تحقیق تاثیر عوامل فیزیولوژیک در رفتارهای عاطفی (هیجان) 💯

دانلود تحقیق تاثیر عوامل فیزیولوژیک در رفتارهای عاطفی (هیجان) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تاثیر عوامل فیزیولوژیک در رفتارهای عاطفی (هیجان)

تحقیق-تاثیر-عوامل-فیزیولوژیک-در-رفتارهای-عاطفی-(هیجان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 26 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏موضوع تحقیق:
‏تاثیرعوامل فیزیولوژیک دررفتارهای عاطفی
‏(هیجان)
2
‏فهرست مطالب
‏عنوان:
‏انگیزه فیزیولوژیک
‏اهمیت انگیزه های فیزیولوزیک
‏فیزیولوژی هیجان
‏منابع
3
‏انگیزه فیزیولوژیک
‏انگیزه‌ها (Motivations) ‏عامل بروز رفتار هستند و انگیزه‌های فیزیولوژیک (Physiological Motivation) ‏یا نیازهای فیزیولوژیک بنیادی‌ترین و اصلی‌ترین ‏انگیزه‌ها را تشکیل می‌دهند. این انگیزه‌ها به انگیزه‌های بقا نیز مشهور هستند، چون ‏با حیات و زندگی موجود زنده سرو کار دارند و عدم برآورده شدن هر یک ازآنهابه مدت ‏معینی یا اختلال در تنظیم آنها منجر به مرگ یا مشکلات خطر ‌آفرین می‌شود. برخی از ‏این انگیزه‌ها عبارتند از: ‏انگیزه ‏گرسنگی ‏، ‏انگیزه تشنگی ‏، ‏انگیزه جنسی ‏و … .
‏فرآیند تنظیم در انگیزه‌های فیزیولوژیک
‏انگیزه‌های فیزیولوژیک از یک الگوی ‏چرخه‌ای هفت مرحله‌ای تبعیت می‌کنند. هر یک از انگیزه‌های فیزیولوژیک از «حالت ‏اشباع» (مرحله اول) شروع شده و به کاهش سایق خاتمه می‌یابند و دوباره این چرخه پس ‏از گذشت مدت زمانی شروع می‌شود و این فرآیند همیشه ادامه می‌یابد.
‏مراحل تنظیم انگیزه‌های فیزیولوژیک
4
‏مرحله اول: حالت اشباع یا سیری
‏در این مرحله هیچ نوع نیازی احساس نمی‌شود. ‏موجود زنده (‏انسان یا حیوان) در یک حالت ‏تعادل و عدم برانگیختگی فرار دارد. این حالت با گذشت مدت زمانی معین از بین می‌رود ‏و کم‌کم نشانه‌های محرومیت بروز می‌کند. برای مثال پس از خوردن غذا در حالت اشباع ‏قرار داریم.
‏مرحله دوم: شروع حالت محرومیت
‏پس از گذشت مدت زمان معینی کم‌کم علائم و ‏نشانه‌های محرومیت از یک انگیزه (‌نیاز) بروز می‌کند. در این مرحله موجود زنده ‏احساس نوعی عدم تعادل فیزیولوژیکی می‌کند. به عنوان مثال پس از گذشت مدتی معین فرد ‏دوباره احساس محرومیت از غذا می‌کند.
‏مرحله سوم: احساس نیاز
‏با ادامه حالت محرومیت و عدم تعادل ، موجود زنده ‏احساس نیاز (Need) ‏می‌کند.نیاز واژه‌ایست که حالت فقدان یا کمبود در درون بدن موجود ‏زنده را توصیف می‌کند. برای مثال با ادامه حالت محرومیت از غذا در موجود زنده احساس ‏نیاز به غذا بوجود می‌اید.

 

دانلود فایل