تراکشن الکتریکی

تراکشن الکتریکی

در این مقاله، ابتدا معادلات حركتی و دینامیكی ( Synematic Dynamic Equations ) حاكم بر قطار بدست آمده و در نهایت ویژگیهای موتورهای الكتریكی لكوموتیو در حالت ایده آل نتیجه خواهد داد

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

تراکشن الکتریکی

در این مقاله، ابتدا معادلات حركتی و دینامیكی ( Synematic Dynamic Equations ) حاكم بر قطار بدست آمده و در نهایت ویژگیهای موتورهای الكتریكی لكوموتیو در حالت ایده آل نتیجه خواهد داد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 21
حجم 0/544 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته الکترونیک

تراکشن الکتریکی

 
پیشگفتار
برای بررسی خصوصیات روشهای مختلف محرك لوكوموتیو، ابتدا باید مشخصات حركتی (Synematic Characteristics) لوكوموتیوها در حالت كلی بررسی شود و سپس روشهای مناسب برای ایجاد آن مشخصات حركتی انتخاب گردد.در این مقاله، ابتدا معادلات حركتی و دینامیكی (   Synematic & Dynamic Equations ) حاكم بر قطار بدست آمده و در نهایت ویژگیهای موتورهای الكتریكی لكوموتیو در حالت ایده آل نتیجه خواهد داد.
 
 امروزه الكترونیك قدرت عامل عمده در بهبود سیستم های محركه پیشرفته شده است. وجود عناصر نیمه هادی و تولید اینورترها باعث كاهش هزینه های راهبری شده اند. گام اول جایگزینی كنتاكتورها با مقاومت ها و بوسیله یكسو كننده های كنترل شده و چاپرهای DC  جهت كنترل توان موتورهای DC  بوده است. در گام دوم كاربرد موتورهای قفس سنجابی با پیشرفت اینورترهای با ولتاژ و فركانس متغیر (VVVF) ممكن شده است. حتی در این زمینه، راه آهن به عنوان پیشگام در سیستم های الكترونیك قدرت شناخته شده است.سیستم محركه AC  درجه بالایی از ترمز احیا كننده را با مقدار بسیار كم تجهیزات ایجاد می كند. مقدار توان احیا شده به فاكتورهای زیادی از جمله مكان ایستگاه و شدت ترافیك بستگی دارد. مطالعات رایانه ای نشان داده اند كه احیای توان در سیستم های محركه AC ، 40 تا 50 درصد در مقایسه با ماشین های معادل كه با كنترل كننده های مقاومتی و ترمز دینامیكی كار می كنند بیشتر می باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

كشش الکتریکی

سیستم های محرکه

موتورهای الکتریکی لکوموتیو

 
 
 
فهرست مطالب
پیشگفتار 1
كشش الكتریكی 4

1-1) تعیین مشخصات حركتی قطار 5

1-1-1) نیروی محرك قطار 6
شكل (1-1) منحنی نیروی كششی F بر حسب سرعت V لكوموتیو 7
1-1-2) نیروی مقاوم قطار ( Train Resistance ) 7
شكل (2-1) اثر مقاومت شیب بر روی سرعت قطار 8

1-1-3) نیروی ترمز گیری قطار 11

شکل( 3-1) منحنی نیروی ترمز گیری قطار شامل ترمزگیری الکتریکی و مکانیکی در سرعتهای مختلف 12
1-1-4) محاسبه منحی سرعت بر حسب زمان 13
شکل  (4-1) منحنی های سرعت بر حسب زمان و نیروی محرک بر حسب سرعت قطار 15
ناحیه 3 از لحظه t2 تا t3 : 15

1-2) تعیین مشخصات موتورهای کششی 17

1-2-1) مشخصه گشتاور – سرعت موتورهای الکتریکی 17
شکل (6-1) منحنی گشتاور باز دارنده الکتریکی بر حسب سرعت 18
1-2-2) عملکرد موازی 19
1-2-3) نوسانهای ولتاژ 19
1-2-4)محدودیت وزن وحجم 19
منابع 21
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