تحقیق تعیین و انتصاب رهبر ( ورد) 💯

دانلود تحقیق تعیین و انتصاب رهبر ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تعیین و انتصاب رهبر ( ورد)

تحقیق-تعیین-و-انتصاب-رهبر-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏«‏ ‏عطار‏ ‏»‏
‏آغاز زندگي عطار
‏ بي‏‌‏شك يكي از بزرگترين عرفا و شاعران قرن ششم و ‏آغاز قرن هفتم ايران زمين فريدال‏دين ابوحامد‏ ‏محمدبن‏‌‏ابوبكر ابراهيم‏‌‏بن‏‌‏اسحاق عطار‏‌‏كد‏كني نيشاپور است وي يكي از شاعران و عارفان نامدار و معروف ايران است كه تاكنون آن چنان كه بايد شناخته نشده است ولادت شيخ در حدود سال پانصد و چهل اتفاق افتاده و محل تولد وي ك‏د‏كن از توابع شهر نيشابور بوده است پدر و مادر عطار تا پايان جواني وي حيات داشته‏‌‏اند و‏ آن گونه كه پيداست هر دو اهل زهد‏ و تقوا نيز بوده‏‌‏اند نام پدر عطار ابراهيم بوده كه به شغل عطاري يعني داروفروشي مشغول بوده است از همان دوران جوان فريدالدين به جاي پدر مي‏‌‏نشيند ‏سال‏‌‏ها‏ به كار عطاري داروفروشي مي‏‌‏پردازد ب‏نابراين كلمه‏‌‏ي عطار درباره‏‌‏ي شيخ ‏‌‏فريدالدين نيشابور‏ي‏ اسمي يا مسمي بوده زيرا شغل رسمي او طبابت و داروسازي بود عطار درباره‏‌‏ي شغل خود و رونق آن مي‏‌‏گويد به داروخانه پ‏انصد شخص بودند كه در هر روز ـ‏ــــــ مي‏‌‏نمودند؟
‏ مهدي سهيلي فرزند غلامرضا، از جد چهارم پدري سرزمين سمنان منسوب است و از نياي مادر به اصفهان مربوط مي‏‌‏گردد ‏. ‏
‏3
‏ وي در هفتم تير ماه يك‏‌‏هزار‏ ‏و‏ ‏سيصد‏ ‏و‏ ‏سه هجري‏‌‏خورشيدي در بازار‏ ‏چه سعادت محله‏‌‏ي مولوي تهران متولد شد. از نوجواني به مطالعه علاقه‏‌‏ي بسياري داشت و عاقبت دست توانمند الهي سرنوشت او را به عالم قلم پيوند زد كه ثمره‏‌‏ي آن آثاري است كه برخي در فهرست پاياني كتاب آمده است. از ديگر فعاليت‏‌‏هاي او برنامه‏‌‏هاي راديويي بود كه ‏به ‏مدت ‏تقريبي بيست سال، انشا و ايراد مي‏‌‏گرديد. برنامه‏‌‏ي ‏«‏مشاعره‏»‏را به سال 1339 در راديو بنيان گذاشت. نمايشنامه نويسي، تهيه و اجراي برنام‏ه‏‌‏هاي ‏«‏كارواني از شعر‏»‏، ‏«‏دريچه‏‌‏ي‏ي به جهان روشنايي‏»‏ و سرپرستي برنامه‏‌‏ي ‏«‏بزم‏ شاعران‏»‏ نيز از ‏اين جمله‏‌‌‏اند.‏ مهدي سهيلي در هيجدهم مرداد ماه يك‏‌‏هزار‏ ‏و‏ ‏سيصد‏ ‏و‏ ‏شصت‏ ‏‌‏و‏ ‏شش در سن شصت‏ ‏‌‏و‏ ‏سه سالگي در تهران در گذشت.
‏صائب تبريزي، شهسوار ميدان خيال
‏ ‏زماني كه ميرزامحمدعلي‏‌‏صائب به سال 1016 در اصفهان ديده به جهان مي‏‌‏گشود ده سالي مي‏‌‏شد كه اين شهر را شاه عباس كبير به پايتختي خود برگزيده بود. در اين سال‏‌‏ها هم شاه عباس كبير در اوج اعتبار و قدرت بود و هم شهر اصفهان به مركز سيساسي و اقتصادي و فرهنگي بس درخشاني تبديل شده بود. پدر صائب، ميرزاعبدالرحيم تبريزي از بازرگانان شهر تبريز بود كه در نخستين سال‏‌‏هاي رونق اصفهان به سوداي تجارت رخت اقامت به آن شهر كشيده بود و در محله
