دانلود مقاله در مورد طـراحی اجــزاء مــاشیــن رشته مکانیک 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد طـراحی اجــزاء مــاشیــن رشته مکانیک باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد طـراحی اجــزاء مــاشیــن رشته مکانیک

دانلود-مقاله-در-مورد-طـراحی-اجــزاء-مــاشیــن-رشته-مکانیکلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 57 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏دانشگاه ‏جامع علمي كاربردي ‏واحد ابهر
‏موضوع پروژه ‏:
‏طـراحی اجــزاء مــاشیــن
‏(رشته : مکانیک)

‏به نام يگانه هدايتگر عالم
‏با ‏تشكر از استاد ارجمند جناب آقای مهندس توکلی
‏دير زماني است كه آن يگانه جاوداني با سخنان گهربارش جان هاي عارفان قرون و اعصاررا به گوش دادن كلامش دعوت كرد و آنان را از تيرگي جهل به سوي معراج نور رهنمون ميباشد و طنين صدايش در گوش زمان با صلابت ميگويد‏ .
‏( من علمني حرفا فقد صير ني عبدا )
‏2
‏چه زيبا ميفرمايد آن پادشاه علوم اولين و آخرين و چه نيكو مقامي استاد را پاس مينهد او كه خود استاد يگانه اي بود پس به پيروي از آن بي همتا بايد مقام بلندت را پاس گويم واز حرمتت پاسداري نمايم اما چگونه ميتوان بلنداي مقامت را به اسارت قلم در آورد و بر صحيفه كاغذ نگاشت.
‏تنها مي توانم بگويم كه شما ‏استادان‏ تنها ادامه دهندگان راه انبيا هستيد .
‏فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
‏سر سیلندر 1
‏ساختمان سر سیلندر 1
‏قطعات سر سیلندر 2
‏تسمه نقاله 4
‏تسمه نقاله های لاستیکی 6
‏ماشین سنگ زنی تسمه ای 7
‏میل بادامک 8
‏میل فشاری 13
‏چرخدنده 17
‏بوش سیلندر 29
‏یاتاقان و روغنکاری 41
‏سیستم های کنترل 44
‏منابع 50
‏4
‏سرسیلندر
‏ریشه لغوی
‏این ترکیب دو کلمه‌ای برای بیان یک قطعه از موتور بکار می‌رود. ‏لیکن از دو کلمه «سر» و «سیلندر» تشکیل شده است و به معنای قطعه‌ای است که بر قسمت ‏فوقانی ‏سیلندر ‏موتور ‏نصب می‌گردد.
‏دید کلی
‏چنانچه بلوک سیلندر یک ‏موتور ‏را به تنهایی دیده‌ باشید. متوجه شده‌اید که قسمت فوقانی آن باز بوده و پیستونها در ‏درون سیلندرها قابل دیدن می‌باشند. در ضمن سوراخهایی در بدنه موتور وجود دارد (بدنه ‏موتورهای بلوک سیلندر است) که انتهای آنها باز است. برای تکمیل شدن ساختار بلوک ‏سیلندر به سرسیلندر نیاز است.
‏ساختمان سرسیلندر
‏سرسیلندر یک قطعه ‏ریخته‌گری ‏شده است که معمولا از جنس ‏چدن ‏یا آلیاژهای ‏آهن ‏، ‏مس ‏یا ‏آلومینیم ‏ساخته می‌شود. شکل کلی سرسیلندر ‏متانسب است با شکل ‏سیلندر ‏موتور ‏به نحوی که می‌بایست تمام قسمت‌های آنها بر یکدیگر منطبق باشند. (لازم به ‏ذکر است که ‏موتورهای دوزمانه ‏فاقد سرسیلندر می‌باشند ‏سرسیلندر می‌بایست با قسمت فوقانی سیلندر و سرسیلندر تطابق کامل داشته باشد تا ‏بتواند از نشست گازهای
