دانلود مقاله در مورد رطوبت 9 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد رطوبت 9 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد رطوبت 9 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-رطوبت-9-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ا‏ز گذشته ها تاکنون دیوارهای بتونی و سنگی و شالوده های ساختمان می ‏بایست دارای جدار ضد آب باشند تا از نفوذ آب به داخل آن تاحد امکان بتوان ‏جلوگیری کرد چراکه همانطور که می دانیم نم و رطوبت می تواند خسارات جبران ‏ناپذیری را به ساختمان وارد کند.
‏رطوبت شالوده دیوارها ممکن است در اثر ایجاد میعان در فضای داخلی ‏ساختمان و یا نفوذ آب از بیرون ساختمان به درون دیوارها پدید آمده باشد. ‏برای اینکه مطمئن شوید این رطوبت نتیجه میعان در داخل ساختمان نیست بهترین ‏راه این است که یک ورقه آلومینیومی مربع شکل طوری بر روی دیوار قرار داده ‏و بچسبانید که هوا از هیچ یک از اضلاع آن وارد نشود. بگذارید 2 روز ورقه ‏آلومینیومی به همین شکل باقی بماند. پس از 2 روز آن را بردارید اگر قسمت ‏بیرونی نوار آلومینیومی نمناک است مشکل از میعان داخل ساختمان می باشد.
‏این مشکل را می توان از طریق نصب یک دستگاه رطوبت زا و یا یک دستگاه ‏تهویه در زیر زمین حل کرد. اگر بخشی ا ورقه آلومینیومی که با دیوار در ‏تماس بوده است نمناک شد، مشکل از بیرون ساختمان است.
‏چگونگی تعمیر و لکه گیری نقاطی که از آنها آب به دیوار نفوذ می کند:
1- ‏دیوارها را به درستی بررسی کنید و محل نشتی آب و نقاطی که دارای درز ‏و شکاف هستند را شناسایی کنید. این نقاط می توانند طرفین بالایی سقف که به ‏ناودانی منتهی می شوند و یا زیر تاق بالکن باشد. در صورت امکان نگذارید ‏مسیر آب به سمت دیوارها باشد.
2- ‏شکاف های بزرگ و سوراخ ها می بایست قبل از جدار بندی و رنگ کردن تعمیر شوند. برای این منظور می توانید از سیمان آبی استفاده کنید.
‏جداربندی
‏برای استفاده از جدار بتونی مقاوم آماده ساختن دیوار پیش از جداربندی بسیار مهم است.
1- ‏اگر سطح دیوار نو است آن را با برس سیمی بسایید و سپس با آب بشویید. ‏اگر دیوار از ابتدا صاف و هموار بود مثلا دیوار از ابتدا بتونی بود آن را ‏با محلول 20% تا 50% اسید هیدروکلریک شسته و سپس با آب شستشو دهید و یا ‏اینکه بتون غنی شده با آکریلیک را به مخلوط اضافه کنید(در شماره 4 به آن ‏خواهیم پرداخت)
2- ‏اگر سطح دیوار کهنه است و یا اینکه بوسیله رنگ یا دیگر پوشش ها ‏پوشانده شده باید تمام پوشش ها قبل از استفاده از این جدارها از سطح دیوار ‏پاک شوند. با یک برس سیمی رنگ، گل و آهک و کثیفی ها و هر آنچه به دیوار ‏چسبیده را جدا کنید. در نهایت می بایست 75% دیوار اولیه باقی مانده و باقی ‏ساییده شود. همچنین مواد زائد روی دیوار را می توان بوسیله انواع زدایشگر ‏های آسفالت از بین برد و سپس دیوار را با آب شستشو داد.
3- ‏بتون مقاوم ضد آب در کیسه های بزرگ و سترده است که باید برای ‏استفاده آن را با آب سرد و تمیز مخلوط کرد. بطور تقریبی برای هر کیسه 18 ‏کیلو گرمی از این بتون 8/3-6/4 لیتر آب لازم است و همچنین می توان گفت ‏برای هر سطل 9 کیلویی از بتون معمولی ضد آب 8/3-6/4 لیتر آب لازم است.
4- ‏اگر دیواری را که می خواهید جدار بندی کنید یک دیوار صاف و بدون ‏شکاف است در مایع شستشو از مایع بتون آکریلیک دار مقاوم کننده استفاده ‏کنید. به جای استفاده از 2 لیتر آب در بتون مقاوم ضدآب و یا بتون ‏استاندارد از 2 لیتر مایع بتون آکریلیک دار استفاده کنید.
