تحقیق جوانان 21 ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق جوانان 21 ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق جوانان 21 ص ( ورد)

تحقیق-جوانان-21-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
‏طليعه‏ ‏1
‏پيشگفتار‏ ‏3
‏چرا جوانان عزيز‏ 7
‏عوامل ابتلا به خودارضايي‏ 9
‏نظريه‏ پزشكان و متخصصان‏ 15
‏اسلام چه مي گويد؟‏ 15
‏راه علاج و پيشگيري‏ 16
‏پدران ومادران سخت گير‏ 18
‏ريشه يابي مفاسد ‏ 19
‏منبع ‏ 20
‏طليعه
‏در زماني كه انسان معاصر در باتلاقي از آلودگي هاي دنيايي- كه بر روابط شرك بنا شده ‏–‏ ‏ فرو رفته است و در زير چرخ دنده هاي دنياي صنعتي و ماشيني ، دست وپا مي زند و حقيقت و ذات وجود خود را فراموش نموده ، و دائما در طول زندگي از فطرت پاك و خداجوي خود دور مي گردد، و در شرايطي كه رسانه ها و موسسات فرهنگي در خدمت به بيگانه هويت ديني او را مسخ نموده اند ، بشر براي نجات خود به مرداني نيازمند است كه با جهاد اكبر خويش ، ريشه هاي كفر و الحاد و شرك را بسوزانند و موانع رشد و بالندگي جامعه را از بين برند .
‏1
‏مكاتب شرق و غرب سرابي را از جهت انسان معاصر نمودار ساختند كه انسان در آن به ‏
‏‹‹‏ خودبيگاني‏››‏ رسيده و ديگر نمي تواند حقيقت زيباي خويش را مشاهده كند . آنقدر به ظاهر زندگي و رفاه و لذت دنيوي روي آورده كه ديگر نمي تواند خود را بشناسد و تعريفي از خود ارائه دهد . چرا كه زنگارهاي شرك و حودپرستي و ديگر پرستي ، تمامي وجودش را در برگرفته و ديگر ‏
‏نمي تواند حقيقت را ببيند و به ارزش ها نگاه كند .
‏رشد و ارتقاء جامعه انساني و پالايش آن از آلودگي ها ، به قانوني والا و متعالي نيازمند است . قانوني كه با نگاه جامع و هماهنگ به انسان بتواند برنامه زندگي او را ترسيم نمايد و راه را از چاه به او نمايان سازد .
‏دين اسلام با تكيه بر دو اصل ‏‹‹‏ قرآن‏››‏ و ‏‹‹‏عترت‏››‏ تماميت و كمال دين را آشكار نموده است وانسانها با تكيه بر اسلام مي توانند به كمال و رشد وهدايت الهي دست يابند . هداتي كه مي تواند استعدادهاي آدمي را بارور نمايد و به اعلا عليين كمال برساند .
‏از طرفي نمرودها و فراعنه زمان در قالب رژيم هاي سياسي ناچارند جهت حفظ منافع دنيوي خويش دين و آخرت انسانها را نابود سازند . ‏بنابراين بديهي است كه تمام تلاش خود را جهت تخريب و محو ارزش هاي ديني بكار مي برند و سياست هاي دين زدايي خود را در قالب مسائل فرهنگي و اقتصادي وسياسي در جامعه مخصوصا بر روي نسل جوان اجرا مي نمايند . زيرا همگي به اين حقيقت آگاهند كه نسل جوان مي تواند در ساختار نظام فرهنگي جامعه نقش فعال و بالنده اي داشته باشد . پس نابودي فكر و روح و احساسات پاك او جامعه را جهت غارت دشمنان آماده مي نمايد و اين همان آرماني است كه استكبار جهاني به سركردگي صهيونيسم بين الملل به دنبال آن است .
‏اين جاست كه به استناد آيه ‏‹‹‏و لتكن منكم امه يدعون الي الخير يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر‏››‏ بايد مرداني كه قلب شان از ايمان به مبداء و معاد لبريز است و درد جامعه را درك كرده و نيز ترفند هاي دشمن زبون و معاد لبريز است و درد جامعه را درك كرده و نيز ترفندهاي دشمن زبون را شناخته اند ، فد علم كنند و به تلاشي گسترده و مقاومتي والا و ارزشمند دست يازند ، مقاومتي كه ريشته در اعتقادات و باورهاي آنها داشته باشد كه جز خدا سر بر آستان هيچ مخلوقي نسايند وتمامي لحظات زندگي و مرگ شان براي خداوندي كه آگاه و مهربان و حكيم است سپري گردد.
‏2
‏مرداني كه بر اساس يك عهد و پيمان الهي وظيفه دارند از قانون الهي پاسداري نمايند . قانوني كه مي تواند مسير زندگي انسان را به سوي ارزش هاي والاي الهي روشن كند وانسان را در زمين ،آماده عروج نمايد تا از خاك به افلاك و از ملك به ملكوت سفر كند .
