دانلود مقاله در مورد سالوادور فليب دالي نقاش بزرگ 14 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد سالوادور فليب دالي نقاش بزرگ 14 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد سالوادور فليب دالي نقاش بزرگ 14 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-سالوادور-فليب-دالي-نقاش-بزرگ-14-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏از سالوادور دالي(از سال 1904-1989 )
‏سالوادور فليب دالي نقاش بزرگ و مشهور اسپانيايي در 11 ماه مه سال 1904 ميلادي در ر‏وستاي نزديكي شه‏ر ‏مادريد به نام ميگرز چشم به جهان گشود. در سال 1903 برادر بزرگ‌تر او در ‏سن هفت سالگي دقيقاً نه ماه و ده روز قبل از تولد دالي درگذشت و مرگ او ‏تأثير بدي روي والدينش گذاشت و به همين خاطر والدين سالوادور تمام توجه ‏خود را بعد از مرگ او معطوف فرزند كوچكشان كردند. پدرش يكي از افراد با ‏اعتبار و ثروتمند دفتر اسناد رسمي عمومي بود و در حد امكان امكانات خوبي ‏را براي سالوادور مهيا كرد. در سال 1908 آناماريا (Ano Maria) ‏خواهر كوچكش ‏به دنيا آمد كه تنها مدل زن در آثار سالوادور قبل از همسرش گالا بود. او ‏از همان سنين كودكي خودش را وقف نقاشي و طراحي كرد. در سال 1914 در يك ‏مدرسه نقاشي خصوصي ثبت نام مي‌كند و خيلي زود در سال 1918 اولين نمايشگاه ‏او بر پا مي‌شود. او در اين زمان چهارده سال بيش‌تر نداشت كه آثارش مور د ‏نقد و بررسي قرار گرفتند. هر چند آثارش در اغلب مواقع جدي گرفته نمي‌شد و ‏هنوز هم در بعضي موارد درست فهميده نمي‌شود. دالي چند سال بعد براي ‏يادگيري نقاشي به مادريد رفت. در اين سالها است كه اندربرتون (Andre Breton)‏، شاعر فرانسوي، هدايت حركت سورئاليست را
‏2
‏بر عهده مي‌گيرد. مكتب هنري سورئاليسم به عنوان يك جنبش رسمي، كمي بعد از ‏پايان جنگ جهاني اول شروع شد. در ابتدا يك جنبش ادبي بود، اما به زودي ‏عالي‌ترين جلوة آن در هنرهاي ديداري پايه‌ريزي شد.اين مكتب ازآن‌جا كه به ‏روياها و خيال‌پردازي‌ها مي‌پردازد مركز توجه اظهارات روانشاسي است. ‏سوررئاليستي كه
‏دالي اين توانايي را دارد كه به اعماقي از ذهن برود كه ‏ما قادر نيستيم آن را دريابيم و از آن چيزي كسب مي‌كند كه به‌تنهايي يك ‏سوم ابعاد حقيقي را مي‌پوشاند
‏در واقع نوع متكامل مكتب دادائيسم بود و ‏با الهام از ضمير ناخودآگاه و انديشه‌هاي ناشناخته بشري از رويا به ذهن ‏خطور مي‌كند و دنياي فانتزي، خيال و مافوق واقعيت را تجسم مي‌سازد. در ‏حقيقت هنرمندان به وسيله تحقيق روانشناسي زيگموند فرد (Sigmound Freud) ‏و ‏كارل يونگ (Carl Jung) ‏تحت تأثير قرار گرفتند كه از طريق تحليل نمادهاي ‏روياپردازي، آثار ذهني را توضيح مي‌دهند و در مقابل استفاده روانشناسنان ‏براي درمان به شيوة خودشان از هر نوع آشفتگي، سورئاليست‌ها ضمير ناخودآگاه ‏را به عنوان منشأ افكار خلاق غير بهره‌برداري شده يافتند به طوري‌كه نقل
