دانلود مقاله در مورد شبکه خصوصي مجازي VPN 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد شبکه خصوصي مجازي VPN باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد شبکه خصوصي مجازي VPN

دانلود-مقاله-در-مورد-شبکه-خصوصي-مجازي-vpnلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 2 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏شبکه خصوصی مجازی VPN‏ ‏
‏شبکه خصوصی مجازی یا Virtual Private Network‏ که به اختصار VPN‏ نامیده می شود، امکانی است برای انتقال ترافیک خصوصی بر روی شبکه عمومی. معمولا از VPN‏ برای اتصال دو شبکه خصوصی از طریق یک شبکه عمومی مانند اینترنت استفاده می شود.منظور از یک شبکه خصوصی شبکه ای است که بطور آزاد در اختیار و دسترس عموم نیست. VPN‏ به این دلیل مجازی نامیده می شود که از نظر دو شبکه خصوصی ، ارتباط از طریق یک ارتباط و شبکه خصوصی بین آنها برقرار است اما در واقع شبکه عمومی این کار را انجام می دهد. پیاده سازی VPN‏ معمولا اتصال دو یا چند شبکه خصوصی از طریق یک تونل رمزشده انجام می شود. در واقع به این وسیله اطلاعات در حال تبادل بر روی شبکه عمومی از دید سایر کاربران محفوظ می ماند. VPN‏ را می توان بسته به شیوه پیاده سازی و اهداف پیاده سازی آن به انواع مختلفی تقسیم کرد.
‏دسته بندی VPN‏ براساس رمزنگاری
VPN‏ را می توان با توجه به استفاده یا عدم استفاده از رمزنگاری به دو گروه اصلی تقسیم کرد:
‏1- VPN‏رمزشده : VPN‏ های رمز شده از انواع مکانیزمهای رمزنگاری برای انتقال امن اطلاعات بر روی شبکه عمومی استفاده می کنند. یک نمونه خوب از این VPN‏ ها ، شبکه های خصوصی مجازی اجرا شده به کمک IPSec‏ هستند.
‏2- VPN‏ رمزنشده : این نوع از VPN‏ برای اتصال دو یا چند شبکه خصوصی با هدف استفاده از منابع شبکه یکدیگر ایجاد می شود. اما امنیت اطلاعات در حال تبادل حائز اهمیت نیست یا این که این امنیت با روش دیگری غیر از رمزنگاری تامین می شود. یکی از این روشها تفکیک مسیریابی است. منظور از تفکیک مسیریابی آن است که تنها اطلاعات در حال تبادل بین دو شبکه خصوصی به هر یک از آنها مسیر دهی می شوند. (MPLS VPN‏) در این مواقع می توان در لایه های بالاتر از رمزنگاری مانند SSL‏ استفاده کرد.
‏هر دو روش ذکر شده می توانند با توجه به سیاست امنیتی مورد نظر ، امنیت مناسبی را برای مجموعه به ارمغان بیاورند، اما معمولا VPN‏ های رمز شده برای ایجاد VPN‏ امن به کار می روند. سایر انواع VPN‏ مانند MPLS VPN‏ بستگی به امنیت و جامعیت عملیات مسیریابی دارند.
‏دسته بندی VPN‏ براساس لایه پیاده سازی

 

دانلود فایل