تحقیق تئوری آزمایش فنر ( ورد) 💯

دانلود تحقیق تئوری آزمایش فنر ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تئوری آزمایش فنر ( ورد)

تحقیق-تئوری-آزمایش-فنر-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 2 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تئوری آزمایش ‏فنر
‏از مکانیک تحلیلی می‌‌دانیم که هرگاه یک ‏فنر ‏تحت تأثیر یک نیروی کشش قرار گیرد، طول ‏فنر اضافه می‌‌شود. این افزایش طولی تا جائی که از ‏حد کشسانی ‏تجاوز ‏نکند، با نیروی کشش متناسب است. آنچه گفتیم بیان ‏قانون هوک ‏است. یعنی اگر فنری را یک انتهای ‏آن به جایی محکم شده است، اندکی بکشیم، در این صورت طول فنر افزایش پیدا می‌‌کند. ‏اگر مقدار افزایش طول فنر را برابر x ‏بگیریم، در این صورت بر اساس قانون هوک ‏اگر نیروی کشش F ‏باشد، باید F = kx ‏باشد که در آن k ‏ثابت تناسبی است که ‏ثابت فنر ‏نامیده می‌‌شود.
‏از طرف دیگر ، نیروی هوک در خلاف جهت افزایش ‏طول فنر وارد می‌‌شود (این نیرو می‌خواهد فنر را به حالت اولیه خود برگرداند) ‏بنابراین بهتر است که این رابطه را بصورت F = -kx ‏نشان دهیم. قابل توجه است که مقدار افزایش طول فنر نباید بیشتر از ‏حد کشسانی فنر باشد، چون در این صورت قانون هوک صادق نخواهد بود. اگر چنانچه بجای ‏کشیدن فنر ، آن را فشرده کنیم، باز نیروی هوک (F) ‏وجود دارد و این بار ، این ‏نیرو سعی می‌‌کند که فنر را از حالت فشرده به حالت اولیه خود بازگرداند.
‏حال ‏فرض کنید جسمی ‌به جرم M ‏را به فنری که در حالت قائم ، به جایی متصل شده ‏است، وصل کنیم، در این صورت نیرویی به طرف پائین بر فنر وارد می‌‌شود و این نیرو ‏سبب افزایش طول فنر می‌‌شود و چون این نیرو ناشی از ‏میدان گرانش زمین ‏است، لذا با فرض اینکه ‏مجموع جرم جسم و جرم فنر برابر Mm ‏می‌‌باشد، بر اساس قانون هوک ‏در حالت تعادل می‌‌توان نوشت که kx = Mm ‏از این رابطه می‌‌توان مقدار k ‏را محاسبه نمود.
‏وسایل لازم برای اندازه گیری k
‏فنر ، ستون مدرج ، وزنه
‏شرح آزمایش
‏فنر را به حالت قائم از یک نقطه آویزان کنید. ستون مدرج ‏میله‌ای را بر روی یک گیره در کنار فنر به گونه‌ای قرار دهید که فنر به موازات ستون ‏مدرج قرار گیرد و در این حالت بتوانیم طول فنر را بوسیله این ستون مدرج اندزه ‏بگیریم.

 

دانلود فایل