تحقیق تاریخ پیدایش فوتبال در آمریکا 8ص 💯

دانلود تحقیق تاریخ پیدایش فوتبال در آمریکا 8ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تاریخ پیدایش فوتبال در آمریکا 8ص

تحقیق-تاریخ-پیدایش-فوتبال-در-آمریکا-8صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏تاریخ پیدایش فوتبال در آمریکا
‏انگلیس ها وقتی به ‏امریکا ‏مهاجرت نمودند تنها کلیسا ها و مذهب را با خودشان به آنجا نبردند .بلکه دورنمایی از ‏فوتبال ‏را ‏همراه بردند . خشونت اوایل آغاز فوتبال در آمریکا به اندازه خشونت ان در انگلستان ‏بود . در آن سال ها روی خشونت در بازی بیشتر تکیه می شد تا به ‏تکنیک ‏و ‏استراتژی . ‏چون از دهه 1800 جنتلمن ها و ‏مقامات اجتماعی به ان ‏ورزش ‏روی آوردند و لذا ‏از میزان خشونت کاسته و به تکنیک و هیجان بازی افزوده شد .
‏آغاز فوتبال در ‏آمریکا مدیون دانشگاه ها است . البته با تقلید از قوانین فوتبال انگلیسی از سال 1820 ‏به بعد دانشگاه پرتیستون شروع به نوعی بازی نمود که تقریبا دست رشته خودمان ‏بود . با توجه به اینکه از پاها استفاده وافر می نمودند.
‏در سال 1869 دانشگاه ‏پرتیستون 6 بر 4 دانشگاه راجرز را شکست داد که بعد ها آن مسابقه را مبدا آغاز ‏فوتبال در امریکا قرار دادند .
‏در سال 1873 نماینده ای دانشگاه های آمریکا به ‏اتفاق در کنفرانسی قانون یکپارچه شدن فوتبال را تصویب نمودند . و بعد از آن دانشگاه ‏ها فقط از یک قانون کلی در فوتبال پیروی می کردند . تنها دانشگاهی که مخالفت نمود و ‏سال های بعد به سایر دانشگاه ها پیوست دانشگاه هاروارد بود .
2
‏بین سال های 1875 ‏تا 1890 فوتبال محبوبیت خود را کم کم از دست می داد و این امر به دلیل محبوبیت عجیب ‏راگبی ‏در نزد مردم بود . که البته با وجود ‏مهاجرین بلوک غرب از قبیل انگلستان ، ‏اسکاتلند ‏، ایرلند ، آلمان غربی ، ‏ایتالیا ‏و مهاجرین بلوک شرق مثل آلمان شرقی ، لهستان ، چکسلواکی در شمال شرقی امریکا ‏محبوبیت گذشته را بازیافت و رفته رفته از آنجا به غرب آمریکا و در این میان به سین ‏سیناتی ، سنت لوئیس ، شیکاگو ، دنور و سان فرانسیسکو کشانده شد .
‏همراه با شکل ‏گرفتن ‏فوتبال حرفه ای ‏در امریکا رسوخ این ورزش در ‏مدارس آمریکا انکار ناپذیر بود . مزیت فوتبال انگلیسی بر فوتبال خشونت بار آمریکایی ‏تا این سطح بود که : سال 1967 در دالاس یکی از شهر های بزرگ ایالت تگزاس بیش از 11 ‏ایم وجود نداشت اما در سال 1973 طبق آمار رسمی 25000 تا 30000 نفر از مردم به ‏فوتبال روی آوردند و بیش از 1170 تیم پا به عرصه وجود نهاده بود . همینطور تعداد ‏تیم های فوتبال در مداری آمریکا حین فقط 5 سال از 800 به 3000 تیم و در سطح کالج از 200 ‏به 600 تیم رسیده بود .
‏در حال حاضر اگر یک طفل 8 ساله علاقه به فوتبال ‏داشته باشد می تواند در لیگ سراسری فوتبال خردسالان شرکت نماید و در صورت مستعد ‏بودن در سال های بعد در حین تحصیل به لیگ سراسری فوتبال دانشگاه ها و از آنجا در ‏امر بهتر بودن به لیگ سراسری فوتبال حرفه ای بپیوندد .
‏تاریخچه ‏فوتبال از نگاه پله
4
