تعارضات زناشویی و روشهای بهبود روابط زناشویی

تعارضات زناشویی و روشهای بهبود روابط زناشویی

هدف از این تحقیق بررسی تعارضات زناشویی و روشهای بهبود روابط زناشویی می باشد.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

تعارضات زناشویی و روشهای بهبود روابط زناشویی

هدف از این تحقیق بررسی تعارضات زناشویی و روشهای بهبود روابط زناشویی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 45
حجم 87/566 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی تعارضات زناشویی و روشهای بهبود روابط زناشویی می باشد.
 

 

ازدواج نخستين سنگ بناي خانواده و جامعه است و به وسيله عقد ازدواج بين مرد و زن كه كليد جوانب و تشريفات مذهبي  رسمي و اجتماعي در آن منظور شده، بنيانگذاري مي شود. عقد ازدواج، نقش را براي زوج ها به وجود مي آوردكه جدايي از نقش قبلي را ايجاب مي كند و نقطه بحرانيبراي اين انتقال نقش، شروع دوره زناشويي است. نقش هاي تازه به نقش متجاوز افزوده شده، ارتباطات جديد ميان فردي درهريك از ازدواجها گسترش مي يابد وادامه معاشرت ها وسبك زندگي قبلي رادگرگون مي كند. وظيفه ديگري كه زوجها با آنها روبرو هستند جداشدن از خانواده هاي اصلي آنها و تبادل نظر و برقراري روابط متفاوتي با والدين،  خواهر، برادر و بستگان خود است. به اين ترتيب وفاداري هاي قبلي زوجها تغيير كرده، خانواده اصلي و اوليه بايد اين تغييرات و اتصالها را بپذيرند. دخالت يا اعمال نفوذ خانواده هاي اصلي كه به صورت پنهان و در پوشش هاي متفاوت انجام مي شود، مي تواند يكي از منابع تعارضات زناشويي باشد (ثنايي، 1379).

 

 

– مهارت هاي ارتباطي آشكارا در مهارت هاي بيان و دريافت بسياري از شكايت هاي متدوال زوج ها مانند عدم تفاهم، توجه ناكافي به يكديگر، اشكال در گوش دادن و افزايش تعارض ارتباط دارد .مهارت هاي ارتباطي عبارتند از اين كه گوينده ابتدا افكار، احساسات و خواسته هاي خود را تشخيص مي دهد. و بعد آنها را به شيوه اي مشخص و روشن از زبان خود، براي شخص مقابل بيان مي كند. مهارت هاي دريافت عبارتند از: گوش دادن و توجه غير كلامي، تاييد و نقل بيان و ساير روشهاي بيان، خوب گوش دادن و درك كردن اين مهارتهاي ارتباطي، سنگ زيربناي تكنيك هاي حل مساله در بين زوجين را تشكيل مي دهد. تاكيد اصلي در افزايش ارتباط اين است كه به زوجها كمك كند تا درك كنند. به طوركلي ارتباط يك سري از مهارت هايي است كه مي تواند ياد گرفته شود(عامري،1383).

 

 

 

– انتخاب سبك هاي ارتباطي :

هر حرفي كه زده مي شود، حاوي دو جزء است: آنچه گفته مي شود (محتوا) و نحوه بيان آن (سبك) .هر دو جزء بر نحوه  دريافت پيام تاثير مي گذارد. در عين حال افراد اغلب مي انديشند كه صرفاً با تغيير محتوا، ماهيت گفت و گويشان را تغيير دهند. با اين حال تغيير موضوع گفت و گو تأثير دارد .پيام ها اكثراً با تغيير سبك (نحوه حرف زدن راجع به چيزي) تغيير مي كند (عامري،1383).سبك كلامي و غير كلامي يك پيام دستوري است. اين سبك به ديگران مي گويد كه چطور پيام را درباره محتوا بگيرند. افراد به همان اندازه كه به محتوا پاسخ مي دهند به سبك نيز پاسخ مي دهند. نتيجه گفت و شنود به طرز چشم گيري به سبك هاي حرف زدن و گوش دادن كه در اين فرآيند به كار مي بندند، بستگي دارد و لذا متفاوت است. طرز حرف زدن و گوش دادن يا به فرآيند گفت و شنود كمك مي كند يا محل آن است و سبكي كه زن و شوهر به كار ميگيرند نشان دهنده نگرش توجه آميز يا غيرتوجه آميز آنها به خود و همسر مي باشند(عامري،1383).

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 
2-51 تعارض زناشويي
2-52  مراحل رشد تعارضات زناشويي
2-53 عوامل مؤثر بر از بين رفتن روابط عاطفي و زناشويي :(مراحل چهار گانه مرگ عاطفي)
2-54 سلامت هيجان و رضايت زناشويي
2-55 حل مشكل مشاركت آميز
2-56 حل مساله اشتراكي، چهار جانشين بسيار رايج دارد
2-57 مراحل روش حل مشكل از طريق مشاركت     
2-58 راهبردهاي كنار آمدن با مشكلات زناشويي 
2-59 پنج قاعده براي ايجاد ارتباط سازنده و مؤثر در زندگي زناشويي
2-60 روشهاي بهبود روابط زناشويي
2-61  بررسي رضايت زناشويي در مراحل مختلف زندگي 
2-62 رويكردهاي زوج درماني براي بهتر شدن روابط زناشويي 

يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