تحقیق پيدايش نرم افزار و نفوذ آن به دنياي صنعت 27 ص (قابل ویرایش) 💯

دانلود تحقیق پيدايش نرم افزار و نفوذ آن به دنياي صنعت 27 ص (قابل ویرایش) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق پيدايش نرم افزار و نفوذ آن به دنياي صنعت 27 ص (قابل ویرایش)

تحقیق-پيدايش-نرم-افزار-و-نفوذ-آن-به-دنياي-صنعت-27-ص-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فصل اول
‏پيدايش نرم افزار و نفوذ آن به دنياي صنعت

‏ ‏بشريت همواره در تمام دوران زندگي به دنبال ابدء و يافتن روش‏‌‏هاي ‏جديد و كاربردي جهت آسان نمودن كارهاي روزمره ي خويش بوده.‏ ‏در همين راستا انسان ها همواره تلاش بر آن داشتند تا با بكار گيري ابزار آلات و خلق فناوري‏‌‏هاي ‏جديد به آرمان ها و روياهاي خويش دست يابند. بديهي است كه انسانها همواره در اين راه موفق ظاهر شده و خواهند شد.
‏يكي از پر افتخار و پر كاربرد ترين فناوري‏‌‏هاي ‏خلق شده توسط بشر پديده اي است كه كامپيوتر‏ ‏(‏رايانه‏) ‏نام دارد.‏ ‏در عصر حاضر زندگي تمام انسان ها در اكثر نقاط دنيا با اين فناوري گره خورده بطوري كه انكار و حذف آن از زندگي روز مره انسان ها امر‏ي بعيد و غير ممكن به نظر‏ مي‏‌‏رسد. در صفحات و فصل‏‌‏هاي ‏بعد بيشتر به توضيح اين مطلب پرداخته خواهد شد.
‏كامپيوتر چيست‏‌‏ ؟
‏ ‏شايد جواب دادن به اين سوال در نگاه اول كمي دشوار و پيچيده به نظر برسد. اما جواب دادن به آن كاملا ساده و آسان است. كامپيوتر در لغت به معني محاسبه گر‏ مي‏‌‏باشد كه ريشه ي آن از كلمه‏ ‏”Compute‏”‏ ‏به معني محاسبه ‏كه‏ با پسوند‏ er‏ ‏به صورت يك اسم فاعلي در آمده‏ است‏.‏ ‏اما در عمل نيز كامپيوتر (در حالت ساده‏) ‏تنها‏ يك محاسبه گر است كه فقط‏ مي‏‌‏تواند دو عمل‏ ‏جمع و تفريق را در زبان‏ Binary‏ ‏(‏مبناي دو‏) ‏انجام دهد.‏ ‏(‏تمامي اعمال ضرب تقسيم و‏.‏.. تركيب و زير مجموعه اي از دو عمل اصلي يعني جمع و تفريق هستند )
‏علوم پايه كاربردي و بكار گرفته شده در كامپيوتر
‏ ‏بطور كلي‏ مي‏‌‏توان علوم به كار رفته در ساخت و توليد كامپيوترهاي امروزي را به 3‏ ‏دسته كلي تقسيم كرد‏:
‏رياضيات
‏ فيزيك و شيمي
‏الكترونيك و الكترو مكانيك‏
‏البته تنها اين سه رشته نيستند كه در پروسه ي توليد و ساخت سخت افزار و نرم افزارها‏ ‏(نرم افزار‏‌‏هاي ‏ابتدائي) كار برد دارند.‏ ‏بلكه اين سه علوم پايه اي هستند. بقيه تخصصها از اهميت‏‌‏هاي ‏نسبتا كمتري برخوردارند.
