تحقیق ترس كودكان 18 ص 💯

دانلود تحقیق ترس كودكان 18 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق ترس كودكان 18 ص

تحقیق-ترس-كودكان-18-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
‏چكيده ‏ 1
‏مقدمه ‏ 2
‏ترس كودك‏ 5
‏پيشگيري و درمان ترس ‏ 6
‏كمروئي‏ 11
‏عصبانيت‏ 12
‏دروغگويي‏ 15
‏برداشتن بدون اجازه چيزي‏ 16
‏نظريه اسلام ‏ 16
‏منبع‏ 17
‏چكيده
‏شناخت كودك يكي از مقدمات بسيار مهم تعليم وتربيت است. شناخت كودك باعث مي شود تا شما رفتار طبيعي كودكان را بشناسيد . بعضي از والدين به علت ناآگاهي از كودكان ، بعضي از خصوصيات و رفتارهاي طبيعي كودكان را غير طبيعي مي دانند و فكر مي كنند كه كودك آنها داراي مشكلي
‏1
‏ ‏مي باشد . آنها به شكلهاي مختلف مي خواهند جلوي رفتارهاي آنها را بگيرند و همين كار باعث مشكلاتي در تربيت كودك مي شود. شناخت كودك باعث مي شود تا از رفتارهاي طبيعي كودك احساس نگراني نكنيد .
‏شناخت كودك باعث مي شود تا نوع و شكل ‏برخورد با كودك را به درستي مشخص كنيد و از او انتظار بيش از حد نداشته باشيد . سعدي مي گويد:
‏چونكه با كودك سر و كارت افتاد ‏ ‏پس زبان كودكي بايد گشاد
‏براي عمل به اين حرف كه اشاره به حديثي از پيامبر دارد بايد زبان كودكي و دوران كودكي را شناخت . همانطور كه كودكان از نظر جسمي با هم تفاوت دارند و رشد جسمي آنها با هم فرق ‏
‏مي كند از نظر خصوصيات رواني ور شد رواني نيز با هم متفاوت مي باشند . كودك شما از نظر جسمي و رواني شخصي منحصر به فرد است .
‏ترس به هر شكل خوب نيست . انسان بايد از موقعيتهاي خطرناك پرهيز كند واگر بدون اختيار با چنين موقعيتي روبرو شده به خاطر ترس كنترل خود را از دست ندهد . درمواقعي كه خطر نسبي است يعني موقعيتي است كه از يك طرف سود دارد و از طرف ديگر زيان،‏به خاطر ترس تصميم نگيرد بلكه عاقلانه عمل نمايد .
‏كمرويي يعني اينكه فرد نمي تواند و جرأت حرف زدن را ندارد و كمروئي او به وسيله اطرافيان ايجاد مي شود و براي درمان كمروئي بايد كودك را در مجلس حاضر كرد ، او را مسخره نكرد، به اصلاح رفتار او پرداخت ، محبت را به او آموزش داد و
‏2
‏ورزش و بهداشت را رعايت كرد .
‏عصبانيت نيروي نهفته است كه بر اثر عاملي بالعكس بروز مي كند ، بعضي افراد آن را بروز ‏
‏مي دهند و بعضي بروز نمي دهند . در موقع بروز ندادن باعث بيماريهاي داخلي مي شود، عصبانيت را بايد به طريق مثبت بروز داد و براي جلوگيري از عصبانيت نيازهاي كودك را برآورده كنيد ، تقويت ‏خشن در كودك نكنيد ؛ كودك را تنبيه نكنيد ؛ ناراحتي را كنترل كنيد ، براي او راههاي مقابله با عصبانيت را بيان كنيد . از نشان دادن صحنه هاي منفي و داراي خشونت پرهيز كنيد .
‏دروغگويي را كودك از اطراف ياد مي گيرد ، او را نبايد تشويق كرد به دروغ گفتن ،‏ با كودك بازپرسانه رفتار نكنيد كه چرا دروغ گفته است ، به او لقب ندهيم .
‏كودك در برخي موارد بدون اجازه چيزي را بر مي دارد كه بايد او را آگاه ساخت كه آن چيز مال او نيست، ناراحتي از خود بروز ندهيد ، او را لقب دزد ندهيم ، در صورت لزوم از مشاور استفاده كنيم .
‏4
‏مقدمه :
‏پرورش كودك جنبه هاي مختلفي دارد . قسمتي از پرورش مربوط به جسم كودك مي باشد . علاوه بر جسم ، استعدادها ،علم ، عاطفه ، ايمان ،اخلاق و.. نيز بايد پرورش پيدا كنند . والدين اولين پرورش دهندگان كودك مي باشند . آنها مي بايد به همه جنبه هايي كه بايد پرورش يابد توجه نمايند .
‏والدين هستند كه مي توانند جهت پرورش بعضي از استعدادهاي كودك، او را به دست مربيان بسپارند. از اين نظر والدين علاوه بر اينكه خودشان پرورش دهندگان كودكند، با انتخاب ساير مربيان نقش ديگر نيز در پرورش كودك بازي مي كنند .
‏آشنايي والدين با قوانين تعليم وتربيت بسيار مهم است . اين آشنايي باعث مي شود تا آنها بتوانند روابط بهتري با فرزندان خود برقرار كنند و موجبات پرورش صحيح آنها را فراهم نمايند .
‏بسياري از عادتها در سنين كودكي شكل مي گيرند . تغيير اين عادتها هر چند كه غير ممكن نيست ، ولي بسيار سخت مي باشد . پدر و مادر مي توانند عادتهاي خوب را در كودكان بوجود آورند و از ايجاد عادتهاي نامطلوب جلوگيري كنند . آنها با اين كار خود كمك بزرگي به آينده كودك خود مي نمايند .
‏والدين كودكان خود را دوست دارند و به آنها محبت مي ورزند ولي گاهي كودكان اين مساله را درك نمي كنند . بعضي از كودكان والدينشان را دشمنان خود مي دانند و با آنان به خوبي رفتار نمي كنند . والديني كه با قوانين تعليم و تربيت آشنايي داشته باشند ، محيطي را ايجاد مي كنند كه با كودكان خود ، دوست باشند و كودكان نيز آنها را دوست دارند . در اين خانواده همه به يكديگر احترام مي گذارند و حرف هم را مي فهمند .

 

دانلود فایل