دانلود بررسی رنگ در طراحی اتاق بازی کودکان 3تا 6 سال کودکستان ها(مطالعه موردی) 💯

دانلود دانلود بررسی رنگ در طراحی اتاق بازی کودکان 3تا 6 سال کودکستان ها(مطالعه موردی) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود بررسی رنگ در طراحی اتاق بازی کودکان 3تا 6 سال کودکستان ها(مطالعه موردی)

دانلود-بررسی-رنگ-در-طراحی-اتاق-بازی-کودکان-3تا-6-سال-کودکستان-ها(مطالعه-موردی)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 44 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
بررسی رنگ در طراحی اتاق بازی کودکان 3تا 6 سال کودکستان ها(مطالعه موردی)
خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودک ــــــ ی , تاثی ـــــ ر بسزایی در شخص ـــ یت آنا ــ ن دارد.عق ـــ یده بسی ــــ اری از متخص ــــ صان تعلی ـــــ م و تربیت ب ــــ ر این اس ــ ت که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل م ـــ ی گیرد , فرآیند رش ــــــ د کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسی ـــــ اری است.فعال ـــ یت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری ک ـــــ ودک فرآیندی است که در ارتباط با ف ـــ ضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موج ــــ ب م ـــ ی گ ـــ ردد.ف ـــ ضاهای مرتب ـــ ط با فع ـــ الیت کودکان باید دارای شرایط مناسب و مط ـــ لوب ب ــ رای رشد فی ـــ زیکی , ذه ـــ نی , عاطفی و اجتماع ـــ ی آنان باشد.تح ـــ قق این امر از طریق بکارگیری الم ـــــ انهای طراحی معماری ای که منطبق با شرایط جسمی و روان ـ ی ک ـــ ودک باشد , امکان پذیر است و ثابت می شود استفاده از رنگهــــای شاد،خصوصاً گـــرم در طراحی اتاق کودکان ما را در دستيابی به اين هدف ياری می کند. مقدمه: اکنون بیش از ۱۰۰ سال است که مفهوم آموزش و پرورش در مراکز اجتماعی ه ــ نوز به عن ــــ وان سر فصلی داغ مورد بحث است.آموزش و به تبع آن فضاهای آموزشی بیشت ـــ رین اثر و نقش را بر ذهنیت و تمدن سازی این گونه جوامع به عهده دارند.فضاهای آم ـ وزشی و در عمده ترین بخش آن , مدارس دوره زمانی طولانی تری از عمر انسان ها را در خود جای می دهد.هدف یاداشت حاضر یافتن کالب ــ دی جدید برای اص ــ لاح فرایند آموزش و پرورش می باشد.ف ـــ رایندی که جه ـــ ت گیری آن به سوی رشد مسئولیت پ ــــ ذیری , کار پرب ــ ار و تداوم در ام ــ ر آموزش می باشد.هر چند آموزش پرورش , سیاستگذاریهایش تا ک ــ نون نتوانس ـــ ته است شرایطی فراه ـــ م کند که موجب پرورش بیش از پیش استعداد های دانش آموزان شود.
امروز واژه انسان استادآموز جای خود را به انسان خودآموز و مسئولیت پذیر داده اس ـــــ ت . از این رو الگو و روشی که بدان نیاز داریم , نگارشی جدید و بهبود یافت ـــ ه نسبت به الگ ـــــ و های قدیمی نمی باشد بلکه نیاز ,  مفهومی کاملا متفاوت از آموزش خواهد بود و البته نظریاتی فراتر از تئوری. هدف ایجاد فضائی بهینه در امر آم ـــــ وزش و یادگیری می باش ــــ د.ماهیت فضا های آموزشی ,لازمه سر مشقی منحصر بف ــــــ رد برای پژوهش و ایجاد کنش و واکنش صحیح جهت آموزش و پرورش می باشد.
به ش ـــــ رط آن ــــ که تعاملی صح ـــ ی ـــ ح و مستم ـ ر مابین سه اصل آم ـــ وزش و پ ـــ رورش دان ــــ ش آم ــ وز و فضای آموزشی بر قرار باشد.  
هدف تحقيق: فرضيه: در طراحی اتاق بازی کودکان استفاده از رنگهای شاد وگرم برای حـــفـظ روحيه ی شاد کودک الزامیست. اهداف کلی: اثبــات الزامـــی بودن استفاده از رنـــگ های شــــــاد به خصـــوص رنـگ هـــــای گرم در طــراحی اتاق بازی کودکـــــان که با روحـــيه وعملکرد آنها رابطه ی مستقيمی دارد. اهداف جزئی: اثبات اينکه رنگ های خنثی، سيــاه،سفيد وخاکستــــــری نقش منفی ای را در زمينه ی عملکرد و روحيات کودک ايفا می کنند. روش کار و گردآوری: در اين پــژوهش از طريق مرور کاربردهای کيفی،همبستگی و چند روشی و نيـز با تکـــيه برتکنيک های جمـــــع آوری اطلاعــــات از طــــــريق نمونه گيری تصادفی ســــاده که با تهـــيه ی نوعی پرسش نامه ی تصويری(برای آســـان تر پاســخ دادن کودکان تــــدارک ديده شد) و تکنيـــک مشاهده در تحقيـــق صورت گرفته،همچنين با مـرور ســـابقه ی تحقيق از طريق اينترنت وسايتها و کتابهای مختلف وبا توجه به نظرات کودکان توانســـتيم آنچه را که بــه عنوان فرضيه مطرح بود،به نظــــريه وسپس به يک فـلسفه يا اصل کلی تبديل کنيم. نتيجه: در نظر گرفتن رنگ به عنوان عنصری تأثير گذار در معـــــماری و رابطـــه ی مستقيــم رنگها با عملکرد و روحيـات کودکان اثبات شد و نتيجه اين شد که از رنگهای گــرم وشـاد در طراحی اتاق بازی کودکان به دليل برانگيختن احساس و عواطف کودک و ارتقای عملکرد مثبت در آنها استفاده کنيم.

 

دانلود فایل