تحقیق چگونه درس تلخ ریاضی شیرین می شود ( ورد) 💯

دانلود تحقیق چگونه درس تلخ ریاضی شیرین می شود ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق چگونه درس تلخ ریاضی شیرین می شود ( ورد)

تحقیق-چگونه-درس-تلخ-ریاضی-شیرین-می-شود-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏با توجه به اینکه تقریباً یک ماه است از شروع کلاسها می گذرد ، سواد آموزان بنده هنوز حاضر به پذیرفتن درس ریاضی به عنوان یک درس مهم و ضروری نمی باشند و همواره از یادگیری آن کناره می گیرند .
‏علل و فرضیات موجود از نظر اینجانب :
‏ ‏ریاضیات درس‏ی‏ سخت و غیر قابل فهم است
‏ ‏ریاضیات در زندگی آنها کاربرد ندارد
‏ ‏شاید از کاربرد درس ریاضیات در زندگی آگاهی ندارند
‏ ‏ریاضیات درس خسته کننده و یکنواخت است
‏ ‏علل و ‏عوامل موجود از نظر سواد آموزان :
‏ریاضیات یک درس بی مصرف و بلافایده است و معتقدند که در زندگی آنها هیچگونه کاربردی ندارد .
‏آنها بدون خواندن ریاضیات قادر به حساب و کتاب مسائل روزمره زندگی خود به صورت ذهنی می باشند
‏در موقع خواندن درس ریاضی گیج و سردرگم می شوند
‏بعضی از آنها بعد از ساعت ریاضی سردرد می شوند به طوری که بعد از آمدن به کلاس درس صرفنظر کرده بیزاری نشان می دهند
‏طراح‏ی و صفحه بندی کتاب ها ازنظر آنها شلوغ و آشفته است
‏می خواهم از درد های کهنه و زخم های التیام نیافته آموزش و پرورش و آموختن بگویم . درد هایی که از اولین سالهای دبستان شروع و معضل ضعف و ناتوانی در سالهای بعدی زندگیم را به دنبال داشت و هرگز نگذاشت آنگونه که باید وشاید موفق باشم . وقتی که کوچکتر بودم نمی توانستم بفهمم که چه چیز باعث عدم یادگیری عمیق و ضعف و نقصان اساس یادگیری و پایه تحصیلی من بوده است .
‏ولی هم اکنون که خود را در جایگاه یک آموزشیار یافتم توانستم بفهمم آنچه باعث عدم یادگیری ، و ضعف و ناتوانی خیلی از دوستانم بوده است مشکلات آموزشی و پرورشی عمیقی بوده است که سیستم تعلیم و تربیتی ما کما کان با آن دست به گریبان بوده و هنوز همانگونه که باید و شاید ، از این سیستم رفع و رجوع نشده است .
‏از جمله آن مشکلات قالب بندی غیر استاندارد کتب درسی و مهمتر از همه به کار گماردن معلمانی که متأسفانه به نحو مطلوب تعلیم و تربیت داده نشده بودند و بدون اینکه از فنون معلمی چیزی بدانند مشغول به کار میشدند و از بار علمی بسیار اندک و ناچیزی برخوردار بودند و از روانشناسی کودکان چیزی نمی دانستند و بسیاری از دانش آموزان را با چوب تحقیر و تنبیه خرد کرده و کنار می زدند و روحیه اعتماد به نفس را که از همان اوان کودکی و دبستانی شکل می گرفت درهم می شکستند و مجال رشد و نمو به آنها نمی دادند
‏ .‏
‏هرگز از خاطرم نمی رود روزی را که معلم من در حل یکی از مسائل ریاضی عاجز ماند و حل آن را به روز ب‏ع‏د موکول کرد . آنوقت چگونه می توان از شاگردان انتظار داشت که ریاضی را خوب بفهمند و درک کنند .
‏ولی بسیار خوشحال و خرسندم که طی چند سال اخیر کتب درسی به نحو مطلوب و جالبی تغییر و تحول یافت و این تحول بسیار عمیق به یادگیری عمیق تر و ماندگارتر ‏دانش آموزان کمک شایانی کرده و می کند . معلمانی کارآزموده و تعلیم یافته که بیشتر فنون معلمی را در نظر گرفته و روحیات شاگردانشان را در نظر می گیرند و این گامی بزرگ در راه موفقیت فردای نو آموزان ماست ‏.
‏از جمله آموزش به طریق روش مجسم و نیمه مجسم و مجرد که بسیار مفید و جذاب است . در صورتی که در سیستم آموزشی قدیم ما به هیچ عنوان از روش مجسم استفاده نمی شده است .
‏ولی با این حال اینکه به طور تئوری و سمبولیک به آموزشیاران و مربیان بگوئیم که از روش مجسم استفاده کنید و دروس را برای نوآموزان عینی و ملموس نمائید به تنهای‏ی و به خودی خود کفایت نمی کند بلکه می بایست تمامی امکانات برای آموزش به طریق مجسم فراهم آمده و در اختیار آموزشیار قرار گیرد ، از جمله کیت های آموزشی و ….
‏هم چنین استفاده از رسانه در امر آموزش انواع دروس بالاخص درس ریاضیات بسیار مفید فایده است و در این راستا لازم است که درس ریاضیات را در قالب شعر و بازی به صورتی ‏م‏نظ‏م و مدون تهیه و برنامه ریزی کرد و آن را در قالب نوارها و CD‏ ها ی آموزشی ثبت و ضبط نمود و به نوآموزان ارائه داد و خوبست که این نوارها به گونه ای تهیه شود که برای آنها ملموس و قابل درک و فهم باشد .
‏ م‏ثلاً برای سواد آموزان روستائی مثالهایی از تعداد گوسفندان ، تعداد نان هایی که آنها می پزند‏ ، و از محصولات کشاورزی که با آن سر و کار دارند و یا مقدار پول مثال زد چون آنها آنها این مثالها را خیلی خوب درک و هضم می نمایند .

 

دانلود فایل