دانلود تحقيق در مورد افزایش عملکرد تحصیلی docx

دانلود تحقيق در مورد افزایش عملکرد تحصیلی docx

دانلود تحقيق در مورد افزایش عملکرد تحصیلی docx

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

دانلود تحقيق در مورد افزایش عملکرد تحصیلی docx

دانلود تحقيق در مورد افزایش عملکرد تحصیلی docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 49
حجم 142/876 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از اين تحقيق بررسي افزایش عملکرد تحصیلی  با فرمت docx در قالب 49 صفحه ورد word بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش مي باشد.

 

 

مراحل ایجاد استرس و چگونگی تأثیرآن:در بدن تمامی موجودات زنده نظام هشداردهنده پیچیده ای وجود دارد که موجب انگیختگی جاندار می گردد و او را آماده می نماید تا با خطرهای احتمالی بیرونی مقابله نماید. این واگنش جاندار به خطرهای قریب الوقوع، بقای جانور در محیط زندگی را تضمین می کند. به عبارت دیگر نوعی واکنش است که تکامل به جاندار اهدا کرده است تا خود را از خطرهای پیرامون خود حفظ نماید. در واقع همه موجودات زنده اعم از انسان و حیوان در محیطی زندگی می کنند که این خطرها را تجربه می کنند(قربانی،1382).انسان اولیه در برخورد با تهدیدهای بیرونی همگام با تغییرهای بدنی و روانی فعالیتی را انجام می داد که از لحاظ بدنی در موقعیت خطر باید انجام دهد، او دو واکنش ستیز یا گریز  را انجام می داد. اما این نوع واکنش ها برای انسان امروزی غیرممکن است، پس امروزه انسان ها در برابر واکنش های طبیعی یک رفتار غیرطبیعی را انجام می دهند، این رفتار غیرطبیعی آسیب های متفاوتی را ایجاد می کند و در آخر سلامتی و بقای فرد را به خطر می اندازد. آسیب هایی که در درازمدت و یا کوتاه مدت از استرس ناشی می شوند در اکثر مواقع مزمن و ناتوان کننده می باشند(قربانی،1382). 

 

 

آسیب پذیری در مقابل استرس:استرس بر روی افراد مختلف تأثیرات متفاوتی دارد. برخی از افراد یک مسأله را استرس آمیز تلقی کرده، در حالی که برای عده ای دیگر ممکن است اسن مسأله استرس آمیز نباشد(قربانی،1382). چندین پژوهش نشان داده اند که احتمالاً استرس از دو راه با سالخوردگی مرتبط می شود. اول این که جسم مسن، حتی در بهترین شرایط سلامتی، استرس را به خوبی بدن افراد جوان تحمل نمی کند، دوم این که استرس می تواند روند الخوردگی را تسریع نماید. سالپولسکی  (1986)، یکی از آثار مهم درازمدت استرس را مورد بررسی قرار دادند. شواهد نشان داد که یکی از علل ضعف حافظه ی توأم با سالخوردگی ناشی از زوال مربوط به تحلیل ساختار هیپوکامپ مغز است که بر اثر استرس به وجود می آید(کارلسون ،1992).

 

 

البته باید به این نکته توجه داشت که استرس و میزان آسیب پذیری با یکدیگر رابطه دارند. در صورتی که فشار روانی زیاد باشد، آسیب پذیری کم هم ممکن است فرد را دچار آسیب نماید و بر عکس وقتی فشار کم و آسیب پذیری زیاد باشد، احتمال بروز رفتار ناسازگارانه زیاد است و آسیب پذیری و ایجاد صدمه هم زیاد می شود. استرس از دیدگاه نظریات:در نظریه ی اجتماعی- شناختی  چنین بیان می گردد که توانایی انسان برای برقراری ارتباط با محیط و ایجاد تغییر در آن، کارکرد ارتباط تعاملی بین عاطفه، شناخت و رفتار است(بندورا،1986). بندورا اظهار می دارد که انسان از یک خودنظامی  برخوردار است که او را قادر می سازد تا تفکرات، احساسات و رفتارهای خود را مورد سنجش و کنترل قرار دهد. این خودنظامی، متشکل از ساختارهای شناختی و عاطفی است و توانایی هایی چون الگوسازی و یادگیری از دیگران، طرح ریزی راهبردهای رویارویی با موقعیت های مختلف، انعطاف پذیری و خودنظم دهی رفتار را دارد و علاوه بر این اجزاء ساختاری، از مکانیسم هایی برخوردار است که کارکردهایی چون دریافت، ادراک، تنظیم و ارزشیابی رفتار و موقعیت را میسر می سازد(بندورا،1978).

 

 

 

فهرست مطالب
2-2 گستره نظری مسأله مورد پژوهش 
2- 2-1 مفهوم استرس 
2-2-2 مراحل ایجاد استرس و چگونگی تأثیرآن      
2-2-3 آسیب پذیری در مقابل استرس        
2-2-4 استرس از دیدگاه نظریات 
2-2-5 مراحل پاسخ به استرس از دیدگاه هانس سلیه 
2-2-5-1 مرحله اول- اعلام خطر 
 2-2-5-2 مرحله دوم- مقاومت 
 2-2-5-3 مرحله سوم- فرسودگی 
 2-2-6 ارزیابی استرس، راهبردهای رویارویی و سازگاری روان شناختی 
 2-2-6-1 ارزیابی استرس 
 2-2-6-1-1 ارزیابی اولیه 
  2-2-6-1-2 ارزیابی ثانویه 
 2-2-6-2 رویارویی با تهدید 
 2-2-7 مقابله با استرس
 2-2-7-1 مقابله ی مسأله محور 
2-2-7-2 مقابله ی هیجان محور 
 2-2-8 مهارت های مقابله با استرس در مدل جرابک 
2-2-8-1 مهارت های معطوف به حل مسأله 
  2-2-8-2 مهارت های هیجانی 
 2-2-9 راه های مقابله با استرس 
 2-2-9-1 مهارت های رفتاری 
  2-2-9-1-1  سلامتی و توانایی
 2-2-9-1-2 تعامل های اجتماعی مثبت 
  2-2-9-1-3 مدیریت زمان
 2-2-9-1-4 روش تنفسی
 2-2-9-2 مهارت های شناختی 
  2-2-9-2-1 افکار مثبت 
  2-2-9-2-2 توانایی حل مسأله
 2-2-9-2-3 منبع کنترل 
 2-2-9-2-4  کمک حرفه ای 
 2-2-9-3 منابع اجتماع 
 2-2-9-3-1 حمایت اجتماعی
 2-2-9-3-2  امکانات مالی
 2-2-10 استرس و راهبردهای مقابله با آن 
2-2-2 عملکرد تحصیلی 
 2-2-2-1 مفهوم عملکرد تحصیلی 
2-2-2-2 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی 
 2-2-2-2-1 عوامل فردی 
 2-2-2-2-2 عوامل خانوادگی و اجتماعی 
 2-2-2-2-3 عوامل آموزشگاهی 
2-2-2-2-4 جنس 
  2-2-2-3 مفهوم پیشرفت یا موفقیت تحصیلی 
2-2-2-4 عوامل مؤثر بر پيشرفت و افت تحصيلي
 2-2-2-5 عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان    
2-3 بررسی پیشینه مطالعاتی 
2-3-1 پژوهش های انجام شده در خارج کشور 
 2-3-2 پژوهش های انجام شده در ایران 
منابع
منابع فارسی 
           منابع غیرفارس


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