‏محبوس در سیلندر یا گاز محترق در ‏اتاقک انفجار ‏جلوگیری کند.
‏در ضمن ‏می‌بایست سرسیلندر دارای مجاری در امتداد مجاری سیلندر داشته باشد تا جریان آب و ‏روغن از پوسته موتور به سرسیلندر رفته و پس از انجام وظایف ‏روغن کاری ‏و ‏خنک کاری ‏دوباره به سیلندر برگردد. البته ‏برای انجام آب بندی کامل میان سیلندر و سرسیلندر از یک واشر استفاده می‌شود. جنس ‏این ‏واشر ‏از مس و پنبه نسوز است که باعث می‌شود ‏تا از محل اتصال سیلندر و سرسیلندر هیچگونه عبور گاز یا مایعی اتفاق نیافتد. (آب ‏بندی : جلوگیری از نشست یک ‏سیال‏ ‏در ضمن سرسیلندر به وسیله پیچ کاملا به ‏بدنه موتور ‏چسبانیده می‌شود. سرسیلندر ‏می‌بایست دارای یک سطح بسیار صاف و پرداخت شده در قسمت تحتانی باشد. البته این حالت
‏4
‏برای سطح فوقانی سیلندر نیز الزامی است. تاب برداشتگی یا وجود خراش‌های عمیق در ‏قسمت بالای بدنه موتور و یا قسمت تحتانی سرسیلندر می‌تواند مانع آب بندی کامل گردد. ‏که در صورت جزئی بودن این نقایص می‌توان با صفحه تراشی آنها را رفع نمود.
‏قطعات سرسیلندر
‏سرسیلندر دارای مجاری متعددی می‌باشد. برخی از آنها جهت آب ‏و روغن تعبیه شده اند. گروهی دیگر از این مجاری جهت ورود هوا به داخل اتاقک احتراق ‏تعبیه شده‌اند، که به آنها مانیفولد هوا می‌گویند. گروه سوم جهت خارج کردن گازهای ‏ناشی از احتراق از اتاقک احتراق در نظر گرفته شده‌اند که به آنها مانیفولد دود ‏می‌گویند.
‏سیستم دیگری که بر روی سرسیلندر موتورها نصب می‌شود ، ‏سیستم سوپاپ‌ها ‏است. که شامل سوپاپ ، میل ‏سوپاپ ، ‏اسبک‌ها ‏، فنرها و دیگر تجهیزات مربوطه ‏می‌باشد. البته محل قرار گیری سوپاپ‌ها در سرسیلندر نیز به شکل متناسب با سوپاپ‌ها ‏از قبل تعبیه شده است و برای آب بندی آنها ، عملیات ماشین کاری بر روی آنها انجام ‏شده است.
‏اتاقک احتراق
‏که عمل تراکم مخلوط هوا و ‏سوخت ‏و نیز عمل انفجار این مخلوط در آنجا ‏صورت می‌گیرد، نیز در بدنه سرسیلندر تعبیه شده‌ است که از لحاظ شکل و ابعاد دارای ‏گونه‌های فراوانی است. ناگفته نماند که سرسیلندر در زیر یک درپوش محفوظ است.
‏طرز کار
‏قطعات عمده سرسیلندر که تحرک دارند همان سوپاپ‌های سرسیلندر ‏می‌باشد که می‌بایست بصورت بسیار دقیق و متناسب با حرکات ‏پیستون ‏باز و بسته شوند. عمل باز و بسته شدن این سوپاپ‌ها و نیز زمان بندی آن (تعیین مدت ‏زمان بسته بودن یا باز بودن سوپاپ‌ها) بوسیله ‏میل بادامک ‏انجام می‌پذیرد. قسمت‌های دیگر ‏سرسیلندر که فاقد تحرک هستند کافیست که در برابر حرارت‌های بالای ایجاد شده در اثر ‏احتراق و نیز در برابر شوک‌های بوجود آمده در اثر انفجار

 

دانلود فایل