تحقیق پايان نامه روابط عمومي 💯

دانلود تحقیق پايان نامه روابط عمومي باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق پايان نامه روابط عمومي

تحقیق-پايان-نامه-روابط-عموميلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 45 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فهرست‏‌
‏1 ـ 1 ـ مقدمه‏‌‏
‏1 ـ 2 ـ شرح‏‌‏ وظايف‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏
‏1 ـ 3 ـ جايگاه‏‌‏ سازماني‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏
‏1 ـ 4 ـ تفاوت‏‌‏ بين‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏ و تبليغات‏‌
‏1 ـ 5 ـ روابط عمومي‏‌‏ مطلوب‏
‏1 ـ 6 ـ ويژگيهاي‏‌‏ كارشناس‏‌‏ روابط عمومي‏
‏1 ـ 7 ـ روابط عمومي‏‌‏ داخلي‏‌‏
‏1 ـ 8 ـ نقاط قوت‏‌‏ و ضعف‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏ها‏
‏مراجع‏‌‏
‏ 
‏1 ـ 1 ‏ـ مقدمه‏‌
‏يكي‏‌‏ از عواملي‏‌‏ كه‏‌‏ در سرنوشت‏‌‏ هر مؤسسه‏‌‏، گروه‏‌‏ و فرد اهميت‏‌‏ و ارزش‏‌‏ اساسي‏‌‏ دارد و آنها را در نيل‏‌‏به‏‌‏ هدف‏‌‏ها ياري‏‌‏ مي‏‌‏دهد; كيفيت‏‌‏ رابطه‏‌‏ آنها با افراد و مؤسساتي‏‌‏ است‏‌‏ كه‏‌‏ با آنها سروكار دارند و همچنين‏‌‏با افكار عمومي‏‌‏ جامعه‏‌‏اي‏‌‏ است‏‌‏ كه‏‌‏ در آن‏‌‏ به‏‌‏ فعاليت‏‌‏ مشعولند. هر اندازه‏‌‏ اين‏‌‏ ارتباط بطور مفيدي‏‌‏ مستقر وبه‏‌‏ شكل‏‌‏ مؤثري‏‌‏ گسترش‏‌‏ يافته‏‌‏ باشد، به‏‌‏ همان‏‌‏ اندازه‏‌‏ آن‏‌‏ فرد، گروه‏‌‏ و مؤسسه‏‌‏ در دستيابي‏‌‏ به‏‌‏ اهداف‏‌‏ خودموفق‏‌‏تر مي‏‌‏باشد. اكنون‏‌‏ به‏‌‏ عنوان‏‌‏ يك‏‌‏ اصل‏‌‏ اساسي‏‌‏ در مديريت‏‌‏ پذيرفته‏‌‏ شده‏‌‏ كه‏‌‏ افراد و مؤسسات‏‌‏ براي‏‌‏رسيدن‏‌‏ هرچه‏‌‏ بهتر و راحت‏‌‏تر به‏‌‏ مقاصد خود نيازمند به‏‌‏ حسن‏‌‏ رابطه‏‌‏ و درك‏‌‏ متقابل
‏‌‏ و توسعه‏‌‏ تفاهم‏‌‏ بايكديگر و عموم‏‌‏ مردم‏‌‏ مي‏‌‏باشند.