‏اين مردان الهي در طول تاريخ سراسر فراز ونشيب شيعه در برهه هاي مختلف و حساس ، رسالت خويش را فراموش نكردند و توانستند در كنار ديگر مردان الهي كشتي طوفان زده اسلام را صحيح و سالم به ساحل امن و نجات برسانند.
‏پيشگفتار
‏جواني بخشي از عمر انسان است كه بلحاظ ويژگيهاي خاص آن ارزنده ترين دوره زندگي محسوب مي شود چرا كه در اين دوره از طريق رشد قواي جسماني، و شكوفايي استعدادهاي نهفته ، بستر و زمينه كمالات روحي و انجام مسئوليت هاي فردي و اجتماعي فراهم مي گردد .
‏در تبيين اهميت اين بخش از زندگي انسان ،انديشمندان عرصه هاي مختلف علمي از تعابيري كمك گرفته اند كه هريك آنها بخشي از واقعيت هاي مربوط به اين دوره را روشن مي سازند .
‏علماي اخلاق و عرفان جواني را بهار تهذيب و بهترين دوران خودسازي معرفي مي كنند .
‏جامعه شناسان برخورداري از نيروهاي جوان را بهترين سرمايه جوامع به حساب مي آورند و ميزان پيشرفت آنها را در آينده از طريق وضع جوانان پيش بيني مي كنند .
‏ روان شناسان ميزان سلامت رواني افراد جامعه را در گرو چگونگي برخورد با قشر جوان و تامين نيازهاي روحي و خواست هاي دروني آنها مي دانند .
‏در رهنمودهاي اولياء الهي و تعاليم عاليه اسلام نيز در اين باره مطالبي به چشم مي خورد كه همه حكايت از اهميت اين بخش از زندگي دارد در اين رهنمودها :
‏اولا : از جواني در رديف هاي نعمت هاي بزرگي چون تندرسي و عافيت ياد مي شود .
‏ثانيا:گوشزد مي كند كه مبادا اين فرصت بيهوده از دست داده شود .
‏ثالثا: قشر جوان از همه اقشار بيشتر به نيكي ها گرايش دارند ‏.
‏3
‏در پيشبرد اهداف اساسي جامعه بايد از تواناييهاي آنها به نحو احسن وشايسته اي بهره برداري شود.
‏ونيز از بررسي حقايق تاريخ اين حقيقت آشكار مي گردد كه بزرگترين نهضت ها و وقايع تلخ و شيرين بزرگ جوامع بشري كه در طول جيات بشر بوقوع پيوسته اند . در همه آنها نقش قشر جوان و استفاده از ويژگيهاي خاص دوره جواني از همه عوامل ديگر موثرتر بوده است اما رهبران اين حركت ها با توجه به اهدافي كه داشته اند از ابعاد خاص وجودي اين قشر استفاده كرده اند مثلا در نهضت هاي بزرگ انبياء مهمترين مسئوليت‏ ها و حساسترين كارها از طريق جوانان انجام يافته است و بيشترين ياران انبياء از جوانان بوده اند . لذا پيامبر اكرم(ص)‏ در ضمن يكي از رهنمودهاي خود خطاب به اصحاب شان مي فرمايد: به شما توصيه و سفارش مي كنم كه در حق جوانان و نوجوانان به نيكي رفتار كنيد زيرا آنها دلي رقيق تر وقلبي فضيلت پذيرتر دارند . خداوند تعالي مرا به پيامبري برانگيخت تا مردم را به رحمت بشارت دهم و از عذابش بترسانم ؛ جوانان سخنان مرا پذيرفتند …
‏و همچنين در وقايع تلخ تاريخي هم خطرناكترين و در عين حال رقت بارترين فجايع متوجه جوانان بوده است چرا كه رهبران جنايتكار‏ اين وقايع از طريق سوء استفاده از شور و هيجان و احساسات جواني به كمك تبليغات گسترده فاجعه هاي بزرگي چون جنگ هاي يا وقايع شكست انقلاب الجزاير و سقوط اندلس و…را بوجود آوردند ‏كه در آنها ميليون ها نفر جان خود را از دست دادند و سرمايه و امكانات مادي و معنوي بي شماري نابود شد ‏.
‏در هر حال جواني يكي از مهمترين زمينه هايي است كه استفاده صحيح از آن سعادت افراد و جوامع را در پي دارد و غلفت و سوء استفاده از آن در درجه اول فرد و سپس اجتماع را به ورطه فنا و نابودي سوق مي دهد .
‏آفات دوره جواني
‏در اين دوره از زندگي عمده استعدادهاي مهمي كه در سرشت انسان به وديعت نهاده شده اند شكفته مي شوند يعني در مرحله اي از دوره جواني و نوجواني به موازات پديد آمدن مساله بلوغ، تحولات بسيار مهمي در جسم و روان فرد ايجاد مي شود كه به جهت حساسيت خاصي كه اين مرحله از عمر دارد گاهي از آن به عنوان دوره بحران و يا آسيب پذير ترين بخش زندگي ياد مي كنند و در توصيف ويژگيهاي روحي اين مرحله از اين امور بحث مي شود:
‏بروز حس استقلال طلبي
‏رشد گرايش ‏هاي مذهبي
‏شك در برخي اعتقادات

 

دانلود فایل