تحقیق کامل در مورد اضطراب امتحان

تحقیق کامل در مورد اضطراب امتحان

هدف از این نوشتار تحقیق کامل در مورد اضطراب امتحان می باشد.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

تحقیق کامل در مورد اضطراب امتحان

هدف از این نوشتار تحقیق کامل در مورد اضطراب امتحان می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 37
حجم 230/325 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این نوشتار تحقیق کامل در مورد اضطراب امتحان می باشد.

 

 

در نظريه‌هاي شناختي عقيده بر اين است كه عامل بوجود آورنده اضطراب يا فشار رواني رويدادها يا مشكلات نيستند، بلكه تفسير فرد از رويدادها يا وقايع است كه مي‌تواند اين مشكلات را به دنبال داشته باشد. نظريه‌هاي شناختي به عنوان رويكردي براي تبيين و درمان افسردگي توسعه يافته‌اند. اخيراً از اين نظريه‌ها در حيطه اضطراب نيز استفاده شده است و نكات مورد تأكيد و تلويحات درماني آن‌ها در اين مورد نيز معتبر به شمار مي‌روند. با وجود آن كه نظريه‌هاي مختلف نكات نسبتاً متفاوتي را مورد تاكيد قرار مي‌دهند، در مجموع مي‌توان گفت كه اضطراب به وسيله ارزيابي اشتباه يا نادرست از موقعيت ايجاد مي‌شود (پاول و اندايت، 1377). تئوري شناختي بك  از اضطراب و افسردگي، مورد بررسي قرار گرفته است.

 

 

 

اين تئوري مطرح مي‌كند كه هر حالت آسيب شناختي يك نيمرخ شناختي خاصي دارد. در وضعيت اضطرابي اين نيمرخ شامل موقع تهديد جسماني يا رواني ادراك شده در حوزه فردي است، نظريه شناختي بك تفاوت ميان حالت عاطفي مبتني بر محتواي شناختي خاص همراه با هر اختلال را مطرح مي‌كند. بك  مي‌گويد افكار اضطراب‌زا در اثر يك يا چند مورد از 4 نوع معناي فكري ايجاد مي‌شود. اليس  با طرح اين موضوع كه شماري از باورهاي غيرمنطقي، عامل اوليه رنج و ناراحتي آدمي هستند به بسط و گسترش نظريه شناختي پرداخت به نظر وي اضطراب از باورهاي غيرمنطقي ايجاد مي شود. وي محرك‌ها را موجب اضطراب نمي‌داند. بلكه تفسير فرد از محرك‌ها در ايجاد اضطراب مهم مي‌داند و بازده باور غيرمنطقي طرح مي‌كند (پاول و اندايت، 1378). 

 

 

 

اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﭘﺪﻳـﺪه ﺑـﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋـﻪ اي از ﭘﺎﺳـﺦﻫـﺎي ادراﻛـﻲ، ﻓﻴﺰﻳﻮﻟـﻮژﻳﻜﻲ و رﻓﺘﺎري اﻃﻼق ﻣﻲﺷﻮد ﻛﻪ ﺑﺎ ﻧﮕﺮاﻧﻲ درﺑﺎره ﭘﻴﺎﻣـﺪﻫﺎي ﻣﻨﻔـﻲ ﻳـﺎ ﺷﻜﺴـﺖ اﺣﺘﻤـﺎﻟﻲ از اﻣﺘﺤـﺎن ﻳـﺎ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖﻫﺎي ارزﻳﺎﺑﻲ ﻛﻨﻨﺪه ﻣﺸﺎﺑﻪ ﻫﻤﺮاه اﺳﺖ (ﺑﻴﺎﺑﺎﻧﮕﺮد، 1381). عکاشه (1380)، در پژوهشی تحت عنوان بررسی فراوانی و علل اضطراب در دانش آموزان در مردادماه 1380 نتایج زیر به دست آورد. 3/72% دانش آموزان از اضطراب در رنج و علی‌رغم انتظار افزایش رتبه کلاسی باعث کاهش اضطراب نمی گردد. در کسانی که سابقه مثبت اضطراب را در خانواده بیان می نمودند اضطراب 6/81% وجود داشته که اغلب متوسط و شدید بود در حالی که 67% خانواده هایی که سابقه را ذکر نمی کردند اضطراب از نوع متوسط داشتند 8/81% کسانی که سابقه قبلی اضطراب را ذکر می کردند اینک از اضطراب شدید در رنج بودند و در مجموع 7/27% دانش آموزان فاقد اضطراب و3/72% اضطراب بودند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

اضطراب امتحان    9
اضطراب    9
تعاريف اضطراب    12
فيزيولوژي اضطراب    13
سبب شناسي اضطراب    14
علائم اضطراب    15
1-    علائم جسماني اضطراب:    15
2-    علائم رواني اضطراب:    15
بيماري‌هايي كه در اثر اضطراب ايجاد مي‌شود:    16
رويكردهاي نظري به اضطراب    19
نظريه‌هاي زيست شناختي اضطراب    19
نظريه‌هاي روانكاوي    21
نظريه فرويدي:    21
نظريه نو فرويدي :    22
نظريه‌هاي رفتاري اضطراب    23
نظريه يادگيري شناختي – اجتماعي    24
نظريه‌هاي شناختي اضطراب    24
اضطراب امتحان    25
مؤلفه‌های اضطراب امتحان    26
خودکارآمدی و اضطراب امتحان    27
روشهای کاهش اضطراب امتحان    27
2-3- پیشینه‌ی پژوهشی    29
2-3-1- پیشینه‌ی داخلی    29
2-3-2- پیشینه‌ی خارجی    35
منابع    38

يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