تحقیق بلورهای درشت نبات را چگونه می سازند 💯

دانلود تحقیق بلورهای درشت نبات را چگونه می سازند باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بلورهای درشت نبات را چگونه می سازند

تحقیق-بلورهای-درشت-نبات-را-چگونه-می-سازندلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏بلورهای درشت نبات را چگونه می سازند؟ 
‏دید کلی
‏اگر ، بعنوان یک ‏شیمیدان ‏آلی ‏، قرار بود ده ‏ترکیب آلیفاتیک ‏انتخاب کنید و سپس در ‏جزیره‌ای رها شوید، شما قطعا ‏الکلها ‏را برمی‌گزیدید. شما می‌توانید از آنها ‏تقریبا هر ترکیب آلی دیگر را بسازید، ‏آلکیل ‏هالیدها ‏، ‏آلکنها ‏، ‏اترها ‏، ‏آلدئیدها ‏، ‏کتونها ‏، ‏اسیدها ‏، ‏استرها ‏و دهها ترکیب دیگر
‏از آلکیل هالیدها ، می‌توانید ‏واکنشگرهای گرینیار ‏را بسازید و از واکنش ‏این واکنشگرها با آلدئیدها و کتونها الکلهای پیچیده‌تری را بدست آورید و غیره. در ‏آن جزیره دور افتاده ، از الکلهای خود ، نه فقط بعنوان ماده خام استفاده می‌کنید، ‏بلکه آنها را به دفعات ، بعنوان ‏حلال ‏برای انجام واکنشها و برای متبلور کردن فراورده‌ها بکار می‌برید.
‏اهمیت الکلها
‏ما نمی‌توانیم در هیچ یک از بخشهای شیمی آلی خیلی جلو برویم، ‏بدون اینکه به الکلها بربخوریم. الکلها در استخلاف هسته دوستی بعنوان ‏سوبسترا ‏و بعنوان هسته‌دوست شرکت می‌کنند. مهمترین و ساده‌ترین اثر ‏کاتالیزوری ‏متعلق به الکلهاست که در شیمی انواع ترکیبها ، در لوله آزمایش و در ارگانیسم زنده ، ‏نقش کلیدی برعهده دارد.
‏الکلها به آلکیل هالیدها و سایر ترکیباتی که استخلاف ‏هسته‌دوستی انجام می‌دهند، تبدیل می‌شوند، استخلافی که معرفی انواع گروههای عاملی ‏در یک ‏مولکول ‏را امکان پذیر می‌سازد. الکلها امکان دسترسی ما به ترکیبهایی با حالتهای
‏2
‏اکسایش ‏بالاتر ، یعنی آلدئیدها ، کتونها و ‏اسیدهای ‏کربوکسیلیک ‏را فراهم می‌سازند.
‏ساختار الکلها
‏فرمول عمومی الکلها ، ROH ‏است که در آن ، R ‏یک گروه آلکیل ‏یا آلکیل استخلاف شده است. این گروه می‌تواند نوع اول ، دوم یا سوم باشد، ممکن است ‏زنجیرباز یا حلقه‌ای باشد، ممکن است دارای یک ‏اتم هالوژن ‏، هیدروکسیل‌های بیشتر یا یکی از ‏بسیاری گروههای دیگری باشد که فعلا برای ما ناآشنا است.
‏همه الکلها ، دارای ‏گروه هیدروکسیل (-OH) ‏هستند که بعنوان گروه عاملی ، خواص مشخصه این ‏خانواده از ترکیبها را تعیین می‌کند. تغییر و تنوع در ساختار R ‏می‌تواند بر سرعت ‏واکنشهای الکلها و حتی در موارد معدودی بر نوع واکنشها نیز تاثیر گذارد
