تحقیق تراكتور و موتور دیزل 💯

دانلود تحقیق تراكتور و موتور دیزل باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تراكتور و موتور دیزل

تحقیق-تراكتور-و-موتور-دیزللینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏سیر ‏تاریخی تراکتور
‏ریشه لغوی
‏تراکتور ‏به ماشین خودرویی اطلاق می‌شود که از قدرت آن برای کشیدن ‏ادوات و ماشینهای کشاورزی ‏قابل حرکت استفاده ‏می‌شود. همچنین از این ماشین برای بکار انداختن ماشینهای ساکن در ‏مزرعه ‏استفاده می‌گردد. که در این موارد ‏قدرت مورد نیاز از طریق محور توان‌دهی تراکتور تامین می‌گردد.
‏نگاه اجمالی
‏تراکتور مهمترین وسیله کمکی در ‏زراعت مکانیزه ‏محسوب می‌شود که از لحاظ سرعت ‏و از لحاظ تحرک ، قدرت و حمل ادوات و ماشینهای مختلف بر حیوانات کشنده ارجعیت دارد ‏و شرط اولیه تقلیل و تسهیل کار بدنی است. بطور کلی وظیفه تامین قدرت در مزرعه به ‏علت سختی کارهای زراعی و نیز دراز مدت بودن آنها از عهده انسان و حیوان خارج است و ‏در این زمینه تنها تراکتور است که باعث انجام کارهای ‏کشاورزی ‏در مقیاس گسترده ‏می‌گردد.
‏تراکتور بر خلاف ماشینهای صنعتی ، یک ماشین متحرک است. که بوسیله ‏انسان هدایت می‌گردد و در حین همین حرکت نیز کار انجام می‌دهد. معمول‌ترین انواع ‏تراکتورها عبارتند از : ‏تراکتور بخار ‏که در آن یک ‏موتور احتراق خارجی (‏موتور بخار) تولید قدرت ‏می‌کند. و تراکتورهای احتراق داخلی که معمولا احتراق داخلی که معمولا با
2
‏بنزین ‏و یا ‏گازوئیل ‏کار می‌کنند.
3
‏تراکتور بخار
‏اختراع و توسعه ‏موتور بخار ‏یکصد سال قبل از اختراع ‏موتور ‏احتراق داخلی ‏صورت گرفت (موتور بخار در سال 1769 میلادی توسط ‏جیمز وات ‏اختراع شد.) نتیجتا قدیمی‌ترین نوع ‏شناخته‌شده تراکتورها از نوع بخار بوده‌اند. این تراکتورها برای اولین بار جهت ‏بکارانداختن ‏خرمنکوب‌ها ‏در کشور آمریکا و در اواخر قرن ‏نوزدهم مورد استفاده قرار گرفتند.
‏از خصوصیات ‏خودرو ‏بودن این تراکتورها عمدتا برای رفتن از یک خرمن به خرمن دیگر استفاده می‌گردید. و ‏فقط جهت انجام کارهای ساکن از آنها استفاده می‌شد. بعدها با بوجود آمدن مزارع بزرگ ‏گندم در غرب و شمال غربی ایالات متحده تراکتورهای بخار تا حدودی جایگزین قدرت ‏حیوانات شدند. از قدرت تراکتورهای بخار در انجام کارهایی نظیر ‏شخم‌زدن ‏، ‏کشت بذر ‏، و ‏برداشت محصول ‏استفاده می‌شد.
‏تراکتور بخار ‏برای انجام کار در مزرعه دارای ‏محدودیت‌هایی مخصوص به خود بود. بدین ترتیب که این تراکتور خیلی سنگین بود و به ‏کندی حرکت می‌کرد، سوخت آن پرحجم بود و با اشکال مورد استفاده قرار می‌گرفت. و ‏اشکال تامین آب ‏دیگ بخار ‏و سوخت مورد نیاز باعث می‌شد تا به ‏مواظبت و توجه مداومی نیاز داشته‌باشد. بطوری که یک
‏نفر مراقبت از تامین ‏سوخت ‏و آب را بر عهده می‌گرفت و نفر دوم ‏متوجه طرز کار ‏تراکتور ‏بود و هدایت آنرا بعهده داشت.
5
‏تراکتورهای بنزینی ‏اولیه
‏بعضی از ‏صاحبان کارخانجات که پیش‌بینی می‌کردند در آینده تقاضای بیشتری برای قدرت مکانیکی ‏مناسب کار در ‏مزرعه ‏، به خصوص در بخشهای ‏گندم‌ ‏خیز وجود خواهد داشت. ساخت تراکتورهای ‏بنزینی را حتی قبل از پایان قرن نوزدهم آغاز کردند. در سال 1892 م یک تراکتور ‏بنزینی به بازار عرضه گردید. همچنین بر اساس گزارشات در سال 1897 م در داکوتای ‏شمالی در کشور آمریکا از یک تراکتور بنزینی استفاده شد.
‏اما در سال 1902 م ‏یک نمونه تراکتور بنزینی به نام ‏تراکتور هارت-پار ‏به بازار عرضه گردید. این ‏ماشینهای سنگین پر زحمت جلودار ‏صنعت تراکتور ‏به شکل امروزی بوده‌اند. این ‏روند رو به رشد پس از سال 1905 حرکت خود را با آهنگی بسیار سریع ادامه ‏داد.
‏این تراکتورهای اولیه معمولا شامل یک ‏موتور تک سیلندر ‏بزرگ بنزینی بودند که روی ‏یک ‏شاسی ‏سنگین سوار می‌شد و شاسی به نوبه خود ‏روی چهار چرخ قرار می‌گرفت (شاسی در اینجا به معنی مکانیزم نگهدارنده سایر لوازم ‏است). دو چرخ عقب بوسیله یکسری ‏چرخ‌دنده ‏سنگین به ‏میل‌لنگ موتور ‏متصل شده و ماشین را خودرو ‏می‌ساخت.
‏این تراکتورها مانند تراکتورهای بخار ، سنگین ، پرزحمت و قوی بودند ‏و در حقیقت به نظر می‌رسید که صرفا به منظور جایگزینی تراکتورهای قبلی ساخته ‏شده‌باشند. اما آنها دارای مزایایی نیز بودند. برای مثال جابجاکردن سوخت در آنها

 

دانلود فایل