‏3
‏قول معروف فرد مبني بر «رويايي كه تفسير نشود مانند نامه‌اي كه باز نشده» ‏گوياي اين مطلب است. سورداليست‌ها خلق اثر هنري بدون در نظرگرفتن عقل و ‏منطق را به خاطر آزادي بيان آن مانند نقاشي‌هايي كه توسط بچه‌ها كشيده ‏مي‌شوند تحسين مي‌كردند و براي هنرمندان قديمي مانند هنري روسيو (Henri Rousseau) ‏كه سادگي و خودجوشي آثارشان هميشه شامل عنصر وهم و خيال بود ‏احترام خاصي قائل بودند. به علاوه آنها به دنبال الهام گرفتن از شاهكارهاي ‏دورة‌ رنسانس مانند آث‏ار ‏هيرنيموس بوش (Hieronymous Bosch) ‏و پيتر بروگل (Pieter Brueghel) ‏بودند ‏كه ركن اساسي آنها به راحتي به وسيله سوررئال (فراواقعي) توضيح داده ‏مي‌شود. در سال 1924 اندربرتون اظهار نامه‌اي را بيان مي‌كند كه در آن ‏تجديدنظري اصولي و ريشه‌اي را در مورد ارزش‌هاي به دست آمده پيشنهاد ‏مي‌كند و سالوادور دالي به اين ايده علاقه پيدا مي‌كند و در پايان ‏تحصيلاتش در سال 1926 مانند ساير نقاشان راهي پاريس شد تا در اين مركز ‏هنري به ذوق استعداد خود پاسخ مساعد داده باشد و در سال 1927 پابلوپيكاسو ‏را ملاقات مي‌كند و از اين هنرمند بزرگ تجربيات بزرگي كسب مي‌نمايد. او با ‏روشن‌بيني خاص خود ضمن گذار از ديگر مكاتب نقاشي توانست احساسات، ‏انديشه‌ها و خواستگاه خود را در مكتب نوپاي سوررئاليسم بيابد. او در سال
‏4
1929 ‏به طور رسمي به جمع هنرمندان سورئاليسم پيوست. دالي طنز و شوخي را ‏دست ماية‌كار خود قرار داد و از حالت‌ها و مظاهر جدي و پرصلابت جلوه‌هاي ‏زندگي دوري جست. او رنگ‌ها را به شرافت و التهاب كشاند و از تفكرات فرويد ‏در خيال و خاطرة ‏خود در شناختن حقيقت برتر و تلقيات روياها بهره برد و براي رشد افكار حاصل ‏از ذهن ناخودآگاه خود، شروع كرد به چيره شدن بر اوهام و افكار پوچش كه آن ‏را خطرناك توصيف مي‌كرد او به عنوان يك نقاش، تكنيك‌هاي آسان غيرمعمول را ‏نمايش داد . در اواخر سال 1920 دو حادثه باعث تكميل شدن سبك هنري او شد كه ‏يكي كشف نوشته‌هاي زيگموند فرويد در مورد عشقِ فراوان به تصورات ذهني ‏ناخودآگاه بود و ديگري وابستگي او به مكتب سوررئاليسم. از سال 1929 تا 1937 ‏تابلوهايي را كشيد كه سبك نقاشي او با سرعت فوق‌العاده‌اي به كمال ‏رسانيد. به نحوي كه او را بهترين نقاش سوررئاليست جهان ساخت. اگر چه ‏سالوادور دالي شايد معروفترين هنرمند سوررئاليسم باشد اما او تنها ‏سوررئاليست نيست. آثار او سبك‌هاي مختلفي از امپرسيونيسم تا سبكهاي ‏قديمي‌تر را مي‌پوشاند و بازتاب آن‌ها روي آثارش سلطه هنري فوق‌العادة او ‏را بر روي كارش نشان مي‌دهد. او غير از سبك هنري

 

دانلود فایل