دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ریاضی 52 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ریاضی 52 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ریاضی 52 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 52
حجم 300/391 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ریاضی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری آموزش ریاضی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق آموزش ریاضی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

 

به گفته شونفیلد (1987)، آموزش ریاضی یعنی هر آن‌چه که مربوط به آموزش و یادگیری ریاضی می‌شود. در واقع، «بحث‌های اساسی و نیروهای موثر» در آموزش ریاضی را می‌توان با دو عنوان برنامه درسی ریاضی  و چگونگی تدریس و یادگیری ریاضی  مطرح نمود که هر دو عنوان، طبیعت ریاضی، محتوا، فرآیند یاددهی- یادگیری، تفاوت‌های فردی در یادگیری، ماهیت دانش ریاضی و بسیاری از مباحث دیگر را در بر می‌گیرد.  مسئولیت عمده بسیاری از متخصصان و پژوهشگران، مطالعه در مورد چگونگی دستیابی به دانش ریاضی توسط فراگیران است. این عده شامل معلم‌های ریاضی، ریاضی‌دان، تولیدکنندگان برنامه‌های درسی ریاضی، آموزش‌دهندگان معلمان و پژوهشگران است که همگی آن‌ها را آموزشگر ریاضی  و شاخه‌ای که پذیرای این مسئولیت است، آموزش ریاضی  نامیده می‌شود.

 

 

 

بنا به گفته سایر  (1971) امروزه شهرت ریاضی شبیه شهرت خودرو سواری در 50 سال قبل است. در آن‌ موقع، تصور عمومی بر آن بود که خودروها گران‌قیمت و خطرناک هستند و هیچ‌کس به جز یک مرد ثروتمند توانایی داشتن یک خودرو را ندارد، یا هیچ‌کس به جز یک راننده حرفه‌ای نمی‌تواند رانندگی کند. به همین ترتیب، هنوز باور عمومی آن است که ریاضی برای افراد استثنایی، برای اجتماع نخبگان و برای تعداد اندکی است. الان زمان آن رسیده است که کسی برای ریاضی همان کاری را بکند که فورد با ساختن مدل T برای خودروهای سواری انجام داد (آن‌ها را به تولید انبوه رساند).

 

 

 

     ریاضی تنها به عنوان یک موضوع درسی دارای هدف‌‌‌های محدود و مطرح نیست. بسیاری از محققان بر این باورند که ریاضی، جریان طبیعی تفکر بشری است. مردم ریاضی را به‌کار می‌برند و برای انجام کارهای خود به آن نیاز دارند. می‌توان گفت که تقریباً همه افراد با توجیه‌های مختلف، نیاز روز افزونی به یادگیری ریاضی دارند.    علاوه بر نیاز رشته‌های مختلف به ریاضی به عنوان نیروی محرکه و ابزار انجام کار، ریاضی قدرت خلاقیت و تفکر و توانایی استدلال را تقویت می‌کند، نظم فکری به‌وجود می‌آورد و زیبایی‌شناسی را در بشر ترغیب می‌نماید. هر انسان دارای هوش متعارف، توانایی فهمیدن، یادگرفتن و لذت بردن از ریاضی را در سطح‌های مختلف دارد. در نتیجه، وظیفه هر نظام آموزشی فراهم آوردن شرایط مناسب تدریس و یادگیری ریاضی و ایجاد انگیزه در فراگیرندگان است تا به قول ویلیام سایر، تولیدهای این علم به طور انبوه در اختیار همگان قرار گیرد. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش ریاضی

1-2 مقدمه    30
2-2 آموزش ریاضی    30
3-2 انگیزش چیست؟    34
4-2 فنون ایجاد انگیزش در یادگیرندگان    37
5-2 رویکردهای مختلف انگیزشی    38
1-5-2 رویکرد رفتاری    38
2-5-2 رویکرد شناختی    38
3-5-2 رویکرد انسان‌گرایی    38
4-5-2 رویکرد اجتماعی- فرهنگی    39
6-2 تأثیر انگیزش در یادگیری    39
7-2 یادگیری چیست؟    40
7-2-1 نظریه های یادگیری    44
8-2 دانش مفهومی    44
8-2-1 دانش ریاضی برای تدریس    46
8-2-2 اهميت دانش معلمان در آموزش مناسب    47
9-2 باورهای معلمان ریاضی    49

پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢

دانلود فایل

  • کنکور را داشته باشد.


    مزایای بسته آموزشی:
    – تدریس جامع کلیه مطالب مربوط به عناوین نامبرده
    – حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
    – حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
    – ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
    – استفاده از جدول، نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
    – قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر، لب تاب و تلویزیون


    ویژگی های بسته آموزشی:
    – تعداد سرفصل های تدریس شده: 4
    – زمان آموزش: 97 دقیقه
    – تعداد صفحات جزوه: 10
    – حجم فایل اصلی: 123 مگابایت


    سرفصل های آموزشی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز

    سرفصل کامل تمام دروس فصل 5 فیزیک 3 ریاضی و فصل 4 فیزیک 3 تجربی به صورت زیر است:

    القای الکتزومغناطیسی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز
    القاگرها و اثر خودالقایی
    القای متقابل- انرژی ذخیره شده در القاگر
    جریان متناوب
    مبدل ها (ترانسفورماتورها)

    جزوات و فیلم های آموزشی سایر عناوین و دروس مربوط به کتاب حاضر و سایر کتاب ها را می توانید از همین سایت دانلود کنید.
  • دانلود فایل

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی آموزش ریاضی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش ریاضی
  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه آموزش ریاضی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد ریاضی 40 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی 37 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی 37 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی 39 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش ریاضی 36 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای انگیزش ریاضی 35 صفحه
  • پاورپوینت آموزش ریاضی پنجم ابتدایی مبحث ضرب کسرها صفحه 75
  • پاورپوینت آموزش صفحه 33 ریاضی پنجم ابتدایی تقسیم کسر در عدد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش از راه دور 95 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مجازی 102 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل در آموزش از راه دور 91 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش جنسی 60 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی در آموزش عالی 80 صفحه