تحقیق چگونه مهارت هاي لازم براي صحبت در جمع را کسب کنيم؟ 24 ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق چگونه مهارت هاي لازم براي صحبت در جمع را کسب کنيم؟ 24 ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق چگونه مهارت هاي لازم براي صحبت در جمع را کسب کنيم؟ 24 ص ( ورد)

تحقیق-چگونه-مهارت-هاي-لازم-براي-صحبت-در-جمع-را-کسب-کنيم؟-24-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چگونه مهارت هاي لازم براي صحبت در جمع را کسب کنيم؟
‏در زندگي همه ما مواقعي وجود دارد که بايد در حضور چند نفر راجع به ‏مسئله اي صحبت کنيم. ممکن است اين صحبت در جلسه يا کنفرانسي باشد که رسميت داشته ‏باشد و ممکن هم هست که در يک جمع خانوادگي يا در محيط کار بخواهيم براي دوستان يا ‏همکارانمان صحبت کنيم. اگر مهارت هاي لازم را در اين زمينه داشته باشيم ، قطعاً ‏روند کار با موفقيت بيشتري انجام مي شود و به نتايج بهتري مي رسيم.
‏يکي از مباحث مهمي که اکثر صاحب نظران درباره آن اتفاق نظر دارند، ‏مقدمه اي است که ما براي گفتار خود انتخاب مي کنيم. برخي مي گويند اصل مطلب مهم است ‏و مقدمه تأثير چنداني در روابط ندارد، در صورتي که اگر مقدمه جالب و دلنشين نباشد، ‏دنبال کردن بقيه صحبت از جانب شنوندگان چندان قطعي نيست.
‏براي پرداختن به موضوع ، در صورت امکان مي توانيد از داستان هاي کوتاه، ضرب ‏المثل ها و اطلاعات جالب ديگر براي حمايت از موضوع اصلي استفاده کنيد و بر جذابيت ‏کلام و درک بهتر آن بيفزاييد.
‏پس سعي کنيد ‏صحبت خود را هميشه با يک ‏مقدمه آغاز کنيد و سپس به اصل بحث بپردازيد. ‏و اما مقدمه ؛ بسياري ‏افراد حتي در دوران تحصيل و براي نوشتن انشاء نيز براي پرداختن به مقدمه دچار مشکل ‏مي شوند، اما با توجه به نکات زير حداقل از اصول کلي مقدمه آگاه خواهند شد:
‏- ‏مقدمه بايد مختصر باشد، ‏اما در عين حال هدف از بيان آن را مشخص کند تا شنونده بداند که قرار است به چه ‏موضوعي پرداخته شود.
‏- ‏مقدمه نبايد تنها اطلاعات خاصي را به ‏شنونده منتقل کند، ‏بلکه بايد شنونده را جذب کند و براي پيگيري کلام ‏انگيزه لازم را در او به وجود آورد.
‏- ‏مطالب بيان شده بايد مرتبط با يکديگر ‏باشند، ‏نه اين که در مقدمه به نکاتي پرداخته شود که در آخر بحث ، ‏هيچ نتيجه اي از آنها گرفته نشود.
‏- ‏در نهايت با نوع کلام خود ‏سعي کنيد ‏ارتباطي ميان خود و شنونده ايجاد کنيد که موج مثبتي ايجاد شود و فضاي دلنشين و ‏مطلوبي به بحث شما بدهد.
‏و اما در پرداختن به مطالب اصلي کلام ، ‏پس از مقدمه ، نکات زير را در نظر داشته باشيد:
‏- ‏از کلمات قابل درک و با معني استفاده کنيد.
‏- ‏القاب ، عناوين و اصطلاحات فوق تخصصي، کمکي به درک بهتر موضوع نمي‏ ‏کند. البته هنگام نياز بايد به آنها اشاره کرد.
‏اما موضوع اصلي نبايد تحت الشعاع اين مسئله قرار گيرد، زيرا شنونده ‏خسته مي شود. براي پرداختن به موضوع ، در صورت امکان مي توانيد از داستان هاي ‏کوتاه، ضرب المثل ها و اطلاعات جالب ديگر براي حمايت از موضوع اصلي استفاده کنيد و ‏بر جذابيت کلام و درک بهتر آن بيفزاييد. سعي کنيد حتماً از موضوع مورد نظر به ‏اندازه کافي اطلاع و آگاهي داشته باشيد تا با تسلط کامل درباره آن صحبت ‏کنيد.
‏- ‏به ياد داشته باشيد هرچه بيشتر مطالعه کنيد، بيشتر خواهيد دانست و ‏هرچه بيشتر بدانيد و بياموزيد، به جاهاي بهتري مي رسيد.
‏- ‏وقتي از جنبه هاي گوناگون يک مسئله آگاه باشيد، با اعتماد به نفس ‏بيشتري راجع به آن صحبت مي کنيد و اين حس مثبت خود را به شنونده نيز منتقل خواهيد ‏کرد.
‏با نوع کلام خود ‏سعي کنيد ارتباطي ميان خود و شنونده ‏ايجاد کنيد که موج مثبتي ايجاد شود و فضاي دلنشين و مطلوبي به بحث شما ‏بدهد.
‏- ‏با اشاره به ارزش و اهميت موضوع ، علت انتخاب خود را در پرداختن به ‏آن بيان کنيد و در صورت لزوم جزئياتي که مرتبط با مسئله باشند را نيز تشريح کنيد.
‏- ‏ديگران را در بحث خود وارد کنيد و از نظرات آنها نيز مطلع شويد، چرا ‏که اگر تا انتهاي بحث پيش برويد، امکان دارد نقاط کور و مبهمي براي شنوندگان ايجاد ‏شده باشد و آنها فرصت ابراز عقيده يا سؤال در آن موارد را نداشته باشند.
‏- ‏هرگز فکر نکنيد سکوت حضار دقيقاً به معناي تأييد و همراهي با گفته ‏هاي شماست. حتي اگر سکوتي نيز حکمفرما شد، سعي کنيد با طرح برخي سؤالات در ارتباط ‏با موضوع کلام آنها را به شرکت در بحث تشويق کنيد.
‏- ‏ ‏از مکث هاي طولاني و توپوق زدن جدا بپرهيزيد؛ زيرا اين گونه موارد نه ‏تنها حاکي از عدم تسلط و آگاهي کافي شما نسبت به موضوع است، بلکه هماهنگي و ارتباط ‏ميان موارد را از ميان مي برد و در ضمن موجب حواس پرتي شنوندگان و خارج شدن رشته ‏گفتار از دست شما مي شود؛ البته اين کار نياز به تمرين دارد، اما ضروري و ممکن ‏است.
‏- ‏توجه داشته باشيد حتي عامي ترين مردم نيز قادر به درک ميزان توانايي ‏شما در بيان، کلام و نحوه گفتار هستند. مردم هميشه به خود افراد توجه دارند نه به ‏مدرک و درجه تحصيلي شان. پس اگر عالي ترين مدارک تحصيلي را نيز داشته باشيد، اما در ‏انتقال مفاهيم و مقاصد مورد نظر خود ناتوان باشيد، موفقيتي کسب نخواهيد ‏کرد.
‏- ‏موارد فوق، نکاتي ساده اما مهم را به شما يادآوري مي کنند که با وجود ‏ساده بودن نياز به تمرين و صرف وقت دارند که ما اميدواريم شما نيز با رعايت آنها در ‏زندگي اجتماعي و کارهاي خود، به موفقيت هاي روزافزون دست يابيد. ‏ ‏سحر كمالي ، سايت اينترنتي تبيان

