تحقیق تعمیرات ترانسفورماتور ( ورد) 💯

دانلود تحقیق تعمیرات ترانسفورماتور ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تعمیرات ترانسفورماتور ( ورد)

تحقیق-تعمیرات-ترانسفورماتور-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تعمیرات ‏پیشگیرانه مانیتورینگ گازهای اصلی محلول در روغن عایقی، ترانسفورماتور را سالم نگاه ‏می دارد
‏جلو‏گیری از خرابی ترانسفورماتورها دشوار است، زیرا قطعات متحرک ندارند و آب بندی شده اند، ردیابی برخی گازهای معین که در روغن عایق حل شده اند، راهی آزموده برای کشف خرابی پیش از ایجاد مشکل و هزینه می باشد .
‏(‏ ‏نوشته شده توسط: دکتر روبرت پلتیر )
‏رشد سالانه مصرف انرژی برق در آمریکا حدود دو درصد است. این افزایش تقاضا، نیاز به نیروگاه ها ، خطوط انتقال و در نتیجه ترانس های قدرت خطوط انتقال و توزیع را ایجاب می کند. ترانسفوماتورهای قدرت چه افزاینده و چه کاهنده که از جمله‏ ‏گران ترین اجزای شبکه سراسری توزیع می باسند، بویژه در مناطق پر جمعیت متحمل افزایش بار می گردند. عمر متوسط ترانسفورماتور های قدرت حدود چهل سال است. به گزارش شرکت HSB‏ خرابی ترانسفورماتور همواره در بین پنچ شکایت اصلی آن قرارداد و تعداد دفعات آن رو به افزایش است.
‏ 
HMO‏برای ترانسفورماتور ها
‏دلیل عمده خرابی ترانسفورماتور، ناتوانی عایق آن در کنترل نوسانات و تنش های حین کار است. اشکال دی الکتریک یا شل بودن اجزای مکانیکی داخلی مانند کلمپها و اتصالات بوشینگ سبب اتصال کوتاه می شود ، مساله مهمتر از دلیل وقوع خرابی ها ، جلوگیری از آنها بوسیله روش های برآورد سلامت ترانسفورماتور و پیش بینی عمر باقی مانده آن است . مدیران می توانند با گسترش فرایند های نگهداری بلند مدت برای ترانسفورماتور ها ، از غافلگیری جلوگیری نمایند . کارهایی از قبیل تعمیر خرابی ها ، بازدید کلی
(OVERHAUL)‏ ، ‏تنظیم ولتاژ یا کاهش بار و درنهایت ،تعویض آن جزء نگهداری محسوب می شوند . اغلب برنامه های تعیین بار بر پایه استانداردIEEE C 57/91‏قرار دارند که توصیه های مفید و معادله های محاسبه عمر باقیمانده و نکاتی درباره دمای غیر مجاز روغن را شامل میشوند .برآورد میزان سلامت ترانس از نظر مالی برای هر شرکت دارای تعداد ترانسفورماتور زیاد چالش محسوب می شود .
‏ 
‏1. آتش سوزی 4 جولای : خربی یک ترانس در پست انتقال WESTWING‏ ‏  ‏باعث کاهش ذخیره برق منطقه PHOENIX‏ به مدت یکماه طی تابستان 2004 گردید.
‏ 
‏ 
‏الزامات بودجه نیاز به اولویت بندی برآوردهای سلامت بر طبق ارزیابی های ترانسفورماتور دارد . این ارزیابی ها بر پایه بازرسی، مانیتورینگ و کاربرد ابزارهای تحلیل مخاطره آمیز قرار دارند . یک برآورد خوب باید میان عمر و سابقه نگهداری ترانس در برابر سابقه کارکرد و کیفیت رژیم نگهداری پیشگیرانه آن ، تعادل برقرار نماید . نتایج برآورد در زمینه استراتژی مدیریت ترانسفورماتور با گستردگی سیستم ، تفسیر می گردد .
‏ ‏شرکت SERVERON‏از دسته بندی زیر برای تمایز ترانسفورماتور ها بر حسب پیامد های خرابی آنها بهره می برد :
‏بحرانی‏. واحد هایی که خرابی آنها تاثیر منفی زیادی بر پایداری شبکه انتقال ،درآمد شرکت و اطمینان بخشی خدمات ، می گذارد .
‏ ‏مهم ‏. واحدهایی که اشکال در آنها تاثیر منفی مهمی در در آمد و اطمینان پذیری دارد . بسیاری ترانس های پستهای فرعی انتقال و پستهای اصلی توزیع ، در این دسته جای دارند .
‏ ‏قابل بازیابی‏ . خرابی آنها تاثیر کمی بر درآمد و اطمینان بخشی سیستم دارد ، بیشتر ترانس های کوچک در پست های توزیع، اینگونه اند‏ .
‏ ‏مصرف کننده شدید گاز
‏پیش از دهه 80 ، تنها راه اندازی و برآورد سلامت یک ترانس، نمونه گیری از روغن عایق کننده آن بطور متناوب و ارسال آن به آزمایشگاه بود . سپس مانیتورهای گاز احتراق که ئیدروژن را به صورت بر جسته اندازه می گرفتند ، وارد صحنه شدند . در دهه 90 سیستم تحلیل گاز محلول (DGA)‏ آنلاین به بازار آمد .
‏سیستم های اولیه DGA‏ بیشتر بر پایه ذوق هنری بودند تا مبنای علمی. آنها چگالی ئیدروژن و یا یکی از گازهای سوختنی درون روغن ترانسفورماتور را به عنوان پیش بینی کننده مشکلات آینده ترانسفورماتور، اندازه می گرفتند. سیستم های مدرنDGA‏تا 11 ” گاز مشکل زا ” را مانیتور می کند ، چگالی آتها و دیگر پارامترهای عملکرد آنها را در لحظه دنبال می نماید و دارای ابزار عیب یابی می باشد.

 

دانلود فایل