دانلود فضای سبز 💯

دانلود دانلود فضای سبز باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود فضای سبز

دانلود-فضای-سبزلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 189 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
فضای سبز :
مقدمه :
ريشه ارتباط و علاقه انسان به گياه از سالهاي بسيار دور و شايد از دوران انسانهاي اوليه نشأت مي گيرد. در طول تاريخ استفاده از گياه مسير تكاملي و اشت ی اق علمي گسترده أي داشته است. در اين راستا از زمان مهاجرت قوم ماد به فلات ايران ، مردم اين سرزمين همواره در توسعه فضاي سبز و كاشت گياهان كوشا بوده اند به طوري كه روزگاري ايران به نام كشور گل وبلبل شهرت داشت. خوشبختانه در سالهاي اخير از طرف مسئولين توجه بسياري به اين امر شده است اما جا دارد جهت بالا بردن سطح آگاهيهاي مردم در مورد فضاي سبز و آشنايي با خواص گياهان و جلوگيري ازبروز فاجعه نابودي شهرها بر اثر آلودگي هوا و محيط زيست توجه بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.
 
انواع فضای سب ز:
انواع فضای سبز از دیدگاه اکولوژیکی اینگونه طبقه بندی می شود :
فضاهای سبز را به دو دسته تقسیم می کنیم .
1- فضاهای سبز شهری
2- فضاهای سبز غیر شهری
فضای سبز شهری
جامعترین تعریف فضای سبز شهری بخشی از فضاهای باز شهری است که در عرصه های طبیعی یا مصنوعی آن تحت استقرار درختان ، گل ها ، چمن ها و سایر گیاهان است که بر اساس نظارت و مدیریت انسان با در نظر گرفتن ضوابط ، قوانین وتخصص های مرتبط با آن برای بهبود شرایط زیستی ،زیستگاهی ورفاهی شهروندان ومراکز جمعیتی غیر روستایی ،حفظ ،نگهداری یا بنا میشود. منظور از فضاهای سبز شهری، نوعی از سطوح کاربری زمین شهری با پوشش های گیاهی انسان ساخت است که هم واجد “بازدهی اجتماعی” و هم واجد ” بازدهی اکولوژیکی” هستند.تمایز “فضای سبز” و ” سطوح سبز” از نظر اکولوژیکی، از این نظر اهمیت دارد که سطوح سبز (به عنوان مثال یک پارک تزیینی) نمی تواند عمل غبارگیری را مانند فضای سبز شبه جنگلی انجام دهد و یا در کاهش آلودگی صوتی نقش موثری داشته باشد و یا به نحو مطلوبی موجب کاهش دما گردد .
افزون بر آن فضاهای سبز شهری، به سه دسته زیر نیز تقسیم می شوند :
1- فضاهای سبز عمومی ۲- فضاهای سبز نیمه عمومی 3- فضاهای سبز خیابانی 1- فضاهای سبز عمومی : فضاهای سبز شهری هستند که واجد بازدهی اجتماعی می باشند. این فضاها برای عموم مردم در گذران اوقات فراغت، تفریح و مصاحبت با دوستان و گردهمایی های اجتماعی و فرهنگی استفاده می گردد. فضاهای یاد شده اساساً برای این منظور طراحی یا تجهیز شده اند. وجود نیمکت، روشنایی، آبخوری، دستشویی، کف سازی معابر و دسترسی از مولفه های فضای سبز اجتماعی (عمومی) به شمار می روند. از این فضاهای سبز، معمولاً به عنوان “پارک” نام برده می شود. در واقع فضاهای سبز اجتماعی شامل همه ی فضاهای سبز عمومی مجهز به خدمات و تسهیلات می شود .

 

دانلود فایل