‏تعريفي ساده براي سخت افزار و نرم افزار
‏ ‏سخت افزار به ماهيت فيزيكي و اجزاء تشكيل دهنده ي كامپيوتر و نرم افزار به مجموعه ي داده ها و پكيج‏‌‏هاي‏ ‏(‏بسته ها‏) ‏پردازش شده ‏(محصول) ‏گفته‏ مي‏‌‏شود.‏
‏در حقيقت‏ ‏سخت افزار را‏ مي‏‌‏توان به اتومبيلي تشبيه كرد كه در خدمت دستورات راننده يعني همان نرم افزار است. پس سخت افزارها تنها ماشين‏‌‏هاي ‏خام و بي اراده اي هستند كه نرم افزار ها به آنها جان‏ مي‏‌‏بخشند‏ و آنها را به حركت در‏ مي‏‌‏آورند.‏ ‏بديهي است كه تمامي سخت افزارها توانايي ها و كاربردهاي تعريف شده و مشخصي را دارا هستند.
‏نرم افزار ها در واقع مجموعه‏ ‏ي دستور العمل‏‌‏هاي ‏تعريف شده و مشخص هستند كه به منظورهاي مختلف طراحي شده اند.
‏نفوذ نرم افزار و كامپيوتر به دنياي صنعت
‏ ‏در دو دهه ي گذشته دنيا شاهد رشد چشم گير صنعت نرم افزار و نقش آفريني اين پديده استثنائي در زندگي انسان ها بوده.‏ ‏نرم ‏افزارها به واسطه توانائي ها و قدرت خود توانستند به سرعت به تمامي عرصه‏‌‏هاي ‏زندگي انسان نفوذ كنند و در تمام زمينه ها تغييرات عمده و اساسي ايجاد كنند.
‏در اين ميان صنعت يكي از وابسته ترين عرصه ها به دنياي نرم افزار است كه رشد بي اندازه ي خود را در اين سالها‏ به صنعت نرم افزار مديون است.‏ ‏نرم افزارها توانستند ‏به سرعت ‏جايگاه قدرتمندي را در دنياي صنعت پيدا كنند‏.
‏البته بايد به اين نكته توجه داشت كه كاربرد نرم افزار ها در صنعت محدود به صنايع خاصي نيست. بلكه امروزه تقريبا تمام صنعت گران هر كدام به طريقي به نرم افزار ها‏ ‏وابستگي دارند و از آنها در جهت پيش برد -‏ ‏ايجاد سرعت -‏ ‏دقت و كيفيت در صنايع استفاده‏ مي‏‌‏كنند.
‏البته بر طبق آمارها هنوز تعداد زيادي از واحد‏‌‏هاي ‏صنعتي در دنيا وجود دارد كه ‏هنوز نرم افزار را در برنامه كاري خود جاي نداده اند و يا تمايل به ادامه كار با روش‏‌‏هاي ‏سنتي تر و قديمي را دارا هستند. در قرن حاضر در كشورهاي توصعه يافته بسياري از واحد‏‌‏هاي ‏صنعتي كوچك و بزرگ نرم افزار را به عنوان يك اصل پذيرفته اند و تنها درصد كمي هستند كه در مقابل آن مقاومت نموده اند.
‏قابل ذكر است كه متاسفانه در كشور ما اين آمار نگران كننده است
‏براي مثال‏:
‏ در سال گذشته 1384 بر طبق آمار اعلام شده توسط جامعه قالب سازان ايران 40% از واحد‏‌‏هاي‏ ‏قالب سازي اعلام ورشكستگي كرده و يا تغيير صنف داده اند.
‏نگاهي كوتاه به علت‏:

