تحقیق کامل در مورد مهارت های هیجانی

تحقیق کامل در مورد مهارت های هیجانی

هدف از این نوشتار تحقیق کامل در مورد مهارت های هیجانی می باشد.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

تحقیق کامل در مورد مهارت های هیجانی

هدف از این نوشتار تحقیق کامل در مورد مهارت های هیجانی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 31
حجم 221/420 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این نوشتار تحقیق کامل در مورد مهارت های هیجانی می باشد.

 

 

مهارت‌های هیجانی به عنوان یک عامل سازمان دهنده برای تفکر و برنامه ریزی مربیان تعلیم وتربیت به اثبات رسیده است و به کوشش های پراکنده ای که به عنوان پیشگیری اولیه محسوب می شود، انسجام بخشیده و آن‌ها را در یک دیدگاه متحد ارائه می‌دهد، مثل برنامه هایی که بنیان مدرسه ای دارند و در پیشگیری از جنایت، پیشبرد سلامت روان ، سلامت عمومی و حتی پیشگیری از بیکاری استفاده می شوند (بردبار، 1384). یادگیری مهارت‌های هیجانی در منزل و با تعامل کودک- والد شروع می شود، بنابراین فرصت‌های یادگیری مهارت‌های هیجانی همیشه مساوی نیست چرا که ممکن است والدین محدودیت های روانی داشته و در نتیجه قادر به هدایت یک جریان یادگیری شناختی- هیجانی نباشند. هم چنین امکان دارد برخی از یادگیری‌ها در مدرسه صورت گیرد، مثلا در ارتباطات غیر رسمی معلم و کودک. جای دیگری که مهارت‌های هیجانی آموزش داده می‌شوند برنامه استاندارد می باشد.

 

 

طبق نظر کارول دو فالکو (1997)، جوانان محتاج مهارت هایی هستند که معمولا در بطن یک برنامه آموزشي مدرسه به حساب نیامده است و این مهارت‌ها عبارتند از کنترل تکانه، کنترل استرس، حس همدلی، حل مساله و مساله گشایی. برای اینکه دانش آموزان را  به مرحله آموزشی بالاتری برسانیم باید ببینیم در کجا و در چه حالتی هستند و به آن‌ها منابع و مهارت‌هایی ارایه دهیم تا بتوانند با عوامل فشار زا مقابله کرده و کنار بیایند و سپس بتوانند به یادگیری موثرتر بپردازند. بدون این مهارت‌های اجتماعی و هیجانی، عوامل فشار زا مانع از رسیدن دانش آموزان به ظرفیت بالقوه تحصیلی خود می‌شوند. دوفالکو از برنامه‌‌‌‌‌ها‌یی که مهارت های اجتماعی را به عنوان قسمتی از برنامه های جامع و مداوم آموزش می‌دهد حمایت کرده و می گوید: بهتر است این قابلیت ها از دیدگاه پیشگیری اجرا شوند یعنی برنامه‌هایی که برای همه دانش آموزان انجام می‌شود نه فقط دانش آموزان مشکل دار. این برنامه ها باید مانند سایر مهارتهای تحصیلی آموزش داده شوند که عبارت است ازارائه مطلب ، الگو، تمرین ، کاربرد و پاداش (بردبار، 1384).

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری مهارت های هیجانی
تعریف عملیاتی مهارت های هیجانی

موضع‌گیری‌های درخصوص مهارت‌های هیجانی
2- 2-1 تعریف مهارت‌های هیجانی
2-2-2 تعريف هيجان
2-2-3 ابعاد هیجان
2- 2-4 تاثیر مهارت‌های هیجانی بر وضعيت روانشناختي
2-2-5 تقویت مهارت‌های هیجانی
2-2-6 نظریه‌های مهارت‌های هيجاني    
          2-2-6-1 نظریه ماير و سالووي  
          2-2-6-2 رويكرد مختلط
         2-2-6-3 مدل مهارت‌های هيجاني گلمن
         2-2-6-4 مدل مهارت‌های هيجاني بار-آن

يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