تحقیق درباره انواع مختلف پیچها

تحقیق درباره انواع مختلف پیچها

تحقیق درباره انواع مختلف پیچها

تحقیق درباره انواع مختلف پیچها

دسته بندی سایر گروه های فنی مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 139 کیلو بایت
تعداد صفحات 29
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

شرح انواع مختلف پیچها:

در بیشتر واحدهای صنعتی از پیچ ها برای سوار كردن و اتصال قطعات روی یكدیگر و نیز تنظیم دستگاههای صنعتی و یا جهت انتقال حركت استفاده می شود. در كمتر دستگاهی است كه از پیچها استفاده نمیشود بهمین دلیل است كه اهمیت آنها در صنعت بسیار زیاد میباشد. مواردیكه از پیچها استفاده میشود عبارتند از:

ماشینهای ابزار، انواع گیره ها، وسائط نقلیه، ابزرار و ادوات جنگی و كشتی ها، هواپیماها، ساختمانهای فلزی، میز و صندلی، ماشینهای چاپ و ریسندگی و بافندگی.

تراشیدن پیچها بوسیله ماشین تراش و یا سایر دستگاههای دیگری نیز صورت میگیرد كه البته برحسب نوع دقت و اندازة آن در دستگاه مخصوص بخود تراشیده یا ساخته میشوند.

شكل (142) تراشیدن پیچ را بوسیله ماشن تراش نشان میدهد كه با داشتن مشخصات كامل پیچ و با در نظر گرفتن اصول پیچ تراشی و مراحل آن میتوان آنرا تراشید. ولی بطور كلی تراشیدن پیچ با ماشین تراش بدون شك یكی از مشكلترین عملیاتی است كه انجام میگیرد. منظور از تراشیدتن پیچ ایجاد شیار مارپیچی با فرم دندانه و زاویه مشخصی روی محیط استوانه ای ایجاد میگردد میباشد. علاوه بر آن نیز میتوان همین عمل را در داخل سوراخهای داخلی انجام داد.

شرح اجزاء مختلف پیچ و طریقه تراشیدن آنها: