک پایه زمانی(clock) ‏و یک خروجی(out put) ‏و دو پایه set ‏و reset ‏می باشد.
‏بعضی ‏از فلیپ فلاپ ها شامل یک ‏پایه clear ‏می باشند که خروجی را دوباره راه ‏اندازی(reset)‏می کنند. (در واقع فیلیپ فلاپ ها یکی از انواع ‏مدارات مجتمع Ic ‏هستند که برای کار به ‏اتصالات تغذیه و زمین نیاز دارند.)
‏تغییرات پالسهای ورودی که منظور همان صفر و ‏یک دیجیتال می باشند، بهمراه ‏پایه clock ‏سبب تغییرات در خروجی می شوند. (‏عملا هر تغییری در وضعیت خروجی، به طور همزمان وابسته به تغییرات پالس در ‏پایهclock ‏است. مشخصات ‏آیسی های ‏فلیپ فلاپ ها مثلا پایه های ورودی، ‏خروجی و بقیه پایه ها توسط کارخانه های سازنده در دفترچه هایی تحت عنوان ‏دیتاشیت(data sheet) ‏قرار می گیرند.)
‏فلیپ فلاپ ها انواع متفاوتی دارند که این ‏انواع مختلف عبارتند از:
‏فلیپ فلاپ SR
‏فلیپ فلاپ JK
‏فلیپ فلاپ T
‏فلیپ فلاپ D
‏2
‏انواع فلیپ فلاپ
‏فلیپ فلاپ SR
‏مدار داخلی یک فلیپ فلاپ SR ‏با استفاده از گیت NOR
‏فلیپ ‏فلاپ SR ‏یک ‏المان ‏فیزیکی است که می تواند به عنوان یک ‏عنصر تاخیر دهنده به کار گرفته شود. این المان فیزیکی دارای دو ورودی به نام های R ‏و S ‏می باشد و دو خروجی دارد که یکی متمم دیگری است.
‏طرز ‏کاراین فلیپ فلاپ در ‏جدول صحت ‏به این شکل است که وقتی عملکرد ‏مدار ‏را بررسی می کنیم اگر S=1 ‏و R=0 ‏باشد، ‏اصطلاحا می گویند مدار set ‏است یعنی خروجی آن 1 شده است. اگر پس از آن S=0 ‏شود، ‏مدار در وضعیت set ‏باقی می ماند ولی اگر R=1 ‏شود اصطلاحا می گویند مدار Reset ‏شده ‏است یعنی خروجی در این لحظه صفر است، و اگر در این لحظه R=0 ‏شود مدار در حالت Reset ‏باقی می ماند. بنابراین R=0 ‏و S=0 ‏در خروجی نشان می دهد که کدامیک از S ‏یا R ‏آخرین ‏بار برابر 1 بوده است. یعنی مدار آخرین وضعیت غیر صفر ورودی را به خاطر سپرده است. ‏مطابق ‏جدول کارنو ‏اگر R ‏و
‏3
S ‏همزمان در حالت 1 قرار ‏گیرند مدار در حالت نامشخص خواهد بود. به این خاطر مدارهای دارای فلیپ فلاپ SR ‏را ‏طوری طراحی می کنند که هیچ گاه ورودی های S ‏و R ‏همزمان برابر 1 نشود.
‏این ‏مورد محدودیتی برای فلیپ فلاپ SR ‏است، که در ‏فلیپ فلاپ JK ‏این نقص برطرف شده ‏است.
‏فلیپ فلاپ JK
‏این ‏عنصر تاخیر دهنده دارای دو ورودی به نام J ‏و K ‏می باشد و دو خروجی آن یکی متمم ‏دیگری است و در آن محدودیت فلیپ فلاپ SR ‏را رفع کرده اند و دو ورودی J=1 ‏و 1=K ‏برای ‏این مدار قابل قبول است.
‏در این ‏فلیپ فلاپ همانند نوع SR ‏ورودی تمام صفر یعنی J=0 ‏و K=0 ‏تاثیری در حالت خروجی فلیپ ‏فلاپ ندارد و همان حالت قبلی حفظ می شود. ولی اگر J=1 ‏و 1=K ‏باشد یک ورودی قابل ‏قبول است که باعث تغییر حالت در مقدار خروجی می شود.
‏مدار داخلی یک فلیپ فلاپ JK
‏4
‏فلیپ فلاپ T
‏مدار داخلی یک فلیپ فلاپ T
‏این ‏عنصر تاخیر دهنده دارای یک ورودی به نام T ‏است و دو خروجی به صورت Y ‏و متمم آن ‏دارد.
‏چنانچه T=1 ‏شود باعث تغییر در خروجی می شود یعنی اگر خروجی صفر باشد مقدار آن یک می شود و ‏برعکس اگر خروجی یک باشد مقدار آن صفر می شود. این فلیپ فلاپ را به این خاطر فلیپ ‏فلاپ جهشی نیز می نامند.
‏فلیپ ‏فلاپ T ‏همانند فلیپ فلاپ JK ‏است که دو ورودی آن از یک متغیر مقدار می گیرد یعنی یا ‏هر دو J ‏و K ‏مقدار صفر و یا هر دو مقدار یک دارند. به این ترتیب در مواقعی یک است، ‏ایجاد جهش می کند.
‏فلیپ فلاپ D

 

دانلود فایل