دانلود تحقيق در مورد مشاوره تحصیلی docx

دانلود تحقيق در مورد مشاوره تحصیلی docx

دانلود تحقيق در مورد مشاوره تحصیلی docx

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

دانلود تحقيق در مورد مشاوره تحصیلی docx

دانلود تحقيق در مورد مشاوره تحصیلی docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 48
حجم 202/76 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از اين تحقيق بررسي مشاوره تحصیلی با فرمت docx در قالب 48 صفحه ورد word بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش مي باشد.

 

 

2-2- انگیزش تحصیلی
انگيزش عامل فعال ساز رفتار انسان است. انگيزش را مي‌توان به عنوان نيروي محرک فعاليت هاي انسان و عامل جهت دهنده آن تعريف کرد ( سیف،1387). صاحب نظران انگيزش را به دو گروه اصلي، يعني انگيزه دروني و بيروني تقسيم کرده اند. مولفه هاي انگيزشي دروني، تقويت کننده هاي داخلي و شخصي هستند که جذابيت لازم براي انجام يک فعاليت را ايجاد مي‌کنند. در حالي که مولفه هاي انگيزشي بيروني، به تقويت کننده هاي خارجي که فرد تحت تاثير آن‌ها براي رسيدن به هدف مستقلي تلاش مي‌کند، اطلاق مي‌شود. درخصوص جويندگان علم و دانش آموزان، انگيزش تحصيلي از اهميت ويژه اي برخوردار است. از ديد روان شناسان و همچنين معلمان، انگيزش، يكي از مفاهيم کليدي است و براي توضيح سطوح مختلف عملكرد به کار مي‌رود. اين مفهوم، تفاوت ميزان تلاش براي انسجام تكاليف درسي را بازگو مي‌کند (انتويستل ، 1988).

 

 

– نظریه شرطی‌سازی کنش‌گر
یکی دیگر از رفتارگرایان به نام بی.اف اسکینر بود که نشان داد رفتارهای شرطی و بازتابی، فقط بخش کوچکی از رفتارهای آدمي‌است. کار اسکینر نیز همانند ثرندایک بر رابطه‌ی بین رفتار و نتایج آن مبتنی است. او می‌گوید اگر نتایج رضایت‌بخشی به دنبال یک رفتار بیاید، آن رفتار امکان بروز بیشتری می‌یابد و اگر آن نتایج رضایت‌بخش نباشد، رفتار مربوط به آن بروز پیدا نمی‌کند. همین نتایج رضایت‌بخش و غیر رضایت‌بخش است که شرطی‌شدن عامل یا کنش‌گر، نامیده می‌شود. در آزمایش‌های اسکینر، موش‌ها و کبوترها در درون محفظه‌های معروف به جعبه‌ی اسکینر در وضعیت کنترل‌شده‌ای قرار داده می‌شدند و دگرگونی‌های رفتاری آنان که ناشی از تغییرات منظم در نتایج آن رفتارها بود، مورد مشاهده قرار می‌گرفت(لطف آبادی،1384).

 

 

 

– نظریه‌های شناختی
برای نظریه‌پردازان شناختی، یادگیری کسب و بازسازی ساختارهای شناختی است که از طریق آن، اطلاعات پردازش و در حافظه ذخیره می‌شوند. آنان بر این باورند که یادگیری، یک فرآیند درونی است که ممکن است به صورت تغییر فوری در رفتار آشکار، ظاهر نشود بلکه به‌صورت توانایی‌هایی در فرد ایجاد و در حافظه‌ی او ذخیره می‌شود و هر وقت که بخواهد، می‌تواند آن توانایی‌ها را مورد استفاده قرار دهد(لطف آبادی،1384).نظریه‌های شناختی شامل نظریه گشتالت، آزوبل و بندورا است. صاحبنظران این رویکرد، یادگیری را ناشی از شناخت، ادراک و بصیرت می‌دانند. بدین‌صورت که آموخته‌های جدید فرد با ساخت‌های شناختی قبلی او تلفیق می‌گردد. چون یادگیری، یک جریان درونی و دائمي‌است و انسان همواره به جستجوی محیط زندگی خویش و کشف روابط بین پدیده‌ها می‌پردازد، پس‌ ساخت شناختی خود را گسترش می‌دهد(لطف آبادی،1384).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-1- مقدمه    
2-2- انگیزش تحصیلی    
2-3- الگوهاي انگيزشي    
2-4- نظریات یادگیری
2-5- نظریه‌های رفتاری    
2-6- نظریه شرطی‌سازی کلاسیک    
2-7- نظریه کوشش و خطا    
2-8- نظریه شرطی‌سازی کنش‌گر    
2-9- نظریه‌های شناختی    
2-10- نظریه یادگیری گشتالت    
2-11- نظریه یادگیری معنی‌دار کلامی    
2-12- نظریه اجتماعي- شناختي    
2-13- مفهوم هويت يادگيري    
2-14- نظریه هویت ریچارد جنکینز    
2-15- مفهوم بهداشت روانی    
2-16- عوامل مؤثر بر سلامت روان    
2-17- نظریات سلامت روان    
2-18- مفهوم مشاوره تحصیلی    
2-19- پیشینه تحقیق    
2-19-1- پیشینه داخلی تحقیق    
2-19-2- پیشینه خارجی تحقیق    
منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