دانلود ساختمان و ساختار چشم 💯

دانلود دانلود ساختمان و ساختار چشم باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود ساختمان و ساختار چشم

دانلود-ساختمان-و-ساختار-چشملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 8 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
ساختمان و ساختار چشم
نگاهي به داخل چشم ها
در اين اسلايد قسمت هاي مختلف چشم ها و چگونگي كاركرد آنها براي ديدن دنياي اطراف نشان داده شده است. اجزاي مختلف چشم نقش حياتي در كاركرد سالم آن دارد.
پلك ها
پلك هاي بالايي و پاييني كره چشم را در برابر اجسام خارجي و نورهاي خيره كننده اي كه مي توانند به چشم ها آسيب برسانند، محافظت مي كند. پلك ها به صورت غير ارادي و در كمتر از چند ثانيه باز و بسته مي شوند و مانع از برخورد اجسام خارجي با كره چشم مي شوند.
اشك
با هر بار باز و بسته كردن چشم ها، مقدار كمي اشك از غدد اشكي گوشه چشم جاري شده و باعث شستشوي چشم از هر گونه جسم خارجي ، ميكروب، گرد و غبار، مژه و … مي شود. همچنين اشك مانع از خشك شدن چشم مي شود.
1
نماي چشم
نماي ظاهري چشم يا قسمتي از چشم كه توسط ديگران قابل رويت است، شامل سه قسمت مي باشد.
صلبيه: پوشش خارجي سفيد و سفت كره چشم كه به شكل دادن چشم به صورت كروي كمك مي كند و از ساختمان حساس داخل چشم محافظت مي كند.
مردمك: نقطه اي سياه در مركز چشم كه باعث عبور نور به داخل چشم مي شود.
عنبيه: قسمت رنگي چشم است که به رنگهای مختلف مانند آبی، سبز، قهوه‏ای، عسلی و … می‏باشد. عمل اصلی عنبيه کنترل اندازه مردمک بوده و اندازه نوري كه به كره چشم وارد مي شود راكنترل مي كند.
ملتحمه: غشاء نازك و شفافي كه صلبيه چشم را مي پوشاند و رگ هاي خوني كه در قسمت صلبيه ديده مي شود از ميان ملتحمه بيرون مي آيد.
2
قسمت داخلي چشم
قرنيه: قرنيه قسمت شفاف و شيشه مانند جلوی چشم ميباشد که مانند سطح محدبي به تمركز اشعه هاي نور قبل از اينكه به وسيله عدسي تنظيم شوند كمك مي كند.
عدسي: عدسي عضوی است محدب الطرف ي ن و قابل انعطاف كه در پشت مردمک واقع شده است و عمل تطابق و متمرکز کردن نور بر روی شبک ي ه را انجام می ‌ دهد. عدسی با تغيير انحنا خود اين امکان را ايجاد می نمايد که بتوانيم اجسام را بخوبی ببينيم .
زجاجيه: زجاجيه يک ماده ژله مانند شفافي است كه پشت عدسي چشم قرار دارد واجازه عبور نور را مي دهد. زجاجيه باعث حفظ حالت كروي چشم ها مي شود.
3

 

دانلود فایل