‏ترکیباتی که در آنها گروه هیدروکسیل ‏مستقیما به یک حلقه آروماتیک متصل است، الکل نیستند، بلکه این ترکیبات ، فنل هستند ‏و با الکلها آنچنان تفاوت فاحشی دارند که آنها را در مبحثی دیگر باید مورد بررسی ‏قرار داد.
‏3
‏ ‏منابع صنعتی‏ الکلها
‏الکلها ، موادی این چنین مهم در شیمی آلیفاتیک ، نه تنها باید از نظر واکنشها بسیار ‏گوناگون و تنوع پذیر باشند، بلکه به مقدار زیاد و با قیمت ارزان نیز باید قابل تهیه ‏باشند. برای بدست آوردن الکلهای سبک که تکیه‌گاه سنتز آلی آلیفاتیک هستند، سه روش ‏اصلی وجود دارد، روشهایی که می‌توانند همه منابع مواد آلی را مورد استفاده قرار ‏دهند. یعنی ‏نفت ‏، ‏گاز ‏طبیعی ‏، ‏زغال ‏سنگ ‏و ‏زیست توده. ‏این سه روش عبارتند ‏از:
‏آبدارکردن آلکنهای بدست آمده از کراکینگ نفت.‏
‏فرایند السک ‏از آلکنها ، ‏مونوکسید کربن ‏و هیدروژن.‏
‏تخمیر ‏کربوهیدراتها.
‏علاوه ‏بر این سه روش اصلی ، روشهای دیگری نیز با کاربرد محدود وجود دارند. بعنوان مثال ، ‏متانول ‏از هیدروژن‌دار کردن کاتالیزوری مونوکسید کربن بدست می‌آید. مخلوط هیدروژن و ‏مونوکسید کربن با نسبت ضروری ، از واکنش ‏آب ‏با ‏متان ‏، آلکانهای دیگر ، یا زغال سنگ در دمای ‏بالا بدست می‌آید.
‏خواص فیزیکی الکلها
‏دمای جوش
‏5
‏در میان هیدروکربنها ، به نظر می‌رسد که عوامل تعیین کننده دمای ‏جوش ، عمدتا ‏وزن مولکولی ‏و شکل مولکول باشند. در الکلها ‏، با افزایش تعداد کربن ، دمای جوش بالا می‌رود و با شاخه‌دار کردن زنجیر ، دمای ‏جوش پایین می‌آید، اما نکته غیر عادی در مورد الکلها این است که آنها در دمای بالا ‏به جوش می‌آیند. این دمای جوش بسیار بالاتر از دمای جوش هیدروکربنها با وزن مولکولی ‏یکسان است و حتی از دمای جوش بسیاری ترکیبها با قطعیت قابل ملاحظه بالاتر ‏است.
‏دمای جوش بالای آنها ، به علت نیاز به ‏انرژی ‏بیشتر برای شکستن ‏پیوندهای ‏هیدروژنی ‏است که مولکولها را در کنار هم نگه داشته‌اند.
‏حل شدن الکلها
‏رفتار الکلها بعنوان حل شده نیز توانایی آنها برای تشکیل ‏پیوندهای هیدروژنی را منعکس می‌کند. برخلاف هیدروکربنها ، الکلهای سبک با آب ‏امتزاج‌پذیرند. از آنجا که ‏نیروهای بین مولکولی ‏الکلها همانند نیروهای ‏بین مولکولی آب است، دو نوع مولکول با یکدیگر قابل اختلاط هستند. انرژی لازم برای ‏شکستن یک پیوند هیدروژنی بین دو مولکول آب یا دو مولکول الکل ، با تشکیل یک پیوند ‏هیدروژنی بین یک مولکول آب و یک مولکول الکل تامین می‌شود.
‏خواص فیزیکی الکلها
‏دید کلی
‏فرمول عمومی ‏الکلها ‏، ROH ‏است که در آن ، R ‏یک گروه ‏آلکیل یا آلکیل استخلاف شده است. این گروه می‌تواند نوع اول ، دوم یا سوم باشد. ‏ممکن است زنجیر باز یا حلقه‌ای باشد؛ ممکن است دارای یک اتم

 

دانلود فایل