‏3
‏‌‏ي عباس‏‌‏آباد از كدخدايان معتبر و موجه و معتمد به حساب مي‏‌‏آمد صائب در همان سال‏‌‏هاي پررونق در اين شهر افسانه‏‌‏اي به تحميل كمالات، به ويژه خط و شهر ادب، مشغول بود. در همين روزگار جواني بود كه به مكه و مشهد عزم سفر كرد‏.‏ ‏ميرزا محمدعلي كه بعدها به عنوان ‏شاعري ‏«‏صائب‏»‏ و ‏«‏صائب‏»‏ شهرت يافت‏.
‏ ‏ عبدالرحمن كه بعدها به نورالدين هم ملقب گرديد و تخلص جامي را براي خود برگزيد به سال 817 در ناحيه‏‌‏ي خرجرد جام ديده به جهان گشود. در كودكي به همراه پدر به هرات رفت و چندي در مدرسه‏‌‏ي نظاميه‏‌‏ي آنجا اقامت گزيد.
‏ هرات در آن سال‏‌‏ها پايتخت هنر و ذوق و ادب ايران و يكي از شهرهاي فرهنگي آبادان و پررفت و آمد آن سامان بود. سلطان حسين بايقرا و وزير دانشمندش اميرعليشير نوايي در آن شهر مشوق و حامي هنرمندان‏ و صاحبان ذوق بودند.
‏ ‏ ‏جامي فنون ادب و دانش‏‌‏هاي شرعي و ديني را در آن شهر فراگرفت و پس از آن به حكومت روي آورد. او در شصت سالگي به قصد زيارت خانه‏‌‏ي خدا از خراسان بيرون آمد. مدتي در بغداد ماند و از آنجا به كربلا و نجف رفت و چندي نيز در حلب و دمشق ماند او در اين سفر پيشنهادهاي زيادي از جانب شاهان براي اق‏ا‏مت و ملا
‏4
‏ز‏مت درگاه روبه‏‌‏رو شد اما هيچ يك از آن‏‌‏ها را نپذيرفت و سرانجام به هرات بازگشت. در اين سال‏‌‏ها جامي ديگر به چنان شكوه و مرتبه‏‌‏اي معنوي دست نيافت. ‏كه سلطان حسين و امير عليشير به دوستي با او افتخار مي‏‌‏كردند نورالدين عبدالرحم‏ا‏ن جامي سرانجام در محرم سال 898 در هرات در گذشت.
‏ ‏«‏محمد اقبال‏‌‏لاهوري‏ (1250-1316 ﻫ‏ . ‏ش) شاعر و متفكر پاكستاني است. او تحصيلات‏ خود را در فلسفه و حقوق در انگلستان و آلمان‏ تكميل‏ كرد و با سرمايه‏‌‏ي فرهنگي اسلامي و ايمان خاص از پيشروان‏ ‏اصلاح در شبه قاره‏‌‌‏ي هند شد اقبال در استقلال پاكستان نقش مهمي داشت وي به زبان‏‌‏فارسي مسلط بود و به زبان‏‌‏فارسي وارد و شعر سرود.‏»
‏ ‏«‏ناصرخسرو‏ ‏‌‏قبادياني (394-‏ ‏481 ﻫ . ‏ق‏) حكيم، شاعر و جهانگرد مشهور ايراني است كه در حدود چهل سالگي همان گونه كه خود گفته است. از خواب غفلت بيدار شد و سفري هفت ساله را آغاز كرده سفرنامه‏‌‏ي ناصرخسرو شرح مسافرت‏‌‏هاي او به سرزمين‏‌‏هاي اسلامي و شامل مشاهدات و ملاقات‏‌‏هاي وي حوادثي است كه در طول اين سفرها رخ داده است نثر سفرنامه ساده و توضيحات آن دقيق است و اطلاعات بسيار ارزنده از روزگار نويسنده به دست مي‏‌‏دهد‏»

 

دانلود فایل