تحقیق تطبيق امپدانس توسط آپ امپ 5 ص 💯

دانلود تحقیق تطبيق امپدانس توسط آپ امپ 5 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تطبيق امپدانس توسط آپ امپ 5 ص

تحقیق-تطبيق-امپدانس-توسط-آپ-امپ-5-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 5 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏تطبيق امپدانس توسط آپ امپ
‏از جمله کار برد هاي اين مدار زماني هست که شما با دوربين فيلم برداري در حال کار هستيد و مي خواهيد که فيلم رو در جاي ديگه دريافت و ضبط بشه و يا اينکه اين مدار رو مي تونيد به خروجي دستگاه ويدئو وصل کنيد و در حياط يا خونه همسايه فيلم رو تماشا کنيد و …..لازم به ذکر است مقادير خازن هاي الکتروليتي که واحد ندارد بر حسب ميکرو فاراد مي باشد
‏سيگنال ورودي از طريق جک شماره يک J1‏ به مدار اعمال مي شود ، اين سيگنال از طريق خازن C1‏ به ديود کلمپ
‏2
D1‏ داده مي شود ، تا سطح dc‏ پالسهاي سينک (همزماني) را ثابت نگهدارد تا باعث کاهش اثر شکفته شدن تصوير شود .
‏پتانسيومتر R3‏ جهت تنظيم گين سيگنال ويدئو بکار رفته ، کار اين پتانسيومتر بسيار شبيه ولوم کنتراست (درخشندگي) در تلويزيون است .
‏پتانسيومتر R‏7 جهت تنظيم سطح سياه سيگنال تصوير بکار رفته که تمامي سطوح سيگنال را به يک اندازه جابجا ميکند در واقع ميزان روشنائي تصوير را مي توان توسط آن تنظيم کرد .
‏ترانس T1‏(مخصوص فرکانسهاي راديوئي) به همراه خازن داخلي خودش يک مدار تانک را تشکيل ميدهند که بخشي از اسيلاتور هارتلي به حساب مي آيند ، فرکانس اين اسيلاتور برروي 5.5 مگاهرتز تنظيم شده است.
‏سيگنال صداي ورودي در J2‏ به بيس Q3‏ از طريق C2‏ و R4‏ کوپل ميشود : سيگنال صدا بر روي حامل فرعي با فرکانسي 5.5 مگاهرتز بالاتر از فرکانس حامل تصوير مدوله مي شود.
‏صداي مدوله شده به صورت FM‏ ، از طريق مقاومت R9‏ و خازن C5‏ به قسمت مدولاتور اعمال مي گردند . از طرفي ترانزيستورهاي Q1‏ , Q2‏ براي تقويت سيگنال تصوير و صدا که مدوله شده است در مدار بکار رفته است .
Q4‏ به همراه L4 , C7 , C9‏ تشکيل يک مدار اسيلاتور کولپيتس را داده اند که اين سيگنال توليد شده جهت مدوله کردن سيگنال صدا و تصوير بکار مي رود.
‏سيگنال خروجي از اسيلاتور توسط Q5‏ , Q6‏ تقويت ميشوند.
‏4
L1 , C12 , C13‏ تشکيل يک مدار فيلتر پائين گذر و تطبيق امپدانس را مي دهند ؛ مقاومت R12‏ هم جهت انطباق سيگنال خروجي با هر نوع آنتي بکار رفته که بصورت اختياري مي باشد .
‏تنظيم مدار
‏مدار را به يک تغذيه 12 ولت وصل کنيد ، پتانسيومتر هاي مدار را در وسط قرار دهيد . سپس تلويزيون را روشن کرده و سيگنال خروجي مدار را به ورودي آنتن تلويزيون بدهيد کانال تلويزيون را بر روي يکي از کانالهاي 2 الي 6 قرار دهيد ، توسط يک پيچ گوشتي غير فلزي مقدار L4‏ را طوري تنظيم کنيد که تصوير تلويزيون سياه شود . براي تنظيم دقيقتر L4‏ را طوري تنظيم کنيد که سياهي تصوير ماکزيمم شود . حال خروجي هاي صدا تصوير يک دستگاه ويدئو را به ورودي هاي مدارتان وصل کنيد و آنرا روشن و
‏4
PLAY‏ کنيد . الان بايستي شما تصوير را بر روي تلويزيون داشته باشيد . جهت تنظيم بهتر دوباره L4‏ را تنظيم کنيد . در صورتي که تصوير نيامده بود مدارتان را از لحاظ اتصالات بد بررسي کنيد . سپس R3‏ را براي بهترين درخشندگي و R‏7 را هم براي بهترين حالت تصوير تنظيم کنيد . شايد دوباره شما نياز به تنظيم L4‏ بعد از تغيير R3 , R7‏ داشته باشيد . نهايتا T1‏ را با يک پيچ گوشتي غير فلزي براي بهترين صدا و تصوير در يافتي تنظيم کنيد .
‏در مورد بو بين ال ‏۴‏ بايد بگو يم که براي ساخت ان بايد ‏۳.۵‏ دور سيم ‏۱‏ به دور هسته فريت متغير به طول ‏۲.۵‏ سانتي متر و

 

دانلود فایل