‏فوتبال ‏در ‏دنیا مقابل چشمان مثل جرقه می ماند . در هر جای دنیا این واژه انگلیسی در زبان های ‏بین المللی به سادگی رسوخ کرده . برای این امر دلیل خوبی است چرا که ‏فوتبال مدرن ‏به وسیله انگلیسی ها اختراع شد . ‏ولی وقتی در ‏آمریکا ‏گفته می شود فوتبال؛ آمریکایی ها ‏فوتبال خشونت بار آمریکایی را استنباط می کنند . به هر جهت این لغت باعث اشتباه در ‏درک معنای واقعی آن میان آمریکایی ها شده است . (در زبان آمریکایی فوتبال معمول را ‏ساکر SOCCER ‏می نامند .
‏در تاریخ ریشه ‏های این ورزش بدین گونه بوده است :
‏سربازان چینی در حدود 2000 سال پیش ‏ورزشی می کردند که آنرا تسوچو (TSUCHU) ‏می نامیدند . ‏تسو ‏یعنی ضربه زدن با ‏پا و ‏چو ‏یعنی ‏توپ ‏یا هر شی گوی مانند .
‏در روز تولد ‏امپراتور ‏در مقابل کاخ امپراتوری دو تیم در ‏زمین مسابقه ای که گلی به ‏ارتفاع 90 ‏سانتی متر داشت بازی می کردند که ‏بازیکنان برای سرگرمی امپراتور و دوستان و مهمانانش به بازی می پرداختند . یکی از ‏امپراتوران به حدی این بازی را دوست داشت که یکی از اعضای شورای قضایی وقتی از بازی
4
‏انتقاد کرد دستور داد سر از تنش جدا کنند .
600 ‏سال بعد هم ‏ژاپنی ‏ها یک ورزشی شبیه به فوتبال داشتند که ‏آنرا کماری (KEMARI) ‏می نامیدند . البته بازی کماری تدافعی تر از تسوچو بوده است .
‏حتی قبل از چینی ها ، یونانی ها ورزشی اختراع کرده بودند که آنرا هارپاستون (HARPASTON) ‏می نامیدند . البته بازی آن با توپی بود که درونش ماسه و یا شن بوده ‏است . وقتی انگلیسی ها به یونان رفتند ورزشی آوردند به نام هارپاستیوم (HARPASTIUM) ‏که آن هم با توپ بازی می شد و این زمین ای بود تا فوتبال در ‏انگلیس ‏به مدرنی امروز برسد .
‏هیچکس ‏دقیقا زمان شروع فوتبال را نمی داند و مورخان تا آنجایی که نوشته اند در روستاهای ‏انگلیسی حدود 1000 سال قبل بازی با توپ وجود داشته است و بعد از مدتی تیم های مختلف ‏روستایی شروع به مسابقه دادن کردند . ظاهرا شیوه بازی طوری بوده است که تیم ها سعی ‏بر این داشتند توپ را (که غالبا از سر تو خالی گاو یا چیز های شبیه با آن بوده است‏) ‏به ‏منطقه دفاعی ‏حریف برسانند .
‏در قرن 14 ‏میلادی این با‏زی به قدری محبوب شد که پادشاه انگلیس آنرا غیر قانونی خواند . ولی ‏مردم هیچ توجهی به آن نکردند و مجذوبیت این بازی به حدی بود که با توجه به غیر ‏قانونی بودنش به خصوص میان روستاییان بازی می شد و مقامات مسئول در سال 1572 مجبور ‏به تسلیم در مقابل خواسته مردم شدند و فوتبال را قانونی اعلام کردند .
250 ‏سال ‏بعد طبقه اشراف رفته رفته به این ‏ورزش ‏روی آوردند و از ‏دیدن و بازی کردن فوتبال لذت می بردند و بالاخره به خاطر نفوذی که در طبقه حاکم ‏داشتند و علاقه و تمایلشان به فوتبال باعث شد که تصمیم برای پیاده کردن یک شیوه ‏کلاسیک ‏در ‏قوانین فوتبال ‏اتخاذ نمایند .
‏در دهه 1800 ‏مدرسه های معروف انگلیس این ورزش را به عنوان تفریح محصلین در برنامه درسی ‏گنجانیدند . ولی تمامی مدارس از یک قانون خاص در فوتبال پیروی نمی کردند . هر مدرسه ‏قانون مخصوص به خودش داشت . سپس در سال 1823 فوتبال به صورت معمول رسمیت یافت . و

 

دانلود فایل