دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت 52 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت 52 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت 52 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 52
حجم 155/271 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری فراشناخت تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق فراشناخت در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

این مفهوم برای نخستین بار توسط فلاول (1979) مطرح شده است، و پیامد گسترش روانشناسی شناختی  وعلم شناخت   و در نیمه دوم قرن بیستم میلادی است. فراشناخت یعنی « شناخت شناخت ؛ یا  تفکر درباره تفکر » بنابرنظر فلاول ( 1979) منظور از فراشناخت هر گونه دانش یا کنش شناختی است که موضوع آن شناخت یا تنظیم شناخت   است. فراشناخت با شناخت تفاوت دارد، شناخت بر کلیه فرایندهای عالی ذهن از قبیل تفکر، استدلال، خلاقیت، هوش ویا فرایندهای درگیر در پردازش اطلاعات از قبیل دقت، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات شمول می یابد. فرایندهای یاد شده معطوف بر یک محتوا و موضوع بیرونی است  در حالی که فراشناخت به دانش فرد درباره کلیه فرایندهای شناختی یاد شده و نیزه نحوه به کارگیری آنها در جهت تحقق اهداف یادگیری اطلاق می گردد.

 

 

 

ولفروهمکاران (1995). معتقدند: فراشناخت عملیات ذهنی انجام شده بر روی یک عملیات ذهنی است، در صورتی که شناخت، عملیات ذهنی انجام شده بر روی یک محتوا است. فرا شناخت روی یک عامل یا موضوع بیرونی صورت نمی گیرد، بلکه روی پدیده های ذهنی و ساختار شاختی فرد صورت می گیرد، بلکه  روی پدیده های ذهنی و ساختار شناختی فرد صورت می گیرد. بنابراین، می توان گفت گرچه فراشناخت از جنس شناخت است، ولی فراتر از آن قرار می گیرد و  به هدایت، جهت دهی و نظارت بر فرایندهای شناختی می پردازد. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
1-7-1 تعاریف نظری فراشناخت
2-7-1 تعاریف عملیاتی فراشناخت

فصل دوم : چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فراشناخت

3-2-2 فراشناخت.30
1-3-2-2 تمايز شناخت وفراشناخت 36                                                                    
2-3-2-2 مولفه هاي فراشناختي.38
3-3-2-2 برنامه ريزي 39
4-3-2-2 كنترل ونظارت.40
5-3-2-2 نظم دهي40
6-3-2-2 رشد فراشناخت.41
7-3-2-2 فنون آموزش راهبردهاي شناختي وفراشناختي.44
8-3-2-2 الگوهای آموزش راهبردهای فراشناختی.47

6-2-2 پیشینه پژوهش.
١-6-٢.تحقیقات انجام شده در ایران
2-6-٢ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.

منابع
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