تحقیق توكل 28 ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق توكل 28 ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق توكل 28 ص ( ورد)

تحقیق-توكل-28-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 52 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏8
‏2
‏ديباچه
»‏ و عَلَي اللّهِ فَتَوَكَّلُوا اِنْ كُنْتُمْ مُؤمنينَ «‏ (مائده / 23 )
‏ بر خدا توكل كنيد اگر مؤمن هستيد .
‏توكّل يكي از منازل دين و مقامي از مقامات اهل يقين ، بلكه يكي از معاني درجات مقرّبين است .توكّل در مرحله درك ، بسي غامض و پيچيده ، و در مقام عمل مشكل است .توكّل عبارت از آن است كه ؛ قلب در تمام امور به خدا اعتماد كند و از غير او قطع و جدا گردد .
‏شرط توكّل آن است كه ؛
‏انسان اثربخشي را از ذات اقدس حق تعالي بداند و به اين مطلب ايمان آورد كه اگر او نخواهد هيچ سببي ، مسبب خود را ، به دنبال نخواهد داشت و هيچ مؤثري ، اثر طبيعي خود را به جاي نخواهد گذاشت . اگر كسي اين مطلب را در نظر داشته باشد ، مي تواند براي تهيّه اسباب و وسائل معاش تلاش كند بدون اينكه در توكلّش خدشه اي وارد شود .
‏8
‏2
‏مجموعة حاضر شامل 6 فصل است كه هر فصل داراي عناويني است . و در اين تحقيق سعي شده است ،توكل معني يابي شده و معناي واقعي آن مشخص گردد و توكل واقعي از توكّل ناصحيح و نادرست تميزداده شود . و ديگر اينكه توكل از ديدگاه ائمّه و از ديدگاه آيات قرآن و همچنين از ديدگاه نهج البللاغه به چه معنايي مي باشد و نتيجه اينكه چه كسي شايستة توكل كردن است .اميد است كه راهنماي خوبيبراي متوكّلان باشد .
‏در اين قسمت ، جا دارد كه از استاد عزيز و بزرگوارم كه مرا در تهيّه اين تحقيق ياري و راهنمايي فرمودند تشكّر و قدرداني كنم و همچنين از پدر و مادر فداكار و مهربانم كه با من در تهيه و تنظيم اين مجموعه همراه بودند .
‏8
‏3
‏و الحمداللّه ربّ العالمين

‏8
‏5
‏ريشة توكّل
‏توكّل در اصل از مادة »‏ وكالت «‏ به معناي ؛ انتخاب وكيل كردن است . و اين را مي دانيم كه وكيل خوب كسي است كه ، حداقل داراي 4 صفت باشد :
‏1 –‏ آگاهي كافي 2 –‏ امانت ‏ 3 –‏ قدرت 4 – دلسوزي
‏توكّل كردن بر خدا يعني ؛ انسان در برابر مشكلات و حوادث زندگي ، و دشمني ها و سرسختي هاي مخالفان و پيچيدگيها و احياناً ، بن بستهائي كه در مسير خود به سوي هدف دارد ، در جائي كه توانائي برگشودن آنها را ندارد ، او را وكيل خود سازد ، و به او تكيه كند ، و از تلاش و كوشش باز نايستد بلكه‏ ‏در آنجا هم كه توانايي بر انجام كاري دارد ، باز مؤثر اصلي را خدا بداند ، زيرا از دريچة چشم يك مُوحدسرچشمة تمام قدرتها و نيروها خداست .

 

دانلود فایل