‏ازدواج آري، استرس نه
‏استرس، اختاپوس عصر حاضر است. حتي اگر خيلي قدرتمند و صبور باشي! اما آيا راه ‏نجاتي وجود دارد؟با توجه به زندگي ماشيني و توسعه و پيشرفت ثانيه اي آن در جامعه ‏امروزي، وجود استرس، تبديل به معضلي اجتناب ناپذير گرديده است. يادآوري اين نكته كه ‏فشار بالاي رواني ناشي از اين زندگي ماشيني، همواره روي انسان اثر منفي مي گذارد و ‏عواطف و احساسات او را به صورت جدي جريحه دار كرده و مانعي نامرئي براي كنترل ‏اختيارش به دست خويش مي شود، بحثي است كه به كرات در اغلب رسانه ها بدان پرداخته ‏شده است. به همين جهت هدف اصلي اين مطلب را به بحث پيرامون «استرس مثبت» يا استرس ‏ناشي از رويدادهاي شادي آور نظير ازدواج اختصاص داده، ضمن آن كه به شرح عناويني ‏مشخص از استرس پرداخته و در ادامه، راه هاي مقابله با اين استرس ها را عنوان خواهيم ‏نمود.
‏استرس يعني چه؟
‏استرس حالتي است كه در آن فرد مجبور به كاري مي شود، يعني هنگامي كه فرد نتواند ‏فشار رواني را كه بر او واقع گرديده است تحمل نمايد، دچار استرس يا تنش مي شود.به ‏عبارتي علمي تر، استرس، يعني دوباره سازگار شدن فرد با شرايط و موقعيت هاي جديد. ‏هرجا كه تغييري در زندگي روي دهد، ما با يك استرس رو به رو مي شويم. ترس از عدم ‏توانايي در تحمل شرايط پيش آمده، اضطراب و نگراني را در وجود انسان شعله ور مي ‏سازد.به طور كلي مي توان گفت كه اضطراب و نگراني يك حس و حالت روحي ناخوشايند از ‏نگراني و ترديد است كه براي مدتي تعادل و ثبات رواني فرد را برهم مي زند. استرس يا ‏هيجان و دلهره ، در تمامي حالات زندگي و البته باتوجه به ظرفيت و توان تحمل افراد ‏ممكن است به وجود آيد.
‏افراد مبتلا به استرس چگونه اند؟
‏افراد مبتلا به استرس، به نظم بيش از حد، سخت كوشي و جدي بودن، بسيار پايبندند. ‏اگر قراري داشته باشند، زودتر از طرف مقابل، در محل مورد نظر حاضر خواهند شد. اگر ‏قرار باشد كاري انجام دهند، با بي قراري به استقبال آن كار مي روند. غذا را سريع ‏تناول مي كنند. در رانندگي، صحبت كردن، راه رفتن و در مجموع انجام كارهاي روزانه،

 

دانلود فایل