تحقیق ترمز خودرو 15 ص 💯

دانلود تحقیق ترمز خودرو 15 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق ترمز خودرو 15 ص

تحقیق-ترمز-خودرو-15-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏دیسک های ترمز
‏هنگامی ‏که ‏خودرو ‏در ‏حرکت ‏است ‏و ‏سیستم ‏ترمز ‏عمل ‏خود ‏را ‏برای ‏متوقف ‏کردن ‏آن ‏شروع  ‏می ‏کند، ‏نیرو ‏وزن ‏خودرو ‏از ‏روی ‏چرخ ‏های ‏عقب ‏کاسته ‏میشود ‏و ‏بر ‏روی ‏چرخ ‏های ‏جلو ‏متمرکز ‏میشود. ‏بنابراین ‏بایستی ‏نیروی ‏ترمز ‏در ‏چرخ ‏های ‏جلو ‏بیشتر ‏از ‏چرخ ‏های ‏عقب ‏باشد ‏و ‏به ‏همین ‏علت ‏سیستم ‏عمل ‏کننده ‏ترمز ‏در ‏چرخ ‏های ‏جلو ‏قویتر ‏از ‏چرخ ‏های ‏عقب ‏طراحی ‏می ‏شود.‏ایجاد ‏تناسب ‏لازم ‏در ‏تقسیم ‏نیروهای ‏ترمز ‏بین ‏چرخ ‏های  ‏عقب ‏و ‏جلو ‏به ‏نحوی ‏که ‏هیچکدام ‏از ‏آنها ‏قفل ‏نشود ‏از ‏وظایف ‏طراحان ‏سیستم ‏ترمز ‏خودرو ‏می ‏باشد. ‏به ‏همین ‏دلیل ‏بیشتر ‏خودروهای ‏جدید ‏برروی ‏دو ‏چرخ ‏جلوی ‏خود ‏دیسک ‏ترمز ‏دارند ‏و ‏در ‏بعضی ‏از ‏خودروهای ‏هر ‏چهار ‏چرخ ‏مجهز ‏به ‏دیسک ‏ترمز ‏هستند ‏دیسک ‏ترمز ‏بهترین ‏نوع ‏سیستم  ‏ترمز ‏شناخته ‏شده ‏تابحال ‏است. ‏دیسکهای ‏ترمز ‏در ‏بسیاری ‏از ‏موارد ‏در ‏توقف ‏لوکوموتیو ‏تا ‏هواپیماهای ‏جت ‏به ‏کار ‏می ‏روند. ‏دیسکهای ‏ترمز ‏دیرتر ‏فرسوده ‏می ‏شود ‏، ‏کمتر ‏تحت ‏تاثیر ‏آب ‏قرار ‏می ‏گیرد ‏، ‏خود ‏تنظیم ‏و ‏خود ‏پاک ‏کن ‏است.  ‏گریپاژ ‏کمتر ‏و ‏توقف ‏بهتر ‏وسیله ‏نقلیه ‏نسبت ‏به ‏سیستم ‏های ‏ترمز ‏دیگر ‏از ‏خاصیت ‏دیسک ‏های ‏ترمز ‏اسمت.
‏(توجه: ‏در ‏صورت ‏نیاز ‏به  ‏یافتن ‏معنی ‏لغات ‏بکار ‏رفته ‏در ‏تصاویر ‏به ‏لغتنامه ‏در ‏پایان ‏این ‏مقاله ‏مراجعه ‏کنید)
‏ 
 
‏ 
‏ 
 ‏در ‏بالا و‏ ‏پايين   ‏شکل شماتیک ‏دیسک ‏ترمز ‏به ‏طور ‏کامل ‏نشان ‏داده ‏شده ‏است.
‏ 
‏ 
‏- در واقع دیسک ترمز قسمتی از سیستم ترمز است که کار اصلی توقف خودرو را انجام می دهد.
‏ 
‏ 
‏ 
‏(درشکل زیر یک دیسک ترمز واقعی نمایش داده شده است)
‏ 
‏- سیلندر ترمز دیسکی
‏دو نوع اصلی سیلندر ترمز دیسکی وجود دارد : سیلندر ترمز دیسکی معلق و سیلندر ترمز دیسکی ثابت.البته انواع دیگری نیز وجود دارد اما این دو نوع ذکر شده رایج تر هستند.
‏توجه:‏ ‏سیلندر ترمز دیسکی در صورت مشاهده نشت روغن ترمز باید تعویض شود.
‏- سیلندر ترمز دیسکی معلق تک- پیستون
‏رایج ترین نوع دیسک ترمز در خودروها جدید سیلندر ترمز دیسکی شناور تک-پیستونی ‏     ‏(single-piston floating Caliper‏) ‏است‏. معلق بودن این سیلندر به آن خاصیت خود تنظیمی و خود مرکزی می دهد. اين نوع ديسك ترمز امروزه به علت قيمت تمام شده ارزان تر و كارايي مطمئن به طور وسيع مورد استفاده قرار گرفته است.
‏سیلندر ترمز دیسکی ثابت دو – پیستون
‏سیلندر ترمز دیسکی دو- پیستون نیز در بعضی از خوروهای گران قیمت تر‏ ‏ نصب می شود که سیستم ترمز آن خودرو را از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار می سازد.
‏سیلندر ترمز دیسکی ثابت چهار – پیستون
‏در این نوع سیستم در هر طرف روتور دو سیلندر ترمز قرار دارد. سیلندر ترمز دیسکی ثابت‏ ‏ چهار- پیستون از ضریب اطمینان بسیار بالاتری نسبت به دو نوع قبل برخودار می باشد اما به همان نسبت نیز گرانتر و هزینه سرویس کردن‏ ‏ آنها نیز بسیار بیشتر از سیستم تک ‏–‏ پیستون است. این نوع سیستم ترمز در خودروهای بسیار گران قیمت و خودروهای پرقدرت نصب می شود.
‏اما امروزه‏ ‏ در تولید انبوه خودروهای ارزان قیمت ،‏  ‏ کارخانه های خودروسازی ‏به علت ارزان بودن و ضریب اطمینان‏ ‏ مناسب نوع تک ‏–‏ پیستون، ‏ ‏طراحی ‏های‏ ‏ انواع دو و چهار‏ ‏ پیستونی از رده خارج‏  ‏ شده اند.

 

دانلود فایل