دانلود مبانی نظری و سوابق تحقیقاتی اهمال کاری تحصیلی 💯

دانلود دانلود مبانی نظری و سوابق تحقیقاتی اهمال کاری تحصیلی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مبانی نظری و سوابق تحقیقاتی اهمال کاری تحصیلی

دانلود-مبانی-نظری-و-سوابق-تحقیقاتی-اهمال-کاری-تحصیلیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 53 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مقد‏ّ‏مه
‏واژه انگلیسی procrastination‏ در فارسی ‏معادل، تعلل‏، ‏اهمال کاری ‏، سهل انگاری و به تعویق انداختن کار می باشد‏ ‏(الیس ونال‏،‏ 1977‏؛‏ ترجمه فرجاد، 1382). سابقه تاریخی ‏اهمال کاری ‏ ‏به سه هزار سال قبل بر می گردد،ولی در حدود چهل سال است که این بخش در روانشناسی مطرح شده است.‏ ‏اما حتی امروز برای ما قابل فهم نیست که چرا کاری را که اکنون می توانیم انجام دهیم به تأخیر می‏‌‏اندازی‏م‏(‏فراری و همکاران‏، 200‏7‏)‏. ‏مبحث ‏اهمال کاری ‏ ‏در روانشناسی کشور ما مفهومی نسبتاً جدید است. متأسفانه چنین پدیده زیان باری اگر چه در کشورهای مختلف پژوهشهای بسیاری را برانگیخته ‏ و ‏بین افراد جامعه در سطوح مختلف از افراد عامی گرفته تا فرهیخته، مصادیق مختلف آن دیده می‏ ‏شود‏، ‏در کشور ما‏ کمتر‏ مورد توجه قرار نگرفته است‏.
‏همه ما گاهي از انجام وظايفمان طفره مي‌رويم،‏ ‏اما اين براي عده‌اي به شکل يک روش زندگي مشکل آفرین در آمده است. گاهي ‏اوقات ‏اهمال کاری ‏ ‏در معاني مثبت و قابل قبول بکار مي‌رود.‏ ‏براي مثال هنگامي‌که ما اقدام به انجام کاري مي‌کنيم انتخاب‌هايي را که با کسب اطلاعات جديدتر مي‌توانستيم داشته باشيم از دست خواهيم داد‏.‏ در نتيجه اقدام به انجام عملي نکردن يک ارزش است. همچنين هنگامي‌که از پيامدهاي يک اقدام مطمئن نيستيم مخصوصاً اگراحتمال آسيب رسيدن به ديگران يا خود فرد مطرح باشد،‏ ‏اهمال کاری ‏ ‏مي‌تواند منطقی باشد‏(‏استیل،2007‏).‏
‏البته به تأخیر انداختن کارها در برخی مواقع طبیعی و منطقی است‏.‏گاهی ‏اهمال کاری ‏ در انجام یک کار (البته نه بیش از حد) ممکن است باعث شود که آن کار بهتر ارائه گردد.‏ ‏اما بطور کلی اغلب تأخیرهای انجام گرفته توسط افراد، غیر منطقی می باشند‏ ‏(الیس و‏ ‏نال 1977‏،‏ ترجمه فرجاد، 1382).
‏فراری‏ و همکاران‏ ‏(‏2007‏) نه تنها ‏اهمال کاری ‏ ‏مزمن را راهبردی موثر نمی داند بلکه آن را نابهنجار ، خود تخریب گرانه و فاقد کارکرد می داند.‏ ‏به تعویق انداختن کار، رفتار‏ی‏ ناپسند و‏ ‏نار‏احت کننده است که که ممکن است سر‏انجام ناخوشایندی را برای ‏افراد‏ در‏ ‏پی داشته ‏باشد‏.‏ ‏هرگز نمی توان از‏ ‏ تأخیر در انجام کارها، به تصور و گمان بهتر انجام دادن آنها دفاع کرد. این رفتار‏ ‏به تدریج در وجود انسان بصورت عادت در می آید و علاوه بر ‏اینکه برای خود فرد نیز رنج آور است و پیامدهای زیان‏ ‏باری برای فرد در بردارد (الیس و نال، ‏1‏977‏، ‏ترجمه فرجاد‏،‏1382‏).

 

دانلود فایل