خطرات برق گرفتگی (ورد) 💯

دانلود خطرات برق گرفتگی (ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

خطرات برق گرفتگی (ورد)

خطرات-برق-گرفتگی-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏خطرات برق گرفتگی
‏مقدمه
‏انرژی ‏الکتریکی ‏به دلیل مزایای زیادی که دارد هر روز به مصرف آن اضافه می‌گردد. در ‏مقابل مزایای آن ، انرژی الکتریکی دارای خطراتی نیز می باشد، بخصوص در صنایع و ‏آزمایشگاهها که با جریانها و ولتاژهای بالا سر و کار دارند، رعایت اصول و ایمنی و ‏حفاظت افراد بایستی در اولویت و رأس امور باشد یا به عبارتی اول ایمنی بعد کار. ‏خطرات برق بطور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:
‏خطر آتش سوزی
‏خطر برق گرفتگی
‏خطر برق گرفتگی
3
‏بطور کلی عبور جریان برق از بدن را ‏برق گرفتگی ‏یا ‏شوک الکتریی ‏می‌گویند. در صورتی که جریان برق از بدن ‏عبور نماید، بدن عکس العمل شدید در مقابل آن از خود نشان می‌دهد که به آن شوک ‏الکتریکی گویند. برای بوجود آمدن شوک باید مقدار جریان برق و شرایط فرد در قبول آن ‏کافی باشد. اثرات این برق گرفتگی از احساس شوک شروع شده تا حالت سنکوپ یعنی بیهوشی ‏کامل می‌تواند برسد. لذا برای برق گرفتگی دو مرحله می‌توان تعریف نمود:
‏آستانه احساس
‏آستانه انقباض
‏عبور جریان کم آستانه احساس و گذشتن از حد معین ‏جریان و عکس العمل عضلانی بدن ، آستانه انقباض را بسیار خواهد داشت. آستانه احساس ‏برای قسمتهای مختلف بدن متفاوت است. بطور مثال آستانه احساس زبان 0.45mA ‏و آستانه ‏احساس برای پوست بدن در حدود 1mA ‏که آستانه احساس پوست هر یک از اعضا متفاوت است
4
. ‏آستانه انقباض اعضا باهم یکی نیستند، در شدت جریان حدود 9mA ‏دستها به سختی تکان ‏می‌خورند، ولی 99.5 درصد افراد سالم می‌توانند سیم برق دار را رها کنند.
‏صدمات برق گرفتگی به انسان
‏سوختگی
‏سوختگی ناشی از برق گرفتگی به مدت و ‏فشار الکتریکی ‏دارد. بطور کلی اگر الکتریسته ‏وارد بدن شود سوختگی بدن را سبب شده در ضمن اینکه موجب سایر عوارض نیز می‌شود. ‏سوختگی در اثر برق مشخصات مخصوصی دارد، که با بقیه شوختگیها تفاوت دارد. گاهی ‏سوختگی به قدری عمیق است که از عضلات گذشته و به استخوان و مفاصل می‌رسد. در ‏اینحالت کناره‌های محل سوختگی سفید ، بی خون ، خشک و بدون تورم است. در بعضی موارد ‏سوختگی در اثر جرقه و حرارت ناشی از برق می‌باشد و گاهی سوختگی ‏بدون تماس پوست با ‏منبع برق بوجود می‌آید که سطح وسیعتری را در بر می‌گیرد.
‏در اثر عبور جریان ‏برق زیاد در قسمتهای کم مقطع (بازو – ران) گرمای زیادی بوجود می‌آید. این گرما
4
‏عضلات محلی را فاسد کرده و ماده رنگی عضله (میگلوبین) فاسد شده و وارد جریان خون ‏می‌شود، که اگر از حد معینی در خون تجاوز نماید، ‏کلیه‌ها ‏مسموم شده و شخص پس از چند روز به ‏علت ‏مسمومیت ‏می‌میرد.
‏تاثیر روی قلب
‏ابتدا ضربانهای بی موقع (غیر عادی و ناهماهنگ) پیدا می‌شود، ‏بعد رستمهایی مضاعف یا چهار برابر تولید می‌گردد و گاهی تعداد ضربانها تا هشت برابر ‏ضربانهای طبیعی می‌رسد. پس از آن ‏قلب ‏به رعشه یا لرزش بطن ‏می‌افتد، که هر گاه لرزش بطن پیدا شود، خطرات برق گرفتگی بسیار زیاد بوده و ممکن ‏است منجر به از کار افتادن قلب ، تنفس ، نفروز و مرگ گردد (نفروز ناراحتی کلیوی ‏است، این بیماری سبب ازدیاد ‏اوره ‏در خون شده و ‏عوارض زیادی را سبب می‌گردد(
‏تأثیر روی سلسله اعصاب و تنفس
‏جریان ‏متناوب ‏با ولتاژ کم اختلال مهمی در ‏اعصاب ‏تولید نمی‌نماید، حتی اگر شدت جریان ‏باعث ضایعات قلب شود. اما جریانهای با ولتاژ زیاد مرکز تنفس واقع در پیاز نخاع را

 

دانلود فایل