مديران‏‌‏ مؤسسات‏‌‏ به‏‌‏ دلايل‏‌‏ فوق‏‌‏، در تشكيلات‏‌‏ خود اقدام‏‌‏ به‏‌‏ تأسيس‏‌‏ دفتر، واحد يا بخشي‏‌‏ تحت‏‌‏عنوان‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏ نموده‏‌‏اند تا از طريق‏‌‏ آن‏‌‏ ارتباط مفيد و مؤثر را با افراد داخل‏‌‏ و خارج‏‌‏ سازمان‏‌‏ برقرارنمايند و با آگاه‏‌‏ كردن‏‌‏، تشويق‏‌‏ و ترغيب‏‌‏ آنان‏‌‏، به‏‌‏ اهداف‏‌‏ مديران‏‌‏، سريعتر، راحت‏‌‏تر و با هزينه‏‌‏ كمتر جامه‏‌‏عمل‏‌‏ بپوشانند. دست‏‌‏ اندركاران‏‌‏ چنين‏‌‏ دفاتري‏‌‏ همه‏‌‏ روزه‏‌‏ در تلاشند تا با استفاده‏‌‏ از تكنيك‏‌‏ها وتخصص‏‌‏هاي‏‌‏ حرفه‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏، به‏‌‏ گسترش‏‌‏ تفاهم‏‌‏ و ارتباط مؤثر بپردازند. هدف‏‌‏ از تهيه‏‌‏ اين‏‌‏ گزارش‏‌‏;آشنايي‏‌‏ با وظايف‏‌‏، نقش‏‌‏ و جايگاه‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏ مطلوب‏‌‏ است‏‌‏ و در آن‏‌‏ ابتدا شرح‏‌‏ وظايف‏‌‏ عمومي‏‌‏ وسپس‏‌‏ جايگاه‏‌‏ سازماني‏‌‏ آن‏‌‏ و تفاوت‏‌‏ بين‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏ و تبليغات‏‌‏ مورد بررسي‏‌‏ قرار گرفته‏‌‏ است‏‌‏. در ادامه‏‌‏به‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏ مطلوب‏‌‏ و ويژگيهاي‏‌‏ كارشناسي‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏ و همچنين‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏ داخلي‏‌‏پرداخته‏‌‏ شده‏‌‏ است‏‌‏. در پايان‏‌‏ نقاط قوت‏‌‏ و ضعف‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏ها كه‏‌‏ حاصل‏‌‏ بررسي‏‌‏ چهل روابط عمومي‏‌‏در ايران‏‌‏ مي‏‌‏باشد، ارائه‏‌‏ گرديده‏‌‏است‏.
‏‌‏
‏1 ـ 2 ـ‏ شرح‏‌‏ وظايف‏‌‏ روابط عمومي‏‌
‏مهمترين‏‌‏ وظيفه‏‌‏ روابط عمومي‏‌‏، شناخت‏‌‏ افكار عمومي‏‌‏ و نفوذ در آن‏‌‏ براي‏‌‏ جلب‏‌‏ رضايت‏‌‏ افكارعمومي‏‌‏ نسبت‏‌‏ به‏‌‏ سازمان‏‌‏ است‏‌‏ كه‏‌‏ هم‏‌‏ در درون‏‌‏ سازمان‏‌‏ و هم‏‌‏ در بيرون‏‌‏ از سازمان‏‌‏ دنبال‏‌‏ مي‏‌‏شود.بي‏‌‏ترديد، اين‏‌‏ وظيفه‏‌‏ در قالب‏‌‏ مجموعه‏‌‏اي‏‌‏ از فعاليتهاي‏‌‏ ارتباطي‏‌‏ صورت‏‌‏ مي‏‌‏گيرد كه‏‌‏ مي‏‌‏توان‏‌‏ آنها را تحت‏‌‏عناوين‏‌‏ ارتباطات‏‌‏، امور فرهنگي‏‌‏ و نمايشگاهها، انتشارات‏‌‏، سنجش‏‌‏ افكار و پژوهش‏‌‏ و برنامه‏‌‏ريزي‏‌‏دسته‏‌‏بندي‏‌‏ كرد. كه‏‌‏ در زير به‏‌‏ تشريح‏‌‏ اين‏‌‏ وظايف‏‌‏ مي‏‌‏پردازيم‏‌‏.
‏1‏ـ 2 ـ 1 ـ ارتباطات‏‌‏
– سياستگذاري‏‌‏، برنامه‏‌‏ريزي‏‌‏ و كاربرد شيوه‏‌‏ها و برنامه‏‌‏هاي‏‌‏ مناسب‏‌‏ براي‏‌‏ انعكاس‏‌‏ اهداف‏‌‏، سياستها،فعاليت‏‌‏ها، برنامه‏‌‏ها و مواضع‏‌‏ سازمان‏‌‏ به‏‌‏ مخاطبان‏‌‏، رسانه‏‌‏ها و جامعه‏‌‏.
– گردآوري‏‌‏، جمع‏‌‏بندي‏‌‏ و تحليل‏‌‏ نظرها و ديدگاههاي‏‌‏ مردم‏‌‏، نخبگان‏‌‏ و رسانه‏‌‏ها در زمينه‏‌‏ فعاليتهاي‏‌‏سازمان‏‌‏ و ارائه‏‌‏ آن‏‌‏ به‏‌‏ مديريت‏‌‏.