5- ‏این مخلوط به تدریج رقیق تر می شود، بنابراین بیسشتر از اندازه ای ‏که ذکر شد بدان آب نیافزایید. به اندازه کافی از این مخلوط درست کنید چون ‏تا حداکثر 2 ساعت پس از درست کردن مخلوط می توان از آن استفاده کرد.
6- ‏اجازه دهید این مخلوط 20 دقیقه قبل از مصرف همین طور باقی بماند.
‏درست قبل از شروع کردن به کار آن را هم بزنید و این کار بطور مداوم در طول ‏مدت کار انجام دهید.
7- ‏دیوارهای دارای درز و نفوذ پذیر را قبل از شروع به کار کمی مرطوب ‏کنید. اما اگر دیوار صاف و بدون درز است از این کار خودداری کنید.
8- ‏در هنگام استفاده از این مخلوط از یک برس الیافی با عرض 15 سانتی ‏متر برای کشیدن بر روی دیوار استفاده کنید و آن را به صورت مدور بر روی ‏دیوار بکشید.
9- ‏اگر هوا گرم و خشک است چندین بار با اسپری بر روی دیوار آب بپاشید.
10- ‏از 2 لایه جدار استفاده کنید. لایه دوم 12 تا 48 ساعت پس از لایه ‏اول بر روی دیوار کشیده می شود. قبل از مرحله دوم جداربندی با اسپری بر ‏روی دیوار آب بپاشید. پس از انجام مرحله دوم جداربندی دوباره بر روی دیوار ‏جداربندی نکنید و از نمناک کردن دیوار بپرهیزید.
‏سیمان هیدرولیک ضد آب چیست؟
‏این نوع سیمان در دیوارهای بتونی و یا سنگی کاربرد دارد و از نفوذ آب ‏جلوگیری می کند. فرمول این نوع سیمان طوری است که خیلی سریع سفت می شود و ‏در مقابل نفوذ آب بسیار مقاوم و مستحکم است. سیمان هیدرولیک ضد آب، مشکل ‏نشتی آب را در مناطقی که آبهای جاری از زیر و یا بالای سطوح بتونی و یا ‏سنگی عبور می کند را حل می کند.
‏از این نوع سیمان می توان در اطراف لوله های بتونی که آب از آنها عبور ‏می کند نیز استفاده کرد. بطور کل موارد استفاه از این سیمان به شرح زیر می ‏باشد:
— ‏دیوارهای باربر و دیوارهای پشت بند
— ‏دودکش ها
— ‏استخر های شنا، حوضچه های فواره دار، مخازن آبی زیر زمینی
‏مواد تشکیل دهنده: این سیمان مخلوطی از سیمان پورتلندی و سیمان
‏آلومینات کلسیم، دانه های سیلیکا و دیگر افزودنی های مخصوص می باشد. رنگ ‏این محصول بطور معمول خاکستری می باشد اما انواع خاص آن که سفید رنگ است ‏هم تهیه شده است.
‏دیواری را که می خواهید بر روی آن از این سیمان استفاده کنید می بایست ‏عاری از گرد و غبار و جلبک زدگی و کپک زدگی باشد. از ایجاد شکاف های V ‏شکل ‏ممانعت کنید. به ازای وزن هر 4-5/4 بخش از این سیمان از 1 بخش آب استفاده ‏کنید. آب و سیمان باید طوری با هم مخلوط شوند که یک بتونه یکنواخت به دست ‏آید. به اندازه ای از این مخلوط استفاده کنید که در عرض 2-3 دقیقه مصرف ‏شود. برای هر بار استفاده 113 تا 170 گرم از پودر سیمان تجویز می شود.
‏اخطار: حرارت بالا زمان سفت شدن سیمان را افزایش می دهد. این محصول می ‏بایست در دمای پایین تر 50 درجه فارنهایت و با استفاده از آب نیمه گرم ‏تهیه شود.
‏بتن ضد آّب چیست؟
‏شرکت “کویکرت” (QUIKRETE) ‏توانسته است محصولاتی را در این زمینه تولید ‏کند که شامل بتون مقاوم ضد آب “کویکرت”، بتون معمولی ضد آب، بتون و مصالحی ‏که دارای رنگ ثابت در برابر آب هستند، می باشد. تمامی این محصولات قابل ‏مصرف در بخش های داخلی و خارجی دیوارهای منزل می باشد. البته این مصالح در ‏کف سازی سطوح کاربرد ندارد.
‏استحکام بتون مقاوم ضد آب “کویکرت” و بتون معمولی ضد آب بوسیله مواد ‏معدنی افزایش می یابد و در برابر آب نفوذ پذیری کمتر و در نتیجه دام ‏بیشتری خواهد داشت.
‏رطوبت معمولا از 3طریق به ساختمان نفوذ می کند :

 

دانلود فایل