دانلود مقاله در مورد فرار مالیاتی 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد فرار مالیاتی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد فرار مالیاتی

دانلود-مقاله-در-مورد-فرار-مالیاتیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 32 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏2
‏دانشگاه آزاد اسلامي ‏–‏ واحد نيشابور
‏عنوان تحقيق :
‏فرار مالیاتی
‏واحد درسی : مالیه عمومی
‏فهرست مطالب :
‏عنوان : ‏ ‏ صفحه :
‏مقدمه ‏ 1
‏فرار مالیاتی چیست‏ ‏1
‏تمایز فرار مالیاتی و اجتناب ‏مالیاتی‏ 2
‏زمینه های پیدایش فرار مالیاتی‏ ‏ 3
‏اندازه گیری فرار مالیاتی در ایران‏ ‏5
‏کارت ‏بازرگانی ، کد اقتصادی و فرار مالیاتی‏ ‏6
‏ناکارآمدی نظام مالیاتی ایران علل و زمینه ها 9
‏عدم توتجه به رضایت مؤدیان مالیاتی 14
‏حقوق مالیاتی 25
‏منابع 26
‏3
‏مقدمه :
‏در بیشتر کشورها، بخش عمده ای از منابع درآمدی دولت، از طریق ‏مالیات تامین می شود. سهم مالیات از کل درآمدهای عمومی در میان کشورها، متفاوت است ‏و میزان آن بستگی به سطح توسعه و ساختار اقتصادی آنها دارد. در این میان، فرار ‏مالیاتی و گریز از مالیات در کشورها باعث شده است تا درآمدهای مالیاتی کشورها، ‏همواره از آنچه که برآورد می شود کمتر باشد و تمامی کشورها تلاش خود را برای کاهش ‏این دو پدیده به کار می گیرند یا از طریق اصلاح نظام مالیاتی، به چاره جویی برمی ‏خیزند.
‏فرار مالیاتی چیست؟
    ‏هرگونه تلاش ‏غیرقانونی برای پرداخت نکردن مالیات مانند ندادن اطلاعات لازم در مورد عواید و ‏منافع مشمول مالیات به مقامات مسئول ، فرار مالیاتی خوانده می شود.
    ‏تعریف ‏فرار مالیاتی، برای انواع مالیات ها یکسان است. در فرار مالیاتی، به رغم تطبیق ‏فعالیت با قوانین، در اجرای فعالیت یک یا چند ضابطه مصوب مراجع ذی ربط تعمداً ‏نادیده گرفته می شود.
   
‏5
    ‏تمایز فرار مالیاتی و اجتناب ‏مالیاتی
    ‏تمایز مفهومی بین فرار مالیاتی و اجتناب از پرداخت مالیات به قانونی ‏یا غیرقانونی بودن رفتار مؤدیان مربوط می شود . فرار مالیاتی، یک نوع تخلف از قانون ‏است. وقتی که یک مؤدی مالیاتی از ارائه گزارش درست در مورد درآمدهای حاصل از کار یا ‏سرمایه خود که مشمول پرداخت مالیات می شود ، امتناع می کند ، یک نوع عمل غیر رسمی ‏انجام می دهد که او را از چشم مقامات دولتی و مالیاتی کشور دور نگه می دارد. اما در ‏اجتناب از مالیات، فرد نگران نیست که عمل او افشا شود . اجتناب از مالیات ، از ‏خلاC‏های قانونی در قانون مالیات ها نشات می گیرد. در اینجا فرد به منظور کاهش ‏قابلیت پرداخت مالیات، خود دنبال راه های گریز می گردد . مثلاً درآمدهای نیروی کار ‏را در قالب درآمد سرمایه نشان می دهد که از نرخ پایین تری برای مالیات برخوردارند. ‏در اجتناب از مالیات ، مؤدی مالیاتی دلیلی ندارد نگران احتمال افشا شدن باشد، چرا ‏که او الزاماً تمامی مبادلات خود را با جزئیات آن البته به شکل غیر واقعی، یاددا شت ‏و ثبت می کند.
    ‏در واقع ، عوامل اقتصادی با استفاده از روزنه های قانون ‏مالیات و بازبینی در تصمیمات اقتصادی خود تلاش می کنند تا بدهی مالیاتی خود را کاهش

 

دانلود فایل