– تلاش‏‌‏ براي‏‌‏ تقويت‏‌‏ هرچه‏‌‏ بيشتر روحيه‏‌‏ تفاهم‏‌‏ بين‏‌‏ كاركنان‏‌‏ و مديران‏‌‏ و هميت‏‌‏ سازماني‏‌‏ و زمينه‏‌‏سازي‏‌‏براي‏‌‏ برقراري‏‌‏ ارتباطات‏‌‏ بين‏‌‏ آنان‏‌‏.
– اعلان‏‌‏ مواضع‏‌‏ سازمان‏‌‏.
– عضويت‏‌‏ و شركت‏‌‏ در جلسه‏‌‏هاي‏‌‏ مهم‏‌‏ سازمان‏‌‏ به‏‌‏ منظور آگاهي‏‌‏ از سياستها، خطمشي‏‌‏ها، برنامه‏‌‏ها وروند فعاليتها و نيز آگاهي‏‌‏ از نتايج‏‌‏ ساير نشستها و گردهمايي
‏‌‏ها و جلسه‏‌‏ها.
– تدوين‏‌‏ ‏”‏تقويم‏‌‏ جامع‏‌‏ ارتباطات‏‌‏ سازماني‏‌‏” ‏در قالب‏‌‏ ملاقاتها و بازديدهاي‏‌‏ مسئولان‏‌‏ سازمان‏‌‏ باشخصيتهاي‏‌‏ حقيقي‏‌‏ و حقوقي‏‌‏، كاركنان‏‌‏ و اقشار مختلف‏‌‏ مردم‏‌‏ با هدف‏‌‏ تداوم‏‌‏ و گسترش‏‌‏ اصولي‏‌‏ وتلطيف‏‌‏ روابط و تنظيم‏‌‏ افكار عمومي‏‌‏.
– تدارك‏‌‏ تمهيدات‏‌‏ و اقدامات‏‌‏ لازم‏‌‏ براي‏‌‏ راهنمايي‏‌‏ ارباب‏‌‏ رجوع‏‌‏ و تسهيل‏‌‏ دسترسي‏‌‏ به‏‌‏ مراكز و مسئولان‏‌‏سازمان‏‌‏.
– برنامه‏‌‏ريزي‏‌‏ و اطلاع‏‌‏رساني‏‌‏ به‏‌‏ مردم‏‌‏ درباره‏‌‏ عملكرد سازمان‏‌‏ به‏‌‏ انگيزه‏‌‏ تنوير افكار عمومي‏‌‏.
– تدوين‏‌‏ برنامه‏‌‏ سالانه‏‌‏ مصاحبه‏‌‏هاي‏‌‏ مسئولان‏‌‏ سازمان‏‌‏ با مطبوعات‏‌‏، متناسب‏‌‏ با اولويتهاي‏‌‏ سازماني‏‌‏ ونيازهاي‏‌‏ افكار عمومي‏‌‏.
– تهيه‏‌‏ و تنظيم‏‌‏ اطلاعات‏‌‏ پايه‏‌‏اي‏‌‏ از سازمان‏‌‏ براي‏‌‏ ارائه‏‌‏ به‏‌‏ مراجعان‏‌‏ و ميهمانان‏‌‏ سازمان‏‌‏ به‏‌‏ زبانهاي‏‌‏ مختلف‏‌‏.
– ايجاد ارتباط احسن‏‌‏ با مطبوعات‏‌‏، راديو، تلويزيون‏‌‏ و خبرگزاري‏‌‏ها و بهره‏‌‏برداري‏‌‏ بهينه‏‌‏ از آنها براي‏‌‏اطلاع‏‌‏رساني‏‌‏ به‏‌‏ مردم‏‌‏.
1 ـ 2 ـ 2 ـ امور فرهنگي‏‌‏ و نمايشگاهها
– مشاركت‏‌‏ در برگزاري‏‌‏ سمينارها و گردهمايي‏‌‏ تخصصي‏‌‏ و عمومي‏‌‏ سازمان‏‌‏.
– پوشش‏‌‏ تبليغي‏‌‏ ساختمانها و فضاهاي

 

دانلود فایل