‏- 2/34%‏ ‏به دليل شرايط نابسامان اقتصادي‏

‏- 8/5%‏ ‏به دلايل مختلف مانند مشكلات مالي ‏–‏ ‏خستگي از صنف كاري
‏ و تغيير شغل ‏–‏ ‏مسافرت و‏.‏..
‏نكته ي مهم اينجاست‏‌‏:
‏از اين 2/34 %‏ ‏واحد صنعتي در حدود 7/92 % به روش سنتي و‏ ‏قديمي‏ فعاليت‏ مي‏‌‏كردند.
‏و در كل از‏ تمام‏ ‏واحد‏‌‏هاي ‏قالب سازي ايران 69% به روش سنتي و 31% به روش‏‌‏هاي ‏مدرن وابسته به نرم افزار فعاليت‏ مي‏‌‏كنند.
‏از ‏بررسي ‏اين آمار مشخص و پيداست كه صنايع مدرن به مراتب از هر لحاظ موفق تر از صنايع سنتي و قديمي عمل‏ مي‏‌‏كنند.




‏فصل دوم
‏شتاب گيري رشد صنايع به كمك نرم افزارها
‏ ‏همان طور كه در فصل قبل نيز اشاره شد نرم افزار ها در دو دهه ي گذشته باعث رشد چشمگير و باور نكردني صنايع شده اند. بزرگترين علت اين امر سرعت و دقت باور نكردني پردازش اطلا عات در كامپيوتر است.‏ ‏همين سرعت و دقت بالا موجب شده نرم افزار ها قابليت‏‌‏هاي ‏بسيار زيادي را دارا شوند. بدون هيچ محدوديتي در حجم و زمان پردازش دستور العمل ها و اطلاعات.
‏تا بحال به توانايي كامپيوتر‏‌‏هاي ‏شخصي خود فكر كرديد‏‌‏ ؟‏ ‏اصولا بصورت عمومي كامپيوتر‏‌‏هاي ‏خانگي تنها ابزاري براي تفريح ‏–‏ گوش دادن به موسيقي-‏ ‏بازيهاي سرگرم كننده ‏–‏ ‏اينترنت و‏.‏.. هستند.‏ ‏متاسفانه عموما از اين وسيله استفاده كاربردي نمي شود و از قابليت ها و توانايي‏‌‏هاي ‏آن استفاده نمي شود.
‏اگر شما يك دستگاه كامپيوتر شخصي باپردازشگر دو هسته اي پنتيوم 4 (نام تجاري) ساخت شركت Intel‏ ‏با فركانس 3/6Ghz‏ ‏و فركانس Bus 800Mhz‏ ‏را در منزل دارا هستيد و از آن به عنوان يك ابزار MultiMedia‏ استفاده‏ مي‏‌‏كنيد حتما تعجب خواهيد كرد كه بدانيد پردازشگر كامپيوتر شما قادر است تمام محاسباتي را كه روزانه 200 حسابدار انجام‏ مي‏‌‏دهند تنها در2/1 ثانيه انجام دهد. احتمال بروز خطا در پردازش و محاسبه در CPU‏ ‏كامپيوتر شما +0% است و در محاسبات 200 حسابدار ؟؟؟!!!!
‏در سالهاي گذشته نرم افزار‏‌‏هاي ‏صنعتي يكي پس از ديگري به بازار داغ صنعت وارد شدند كه هر يك از قابليت ها و كار برد‏‌‏هاي ‏مختلفي برخوردار هستند. حضور اين نرم افزار ها بطور معجزه آسايي به صنايع سرعت بخشيد و بطور چشمگيري باعث پيشرفت-كيفيت و ايجاد دقت در خدمات و يا محصولات صنعتي شد.
‏نرم افزار ها به كمك ماشين آلات و روبات‏‌‏هاي ‏خود رنگ ديگري به صنعت بخشيدند و از درون باعث پيشرفت صنايع شدند.‏ ‏به طوري كه امروزه نرم افزارها خود نرم افزارهاي جديدتري‏ مي‏‌‏سازند روبات ها به كمك نرم افزار ها روبات هايي با توانايي‏‌‏هاي ‏بيشتر و پيشرفته تر را توليد‏ مي‏‌‏كنند.
‏تا اين لحظه ميتوان علل رشد صنعت به وسيله نرم افزار ها را به دو دسته تقسيم كرد:
‏افزايش سرعت در فرآيند‏‌‏هاي ‏صنعتي
‏افزايش دقت و كاهش ضريب خطا
‏به يك مثال از يكي از پديده‏‌‏هاي ‏نرم افزار توجه كنيد:
CNC Machines and an Industry Revolution
‏ماشينهاي كنترل عددي توسط كامپيوتر و انقلابي صنعتي

 

دانلود فایل